עבור לתוכן

מעבדים מרובי ליבות במשחקים - ביקורת מפורטת, מומלץ לקרוא.

Featured Replies

פורסם

http://www.guru3d.com/article/cpu-scaling-in-games-with-quad-core-processors/1

GURU3D עשו כתבה מאוד מקיפה ובדקו מעבדים בעלי 2 ליבות ו4 ליבות וכו' במשחקים הכי חדישים שיש כיום.

הסיכום בטח ידוע לכולם, אבל אני מאוד ממליץ לקרוא ולעיין בכתבה הזאתי בעומק.

פורסם

Graphics Card

GeForce 8800 Ultra

שימו לב באיזה כרטיס משתמשים! כל מי שמשחק עם 8800GT/9600GT ומטה ההבדלים בגלל המעבד עוד הרבה הרבה פחות מורגשים כי צואר הבקבוק הוא עדיין כרטיס המסך (אלא אם משחקים על LOW ברזולוציות נמוכות ובמשחקים ישנים שם כרטיס המסך חזק דיו...אבל אז גם כל מעבד ב-600 ש"ח חזק דיו ;)).

הנה לינק לדיון קודם בעניין: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=334563.msg2889288#msg2889288

ועוד לינק לגבי הבחירה הנכונה של מעבד/כרטיס מסך לגיימינג: http://www.insidehw.com/Editorials/Columns/CPU-vs.-GPU.html

But focus on the Dual-core E8400 for a moment and keep that processor in mind. It sells for roughly 200 bucks and throughout this article it will show very high-end performance.

שימו גם לב שעבור AMD למשל, הפנום בעל 4 ליבות בתדר נמוך נותן ביצועים עדיפים בהרבה על ה-BE כפול הליבה בניגוד לאינטל שם כפולי הליבה דווקא עדיפים. מבחינת יחס מחיר לביצועים הפנום פשוט מרשים - אך הרבה אחרי ה-E8400 המעולה. מעניין איפה ה-8200/7200 ביחס אליו (ראו בלינק לעיל)

פורסם
  • מחבר

^^^

הטענה העיקרית של המאמר הזה לדעתי מבחינת רוב האנשים שרוצים מחשב בעיקר לGAMES ואינם מתעסקים עם יישומים מתמטים מאוד כבדים וכו', שמעבד חזק יותר לא יתן ביצועים גבוהים יותר במשחקים.

כמעט ולא מכיר אנשים שמשחקים ברזולציה של פחות מ1280 על 1024 כיום, ואף הרבה משחקים היום ב1900 על 1200, ומה שבעיקר יקבע ברזולציות האלו זה כרטיס המסך.

מה שיותר הפתיע אותי, שההבדל בין מעבד QX9770 מפלצתי ויקר בטירוף לבין מעבד כפול ליבה שעולה חמישית ואף שישית ממנו, כמעט ולא מורגש!!!

מה שאומר, שבהחלט ניתן לבנות מחשב GAMING במחיר שאינו בשמיים.

פורסם

ובTOMSHARDWARE הוסיפו כתבה על אותו הדבר בדיוק, עם טווח רחב יותר של כרטיסי מסך (לרבות 9800GTX). התוצאות מראות בבירור שברוב המוחלט של המשחקים המעבד כמעט זניח וE2160 עם 9800GTX עובר בכיף מעבד אקסטרים שעולה 5000 שקל עם 9600GT, למשל, ולרוב גם עם 8800GT.

פורסם

יופי הוכחה חותכת למשחקים עדיף כפול ליבה E8400.

שימו לב איך המעבדים משתווים ברזולוציה גבוהה. והמשחק קרייסיס שהתפאר בתמיכתו למעבדי Q :kopfpatsch:

פורסם
  • מחבר

מה שגם מעניין, שגם בדברים כמו 3DMARK ומבחנים כאלו, עדיין התוצאה של QX9770 לא ממש משתפרת.

בקיצור, לדעתי תוך שנים ספורות הדבר שפחות ופחות יקבע את הביצועים של המחשב יהיה מעבד, לא אתפלא אם נגיע ליום שמעבד מהיר יותר כבר לא ישנה כמעט ואנשים לאט לאט יפסיקו למהר להחליף מעבדים כמו שמחליפים כיום.

פורסם

למשחקים היום עדיף 8400 , גם שהמשחקים יתמכו במרובעי ליבה השיפור יהיה תלוי בכרטיס מסך

נניח שמעבד מרובע ליבה יעבד את הנתונים פי 2 עדיין הכרטיס מסך צריך להציג אותם על המסך , האם הכרטיס מסך יעבוד פי 2 יותר מהר במקרה כזה ? , ברור שלא

סתם דוגמה , נניח שאני אשלח פי 2 קבצים להדפסה , האם המדפסת תעבוד פי 2 יותר מהר ?

