דירוג ה-SAR של סמארטפונים (דגמים מובילים) - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דירוג ה-SAR של סמארטפונים (דגמים מובילים)


tmpusr

Recommended Posts

אני מכיר את הטיעונים ש"SAR זה שטויות ממילא" ו"תקנה אוזניה וזהו" אז אלא אם יש לכם משהו מוחשי ומבוסס לחדש בעניין, אפשר להמנע מלדון בזה שוב... למי שמדבר הרבה ה-SAR לא שטויות לדעתי ומסיבות כאלה ואחרות אוזניה זה לא מעשי במיוחד.

למיטב ידיעתי הסמארטפון עם ה-SAR הנמוך ביותר הוא ה-Samaung GALAXY S עם SAR בסביבות של 0.3W/Kg HEAD- תלוי את מי שואלים:

תקן אירופי: http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-3115.php

תקן אמריקאי/קנדי: http://www.phonearena.com/phones/Samsung-Galaxy-S_id4522/fullspecs

זה בפער אדיר משאר מובילי השוק כמו איפון4, , דזייר, DEFY ואחרים שרובם בסביבות ה-1.12-1.4 ומעבר לכך.

1. מישהו מכיר טבלת דירוג של לפי SAR (בשני התקנים)?

2. יש דגם אחר מלבד ה-SGS שמציע ביצועי שוק-גבוה ומסך גדול עם SAR נמוך?

תודה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מכיר גוף\אתר שמודד את הכמויות האלה עצמאית ולא נשען על נתוני יצרן? כי אחרת זה חסר תועלת. זה כמו להסתמך על העובדה שהגאלאקסי יכול להיות ב-standby במצב 3G לא פחות מ24 יום...

איך נמדדו עוצמות ונקבעו עוצמות הקרינה באיפון לעומת בגאלאקסי? יש אנשים שבשבילם זה מספר קסם מרגיע למרות שאישית בשבילי זה פשוט לא הגיוני הפער הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מכיר גוף\אתר שמודד את הכמויות האלה עצמאית ולא נשען על נתוני יצרן?

בוודאי - ה-FCC למשל בארה"ב (איפון לדוגמה): http://www.fcc.gov/cgb/sar/

הסברים על איך זה נמדד תמצא בחיפוש של 10 שניות בגוגל: http://www.gsmarena.com/glossary.php3?term=sar

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רק SAR ,חוץ מזה שהSAR של האיפון 4 עוד נמצא בין הנמוכים ..

בכול מקרה יש את עניין של קירבה למגדלים ,הרי ככול שהמגדל קרוב יותר העוצמה שהמכשיר משדר נמוכה יותר והקרינה פוחתת לא ?

בארץ לא חסר מגדלי :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רק SAR ,חוץ מזה שהSAR של האיפון 4 עוד נמצא בין הנמוכים ..

לא הבנתי מה ניסית להגיד כאן ו-1.17 זה לא ממש נמוך.

הקרינה לא רק מושפעת מהמרחק הפיזי לאנטנה (שתלוי גם איפה אתה בארץ) אלא גם מכמות המשתמשים על אותו לינק, חסמי קרינה בדרך (מעלית/ממ"ד/חניון) וכדומה. בבדיקת SAR אמורים לבדוק את הערך המקסימלי שהמכשיר מוציא במקרה הגרוע ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המדידות שם הם המקסימום המוחלט שאליו הפלאפון יכול להגיע כשאין קליטה. כשיש לך קליטה, הוא ישדר בעוצמה נמוכה בהרבה

לפלאפון A יש נתוני יצרן של 2 W, אבל באזור שלך הוא ישדר ב 0.8 W בלבד כי יש מספיק קליטה

לפלאפון B יש נתוני יצרן של 1.5 W, אבל באיזור שלך הוא ישדר ב 1.3 W

בלי למדוד בתכלס את הקרינה מכל אחד מהם _באיזור שלך_ ובהתאם לרמת הקליטה שיש לך, הנתונים לא יאמרו הרבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן תיאורטי לחלוטין המצב שאתה מתאר בהחלט אפשרי (ושוב - זה לא נתוני יצרן אלא מדדות של גופי תקינה).

אפשר ללכת עוד צעד ולהגיד שזה תלוי גם ברשת כי לרשת X יש פריסה טובה יותר באיזור שלך מרשת Y או שבמכשיר שנתנו לבדיקה של ה-FCC דאגו לאופטימיזציה שאין ביצור סדרתי ובפועל הוא משדר 3 W/KG למשל.

בפועל, יש בהחלט קשר בין ה-SAR לבין עוצמת הקרינה הממוצעת שאפשר לצפות מהמכשיר - מאוד לא סביר שמכשיר שמוציא במקרה הגרוע ביותר 0.3 פתאום יוציא רמת קרינה גבוהה יותר (בתנאים כלשהם, אבל זהים) ממכשיר שבמקסימום מוציא פי 3 או פי 4. אפשרי תיאורטית אבל לא סביר כלל.

ברור שזה לא מדד מוחלט וודאי אבל בהחלט מדד שמעיד על מציאות פיזית יותר מכל מדד אחר שיש ברשותנו.

ואם נעזוב את התיאוריה - מישהו יכול לעזור עם מה ששאלתי?

1. מישהו מכיר טבלת דירוג של לפי SAR (בשני התקנים)?

2. יש דגם אחר מלבד ה-SGS שמציע ביצועי שוק-גבוה ומסך גדול עם SAR נמוך?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-FCC מתבסס על נתוני יצרן בלבד.

אולי, אבל אם קראת בלינקים שנתתי - אני בספק רב.

על מה מבוססת הקביעה שלך? כשהמודמים שלנו בחברה ניגשים לקבל אישור תקינה של ה-FCC הם בוודאי ובוודאי שלא מסתמכים על מה שאנחנו אומרים להם. המוצר נשלח למעבדות תקינה מאושרות ע"י ה-FCC והן עושות את הבדיקה.

ואם אמת בדבריך - מה ההגיון שיצרן ידווח מיוזמתו על SAR גבוה אם בפועל הוא נמוך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם אמת בדבריך - מה ההגיון שיצרן ידווח מיוזמתו על SAR גבוה אם בפועל הוא נמוך?

הם רושמים שזה מגיע מהיצרן, וההגיון נוראה פשןט - כסת"ח. אם עברת מסלול ת"י(שישרפו הזונות!) או כל בדיקה אחרת אתה יודע שכל נתון "מסולף" על מנת לספק את הכסת"ח הטוב ביותר ביחס לסיכון הרווח. אין תקינה בנוגע ל-SAR או לכל דבר אחר, ולציבור אין דעה או ידע שמשפיעים על המכירה של מכשירים ביחס ל-SAR שלהם.

הנתון הזה חסר תועלת לחלוטין - אפילו הארגונים שלא סובלים טלפונים סולולארים מודים בזה. מיקום האנטנה, איכות הקליטה והשידור של כל תדר, איכות הבניה של המכשיר, ומה קורה לקליטה ברגע שאתה עונה לשיחה משפיעים הרבה יותר ברמת החשיפה.

ושוב אל תשכח ש-SAR זה לא נתון חשיפה, זה נתון "בליעה" AKA כמה הראש שלך בולע קרינה בזמן שאתה מדבר. הבעיה היא ששוב גם כאן הדבר דיי קיקיוני, מעבר לנתונים שציונו למעלה שמשפיעים בצורה דרסטית על רמת השידור. ה-SAR של רקמה אנושית משתנה בעשרות אחוזים במהלך היום, זה דיי דומה למשקל הגוף שלך שבערב אתה מכיל 5-10% יותר נוזלים וחרא... לחות, מאזן נוזלים, ואפילו מאזן האלקטרוליטים בגוף שלך AKA עד כמה אתה עייף משפיעים על ה-SAR של הגוף האנושי. ושוב פעם כיוון שלכל רקמה יש SAR שונה, אפילו החישוב שלהם הוא דיי טיפשי, מצד אחד הגולגולת סופגת את רוב הקרינה, מצד שני רמת ה"SAR" מחושבת על פי אחוזי הרקמות בראש אנושי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם רושמים שזה מגיע מהיצרן,

תוכל לתת לינק? כי אני לא מצאתי את זה.

אם נניח בצד את השחיתות האפשרית כאן (והיא בוודאי קיימת אצל כולם במידה שווה) ואת מידת ההתאמה של מדד ה-SAR לכל מצב/אדם/מקום (שגם נכון לכל המקרים באופן שווה), נתון זה הוא היחיד שיש בידינו כצרכנים לנסות ולאמוד באופן מקורב את מידת הנזק התיאורטי הצפוי לנו מהמכשיר שאנחנו קונים.

לדוגמה אפשר לקחת את מבחני הריסוק שנערכים ב-NCAP ומשמשים שמקדמי מכירות בפרסומות...

* אתה יודע באיזו מהירות הם נערכים? 60 קמ"ש בפעם האחרונה שבדקתי :s07: איך התוצאה שלהם קשורה באיזשהו אופן להתנגשות ב-90-100 קמ"ש ויותר?

* אתה יודע מה ההבדל בין 4 כוכבים ל-5? אם התוויות על חגירת חגורה ואיסור קשירת תינוק מלפנים ברורות וגדולות דיין.

* אתה יודע כמה כסף מתגלגל בשביל הכוכבים האלה וכמה קומבינות?

* המכוניות בבדיקות מסופקות ע"י היצרניות ולא מיצור סדרתי בהכרח.

* היצרניות שותפות במימון הארגון עצמו.

עדיין, זה המדד היחיד שיש בידינו כצרכנים לפחות להעריך את רמת הבטיחות של המכונית.

זה לא שיקול יחיד, אפילו לא שיקול עיקרי, אבל בהינתן שתי מכוניות עם מאפיינים ומחיר זהה פחות או יותר - הבדלים משמעותיים בציוני NCAP יכול להשפיע. ההנחה הסמוייה פה שיש איזושהי קורלציה בין נתוני NCAP לחלק לא מבוטל של המקרים בעולם האמיתי ושרמת הזיוף/שחיתות/דיוק פחות או יותר משותפת לכל הדגמים והיצרנים - לאף אחד אין אינטרס שהרכב שלו יקבל 2 כוכבי בטיחות אם הוא יכול להמנע מזה.

באותה מידה, SAR הוא בהחלט לא השיקול היחיד, אבל כפי שהראתי בת'רד המקורי (בלינק) יש כמה וכמה מועמדים מצויינים וה-SAR הוא אחד המאפיינים שמבדיל ביניהם. זו הסיבה שפתחתי בזה:

אני מכיר את הטיעונים ש"SAR זה שטויות ממילא" ו"תקנה אוזניה וזהו" אז אלא אם יש לכם משהו מוחשי ומבוסס לחדש בעניין, אפשר להמנע מלדון בזה שוב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...