צריך מאוורר חדש למארז - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך מאוורר חדש למארז


yakir4u

Recommended Posts

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

מאווררי מארז 12 ס"מ שניתן להשיג בארץ במחיר סביר והם הכי משתלמים ביחס לשקט וביצועים מול עלות הם אלו (מבוסס על מבחן של 103 מאווררים)

Scythe Slip Stream

Scythe Glide Stream

עולים בסביבות ה-40-50 ש"ח בKSP.

יש אותם במהירויות שונות וכדאי לבחור בתחום של 500-1300rpm. אם בוחרים בסביבות 1200-1300 אפשר להוריד את המהירות (בעזרת לוח האם/ביוס/תוכנה או בקר פיזי) לסביבות 600-800 בשביל שקט מירבי או קרוב למוחלט. אפשר גם מראש לרכוש מאוורר במהירות מקסימלית בתחום של 500-800 ואז הוא יהיה שקט מאוד ללא צורך בהורדת המהירות.

מגיעים גם בשתי גירסאות, 3 פינים (DC) או 4 פינים (PWM). צריך לבדוק באיזו סוג לוח-האם יכול לשלוט. אבל בעקרון ל4 פינים (PWM) אמורה להיות תאימות לאחור מבחינת השליטה, ל 3 פינים.

אם אכן יש שליטה מהביוס, ניתן לבחור במצב "silent" או להגדיר ידנית 3-5 נקודות של טמפ' ומהירות שלפיהן המחשב יעלה את המהירות באופן אוטומטי בהתאם לעליה בטמפ'.

ההמלצות להורדת המהירות טובות למי שדורש מהמחשב שקט מוחלט או כמעט מוחלט. אבל גם במהירויות של 1200-1300 המאווררים האלו יהיו שקטים יחסית. הם יותר שקטים ויעילים מהמתחרים בטווח המחירים הזה והגבוה יותר. מבחינת שקט וביצועים הם כמו מאווררי , או לפחות קרובים מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

לרדת לרמה של 600-800 (בלי קשר לדגם המאורר) מביאה את המאוורר ליכולת דחיפת אוויר אפסית, אין סיבה במיוחד ברמות רעש נמוכות כאלה שגם מאוורר של 1200-1500+- יעשה את העבודה ורמת רעש סבירה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

אפסית? ממש לא. מאוורר טוב יכול להזרים כמות אוויר יפה גם במהירות נמוכה. אני אומר זאת מניסיון - כל המאווררים שלי עובדים על מהירויות שבין 500 ל-700 והטמפרטורות עדיין נמוכות יחסית. מאווררי המעבד רוב הזמן על 700. במאמץ המהירות קצת עולה באופן אוטומטי, בהתאם לטמפרטורה.

במצב כזה, רוב הזמן המחשב שקט לחלוטין וגם במאמץ בקושי שומעים משהו, גם אם ממש מקרבים את האוזן.

אם המאווררים (רובם נוקטואה P12) על מהירות מקסימלית של 1300 אז המחשב כבר לא שקט ושומעים את המאווררים היטב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיון או לא, יש לך בדיקות שמעידות על כך, מאווררים עם RPM ממוצע של 1200, סתם לדוגמא הScythe Slip Stream יזרימו מעט יותר מ50 אחוז מהCFM, כמובן שמאווררים עם RPM גבוה יותר או פחות גובה הביצועים ישתנו בהתאם.

אז עובדתית אתה מקבל דחיפת אוויר נמוכה ב50% (לערך כן) אם הטמפ' שלך תקינות או לא, זה כבר משתנה ממערכת למערכת ותלוי המון דברים, אבל עובדתי להוריד מאוורר לרמה של 700-800 RPM זה פוגע משמעותית בCFM.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חולק על כך שהורדת המהירות מורידה את כמות האוויר שהמאוורר מזרים. אני חולק על הטענה שבמהירויות 600-800 דחיפת האוויר היא אפסית כי עובדתית זה לא נכון. נמוכה יותר כן, אפסית לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מוריד את היעילות המאוורר ב50 אחוז שלא נדבר על לרדת לרמה של 15-12 CFM המאוורר לא ממש יצליח לעבור אפילו כלוב כוננים (יחס סטטי די נמוך), אז אני אדייק היא לא אפסית אבל היא על גבול הלא מועילה ברוב המקרים.

כמובן שצריך לשקול את כל העסק לפי מערכת מארז וכו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור,

הפרשי המחירים בין דגם מסויים לתצורות ה-RPM שלו זניחים.

אז כל עוד שישנה האפשרות לשלוט במהירות שלו, כדאי לקנות את הדגם בעל ה-RPM הגבוה, ולהתאימו לפי הצורך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...