בקיצור הכל תלוי בחוזק הכרטיס מסך , שכרטיסי המסך יהיו יותר חזקים אז ההשפעה של המעבד תהיה יותר גדולה

פורסם

בקיצור הכל תלוי בחוזק הכרטיס מסך , שכרטיסי המסך יהיו יותר חזקים אז ההשפעה של המעבד תהיה יותר גדולה

אבל אז שוב יבואו משחקים דוגמת CRYSIS 4 שיסחטו גם את ה-GPU החדש עד טיפת ה-FPS האחרונה והוא שוב יהיה קריטי יותר לביצועים מהמעבד... :P

פורסם
  • מחבר

דווקא ככול שכרטיסי מסך יהו חזקים יותר, נצטרך מעבדים חזקים יותר.

לדוגמא

כדי ממש לנצל טוב 9800GX2 במערך SLI

כלומר QUAD SLI, בהחלט תהיה צריך מעבד מהיר מאוד שיוכל לספק את הנתונים במהירות הדרושה.

פורסם

היתרון במרובעי ליבה כיום זה שהמשתמש יכול לשחק ובאותו הזמן המחשב יבצע פעולות נוספות (די כבדות).

עם כפול ליבה זה כמעט בלתי אפשרי. (אני לא מדבר על פעולות פשוטות - שירים וכדו').

פורסם

ל-Multitasking תמיד יהיה יתרון לריבוי ליבות

למשחקים תמיד יהיה הכי חשוב הכרטיס מסך

ובכלל למי שרוצה מערכת חזקה חשוב שהיא תהיה מאוזנת למניעת צווארי בקבוק

פורסם
  • מחבר

כן ברור שעבור מולטי טאסקניג נעדיף מעבד עם כמה שיותר ליבות, אבל גם פה יש גבול מסויים.

נניח אם מחר יהיה מעבדים עם 32 ליבות או מעבד עם 8 ליבות, כבר ההבדל לא יהיה משמעותי בכלל, בגלל שכמה שהתוכנה שתרשום לא תהיה מבוזרת, גם אם זה 90 אחוז מבוזר (שהיום לא מגיעים אפילו לחצי מזה), עדיין יש גבול מתמטי תאורטי לכמה ליבות צריך כדי לשפר ביצועים.

בשלב מסויים כול הסופת ליבות לא תתן שיפור, או שתתן שיפור ששואף לאפס.

פורסם

עד שיהיו 32 ליבות בתור MAINSTREAM תהיה בטוח שהתוכנות יעברו אופטימציה כבדה בישביל תמיכה בריבוי ליבות, למרות שעדיין אין תמיכה ב4 ליבות בכל תוכנה, הכל עניין של זמן...

פורסם
  • מחבר

^^^

זה כול העניין!

שאין מצב לא משנה כמה אופטימזציה תעשה, שתוכל לנצל ריבוי ליבות נורא גבוה.

יש חוק מתמטי (לא זוכר את השם)

אבל הנוסחה דומה מאוד לסדרה הנדסית, משהו כמו N חלקי משהו שתלוי בריבות הליבוי וביחס הכמה מבוזר מתוך N.

הרעיון הוא

שגם אם יש לי תוכנה ש99 אחוז ממנה הוא מקבילי (אפשר רק לחלום שאי פעם אפילו נעבור את ה80 אחוז מקביליות, תמיד יש דברים כמו IO, מערכות הפעלה וכו' שלא מקבילים), עדיין השיפור שתקבל ככול שאתה שם יותר ליבות הולך וקטן עם הכמות.

כלומר

בין 2 ליבות ל4 נניח תקבל פי שתים.

בין 4 ל8 תקבל כבר רק 1.5

וככה הלאה

בשלב מסויים בין 16 ליבות ל8 או ל100 ליבות!, אתה תקבל אחוז שיפור ממש אפסי (קיים, אבל אפסי), וזה בכלל לא ישנה כמה התוכנה שלך יעילה ומנצלת ריבוי ליבות.

(וכן זה אפילו כולל אם תנסה להריץ 100 ישומים ברקע - עדיין השיפור יהיה אפסי)

בסופו של דבר, יום אחד (נניח עוד 10-20 שנה), ריבוי ליבות לא יהיה הפתרון להביא את המחשב למהירויות גבוהות יותר וכן נצטרך דברים כמו יותר מגה הרץ, סט פקודות יעיל יותר, ניבוי עתידני של פקודות שירוצו וכו' וכו'.

פורסם

השיפור הכי משמעותי יהיה שנעבור לעיבוד מקבילי

לישומים לשימוש ביתי וודאי שאין צורך בכמות ליבות גדולה , מה הכמות המקסימלית ? , אין על זה תשובה ברורה , אבל ברור שאינטל מתכננת מעבד עם 32 ליבות

שייצא מתי שהוא אחרי שנת 2010

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים