עבור לתוכן

TMS - הסאגא נגמרה (זכיתי בתביעה)

Featured Replies

פורסם

חשוב לי לציין שדיברתי עם קיריל היום בבוקר ואמרתי לו שכל מה שנרשם אומנם היה אמת אבל נרשם בליווי כעס ועצבים והשפיעה על הכתיבה ועל שיקול הדעת שלי, ושזה נוצר מפאניקה ותחושת מרמה (לדעתי האישית) מהמקרה עם המארז.

בכל מקרה, חשוב לי לציין גם שיש לי תשובה סופית מ TMS אחרי שהייתי אצלהם היום ואני רושם את הדיון הזה תוך שימת לב על שפה נייטרלית ולא תוקפנית.

הערה: בכל מהלך השהות שלי עם אחי ב TMS קיריל אפילו לא העיף כלפינו מבט, והיה עסוק מול המסך כל הזמן, כאילו שאנחנו לא קיימים.

הגעתי לשם היום מלווה באחי, הגעתי לחנות ושלושה טכנאים עבדו על המארז.

לאחר כ- 10 דקות אחד הטכנאים קרא לי ואמר שהמארז עכשיו בסדר.

הגעתי וראיתי שהוא סגור, ביקשתי שייפתחו ויסגרו מחדש כדי להראות לי שהכל אכן תקין, לקח להם חצי דקה להוציא את הפאנל ושלושה אנשים שדחפו את הפאנל חזרה כשהמארז במצב שכיבה בכדי להחזיר אותו למקומו.

כמובן שלא הייתי מרוצה מזה, זכותי כלקוח, ואמרתי שאם לא ניתן לתקן את המארז בעזרת פלאייר, אז בהחלפת הדלת (בשלב זה נאמר לי שאכן הדלת כנראה לא תקינה, למרות שאני מתחיל לחשוב שאולי מדובר במסילה בשילדה עצמה), או במקרה אחרון להביא מארז אחר, אפילו אם יש צורך בהמתנה ארוכה.

הטכנאים חיפשו דלת אחרת (באופן יזום), לאחר מכן כשהודיעו שאין, קיריל אמר שהוא לא מוכן להזמין מארז חדש למרות שהמארז החדש לא תקין ודורש בתוקף כי המארז שנמסר לי היה תקין כשיצא מהם, ואי-אפשר לדעת בבטחה אם המארז נפגע במהלך המשלוח או אצלי (מוקלט).

לאחר מכן נאמר לי שיש לי 2 אפשרויות:

- לקחת את המחשב איתי עם המארז הפגום.

- (ע"י הטכנאי) לאפשר להם למרוח לי גריז על המארז (חשוב שלא הסכמתי, יש גבול).

בנוסף מתברר ששן אחת של המאוורר הייתה שבורה, חשוב לי לציין שמעולם אפילו לא נגעתי במאוורר, לא ביד או בחפץ, במהלך ההעברה של המחשב לרכב ומחוצה לו המחשב לא נגע בדבר שלא היה אמור לגעת בו ואף היה עטוף בסדין מיטה של מיטת מטר וחצי.

במהלך העבודה הטכנאים לכלכו לי את המארז בכתמים, יצרו שריטות על הדלת שלא היו קודם בעת שימוש מרובה בפלאייר.

בסופו של דבר, אחרי שלא הסכימו לעשות דבר מעבר עם המארז הפגום, ואמרו שאם המחשב יישאר פה זה באחריותנו, חזרנו ולקחנו אותו.

כמובן שאין לי כל כוונה להשתמש במארז, ואני לא מעוניין שמארז פגום יהפוך להיות מחשב פגום, אז אני ככל הנראה אצטרך מחר לקנות מארז חדש של coolmaster או corsair מחנות קרובה אליי, והפעם אוודא שהמארז יהיה כמו שצריך, פונה לבית משפט לתביעות קטנות ולמועצה להגנת הצרכן בגין הטעיית לקוח, סירוב בגין תיקון מוצר תחת אחריות והפרת חוק הרוכלות (בייעוץ עו"ד).

* ההקלטה שבידי TMS משתמשת בהקלטה שנותקה מכל קשר לבעיה עליה התלוננתי, אך את זה הם יראו בבית המשפט אני מאמין.

ד.א אני בטוח שקיריל לא מודע לזה, אבל אחד הטכנאים שעבדו על המחשב אמר לי ולאחי שאנחנו צודקים ושהוא מאמין שבסופו של דבר יחליפו את החלקים הבעייתים במארז (רגע לפני שהלכו לבדוק האם יש דלת חלופית למארז), לא אנקוב בשם בפומבי כדי לא לסכן את העובד.

לא היו צעקות/קללות/איומים (מלבד נושא התביעה שארע רגע לפני העזיבה מהחנות, לאחר שראינו שנתקלנו בקיר אטום).

לסיום, אני מאמין שלכל צד יש את הזכות שלו להתגונן, ובמקום לנעול דיון זה הצעד הנכון לעשות יהיה (מאחר ולא עברתי על החוקים ודאגתי לא להשתמש בשפה לא נאותה למרות שהסבל שעברתי) להשאיר את הדיון ולתת לחנות לומר את הצד שלה.

כמו כן תקוותי לא תלויות בפורום זה, וכל המטרה היא לספר את החוויה שלי מבעיית המארז בפרט והשירות של TMS בכלל, אני לא בא לחפש בעיות ולא לפגוע לאף אחד בפרנסה, אלא לספר על חווית השירות שלי כלקוח במדינה דמוקרטית, ללא פגיעה בכבוד החנות ובמתן יד חופשית לצד השני להתגונן.

על החתום, גיל. :-\

  • תגובות 300
  • צפיות 60.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בהצלחה ותעדכן כאן. אגב, הכותרת מטעה. זה נראה כאילו סגרתם אתהעניינים סופית ורק כאשר קוראים את התוכן מבינים שלא.

פורסם
  • מחבר

בהצלחה ותעדכן כאן. אגב, הכותרת מטעה. זה נראה כאילו סגרתם אתהעניינים סופית ורק כאשר קוראים את התוכן מבינים שלא.

כן אני מפחד לרשום כותרת אחרת כדי שלא יראו בזה ככותרת משפילה, אם תוכל להציע לי שם חלופי לכותרת אשנה.

פורסם

קודם כל אתה לא צריך לפחד. תכתוב בצורה עניינית ואף אחד לא ינעל לך את הדיון. אנו הייתי כותב משהו כמו "הסאגה נמשכת"

פורסם
  • מחבר

קודם כל אתה לא צריך לפחד. תכתוב בצורה עניינית ואף אחד לא ינעל לך את הדיון. אנו הייתי כותב משהו כמו "הסאגה נמשכת"

אוקי לא מפחד, התכוונתי להגיד חושש, מצד שני אמר לי עובד TMS שכל עוד הסאגה נמשכת אין טעם ליצור דיונים.

ותכלס הסאגה אכן נגמרה, יש כבר חומרים מוכנים ואני אוסף עוד ועוד כאלה ומחר פונה לבית משפט וכל זה, אז בשבילי הסיפור אכן נגמר פה, אין כבר מה לדבר איתם.

פורסם

רציתי להגיד לך תודה. אמנם איבדת וזה מצער מאוד סכום נכבד של כסף, אבל אני בטוח שזה יחסוך הרבה לשאר באי הפורום הזה (ואני בתוכם) ש:

א. יזהרו מחנויות שמתנהגות ככה ללקוחות שלהם (ומדברים שדיברתי עם אדון קיריל בפורום הזה בעבר, כבר הבנתי את צורת ההתנהלות).

ב. ידעו להבא, בכל חנות שממנה רוכשים, לוודא ברמה גבוהה שהציוד תקין ועובד.

אני יודע שכשקונים מוצר חדש הרבה פעמים לא מדמיינים אפילו אפשרות לתקלה כזאת, ובטח שלא רוצים לשבת ולעשות בדיקה שעה של הכל (ומיותר לציין שלרוב יש תקלות שבכלל אי אפשר לראות בבדיקה ראשונית), אבל אני חושב שזה משחק של שני צדדים- מצד אחד הקונה שרוכש מוצר במיטב כספו ומצפה לקבל אותו תקין, ומצד שני החנות שצריכה לגלות הבנה וחשיבה עסקית בריאה ולהבין שלפעמים צריך לפתור בעיה לפנים משורת הדין כדי לשמור על הלקוח המרוצה שקנה משהו באלפי שקלים, וכן על לקוחות עתידיים שלבטח ישמעו על מעללי החנות באינטרנט.

פורסם
  • מחבר

רציתי להגיד לך תודה. אמנם איבדת וזה מצער מאוד סכום נכבד של כסף, אבל אני בטוח שזה יחסוך הרבה לשאר באי הפורום הזה (ואני בתוכם) ש:

א. יזהרו מחנויות שמתנהגות ככה ללקוחות שלהם (ומדברים שדיברתי עם אדון קיריל בפורום הזה בעבר, כבר הבנתי את צורת ההתנהלות).

ב. ידעו להבא, בכל חנות שממנה רוכשים, לוודא ברמה גבוהה שהציוד תקין ועובד.

אני יודע שכשקונים מוצר חדש הרבה פעמים לא מדמיינים אפילו אפשרות לתקלה כזאת, ובטח שלא רוצים לשבת ולעשות בדיקה שעה של הכל (ומיותר לציין שלרוב יש תקלות שבכלל אי אפשר לראות בבדיקה ראשונית), אבל אני חושב שזה משחק של שני צדדים- מצד אחד הקונה שרוכש מוצר במיטב כספו ומצפה לקבל אותו תקין, ומצד שני החנות שצריכה לגלות הבנה וחשיבה עסקית בריאה ולהבין שלפעמים צריך לפתור בעיה לפנים משורת הדין כדי לשמור על הלקוח המרוצה שקנה משהו באלפי שקלים, וכן על לקוחות עתידיים שלבטח ישמעו על מעללי החנות באינטרנט.

תודה על המשוב.

חשוב לי לציין שזאת היתה עסקה ב 10,100 שח, ושאר הרכיבים (נכון לעכשיו) מתפקדים כרגיל.

לא היה לי בעיה אם המוצר היה תקין לאחר תיקון ללא החלפת רכיבים, ביקשתי החלפת דלת ולאחר מכן החלפת מארז רק אחרי שהחנות לא הצליחה לספק את הדרוש.

כמו כן, שימו לב לחוק הרוכלות הבא (רכישת המחשב כולו נעשתה בטלפון ולכן חוק הרוכלות חל עליה ב 100%):

[table][tr][td]פתחתי את האריזה, התחלתי לעשות שימוש במוצר - ואינני מרוצה ממנו. האם השימוש במוצר מונע ממני כל זכות ביטול?[/td][/tr][/table][table][tr][td]

פתיחת האריזה ו/או שימוש במוצר אינם מונעים את הביטול. אבל במקרה בו השימוש במוצר גרם להרעה משמעותית במצבו, העוסק יוכל לדרוש מהצרכן פיצוי בגין הפחת במוצר שנגרם כתוצאה מהשימוש בו. העוסק יוכל אף לקזז בין ההחזר המגיע לצרכן לבין הפחת במוצר ולהחזיר לצרכן רק את ההפרש.[/r][/t][/td][/tr][/table]

נשים את ההרעה במצב המוצר בצד, למרות שלא פגעתי במוצר ולא משנה מה קיריל יגיד, יש לי הוכחות שינצחו הכל, עדיין מחוייבת החנות להחזר כספי אפילו אם לא מלא, החנות סירבה בתוקף להחזיר אפילו שקל על המחשב.

אז כבר יש פה עבירה על חוק משפטי

http://www.consumers.org.il/category/peddling

פורסם

במקרה זה הם יכולים לטעון שכרגע המארז לא שמיש לחלוטין ולהגיד שערכו 20 שקל ולבקש ממך להחזיר את ההפרש...

פורסם
  • מחבר

במקרה זה הם יכולים לטעון שכרגע המארז לא שמיש לחלוטין ולהגיד שערכו 20 שקל ולבקש ממך להחזיר את ההפרש...

ואני יכול לטעון שיש חזירים שטסים בירח? נו אז?

יש שופט שבודק ורואה שדלת המוצר היא שאינה תקינה, כמו כן יש לי הוכחות שהמוצר הגיע כך מהם.

לכן סביר להניח שהמארז זכאי להחזר מלא, וגם אם לא (הרבה ספקות לגבי זה) ההחזר צפוי להיות גבוה מאוד.

כמו כן, קיריל סירב לבצע החזר לשאר רכיבי המחשב, שהינם תקינים לחלוטין, מה התירוץ פה? :nixweiss:

פורסם

זו לא עסקת רוכלות, זו עסקת מכר מרחוק. בכל מקרה אל תתפזר יותר מדי, תבחר טיעון ותדבק בו.

פורסם
  • מחבר

זו לא עסקת רוכלות, זו עסקת מכר מרחוק. בכל מקרה אל תתפזר יותר מדי, תבחר טיעון ותדבק בו.

חח זה אפילו יותר גרוע בשבילם

בכל מקרה תודה על הטיפ

פורסם

אל תתחיל להתפלסף, ואל תתחיל להתפזר.

אל תשכח אתה בא לבית משפט לתביעות קטנות אתה צריך להציג טיעון פשוט והגיוני שהשופט יקבל ולא להתחיל להתפלסף.

אם יש לך משאלת לב להחזיר את המחשב לTMS סגור אותו בארון.

פנה גם למועצה להגנת הצרכן, אם הם עוברים על חוק החזרת מוצר בעסקת מכר מרחוק שווה לכתוב מכתב זועם למועצה.

שני דיונים למטה יש לך דוגמה מצוינת של לקוח שנכווה וקיבל מוצר תקול שהחנות התנערה ממנו. תעבור על הדיון שלו, ואפילו כדאי להתייעץ איתו אישית.

בנימה אישית סיפור שני שאני נתקל בו כאן בפורום שנוגע למארז ולחנות הזאת, נראה לא טוב בכלל וכנראה שאני לא התקרב לשם.

פורסם

אני שמח שפתחת דיון שמתנהל כראוי.

תמשיך לעדכן אותנו ואני מקווה שתצא מרוצה בסוף.

פורסם
  • מחבר

אל תתחיל להתפלסף, ואל תתחיל להתפזר.

אל תשכח אתה בא לבית משפט לתביעות קטנות אתה צריך להציג טיעון פשוט והגיוני שהשופט יקבל ולא להתחיל להתפלסף.

אם יש לך משאלת לב להחזיר את המחשב לTMS סגור אותו בארון.

פנה גם למועצה להגנת הצרכן, אם הם עוברים על חוק החזרת מוצר בעסקת מכר מרחוק שווה לכתוב מכתב זועם למועצה.

שני דיונים למטה יש לך דוגמה מצוינת של לקוח שנכווה וקיבל מוצר תקול שהחנות התנערה ממנו. תעבור על הדיון שלו, ואפילו כדאי להתייעץ איתו אישית.

בנימה אישית סיפור שני שאני נתקל בו כאן בפורום שנוגע למארז ולחנות הזאת, נראה לא טוב בכלל וכנראה שאני לא התקרב לשם.

קודם כל תודה רבה על המשוב.

דבר שני גם אני ראיתי את המקרה השני, ואני בטוח שהוא לא אחרון.

אין לי באמת רצון להחזיר את כל המחשב, מכיוון שהרכיבים עצמם תקינים, אך אם הם לא מסכימים לתקן את המארז אז נתתי להם את האופציה לבטל את המחשב כולו.

בכל מקרה אני מאמין שאמקד את עצמי יותר כמו שהציעו פה אנשים קודם, ולא אתפזר.

תודה רבה!

פורסם

בתחילה גם חשבתי להגיד לך לא לנסות לדרוש ביטול עיסקה.

לאחר שחשבתי על זה שוב עברה במוחי המחשבה האם אני רוצה כזה נותן שירות למחשב ב10K שקלים?

האמת במקומך הייתי די מפחד אם עכשיו הם מתנהלים כך מה יהיה בעוד שנה ולאחר הליך תביעה כשחס וחלילה הכרטיס מסך ימות ותדרוש החלפה שלו?

אישית הייתי שוקל גם את זה. לא הייתי רוצה שום עסק עם חנות כזאת במידה והסיפור נכון.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים