עבור לתוכן

האם יש הבדל בין הכרטיסים למשחקים...בתוכנות &#1

Featured Replies

פורסם

האם יש הבדל בין הכרטיסים למשחקים...בתוכנות עריכה 3D?

כלומר אם אני לוקח כרטיס מסך הכי זול והכי יקר... זה ישפיע בתוכנות כמו MAX או MAYA?

  • תגובות 59
  • צפיות 6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

כן ! :hat:

מובן שכרטיס חזק יותר יעבוד יותר טוב מכרטיס חלש ויריץ את התוכנות טוב יותר

פורסם
  • מחבר

אבל הם לא מתאימים לזה...

קוראים לזה רינדור...? צריך כרטיסי מסך מתאימים.. :-\

מישהו יכול להסביר לי?

פורסם

RENDER, תהליך של הפיכת המידע התלת מימדי של האפליקציה/משחק לתמונה דו-מימדית שאתה רואה על המשחקים. במשחקים דרוש שה RENDER יהיה כמה שיותר מהר (זמן אמת) כדי שתוכל לראות את המשחק רץ בקצבים טובים של 40+ FRAMES....

באפלקציות CAD ו MAYA ובכלל עריכת תלת-מימד, מתבצע RENDER של דברים עם חישובים הרבה יותר כבדים בשביל להשיג ריאליזם יותר גדול, דבר זה בא על חשבון המהירות שאתה צריך במשחקים...

בגלל שיש שתי סוגי דרישות, יש שתי סוגים של כרטיסים... (ה QUADRO בשביל השני וה FX הרגילים בשביל הראשון).

פורסם

לדוגמה :

לי יש כרטיס ATI Radeon 9800XT 256Mb כרטיס שנחשב לחזק (לפחות אני חושב)

לעומת זאת, בעבודה יש לי כרטיס עלוב Quadro FX 500 128Mb אבל כשאני מתעסק בתוכנת CAD, הכרטיס

שבעבודה לא מרגיש את זה ובזה שבבית לא עומד בעומס הרינדור וכל העומס נופל על המעבד .

מבחינת גרפיקה גם ATI FIREGL 32Mb יעמוד בעבודה יותר טוב מכרטיס שנועד למשחקים.

אבל היום ישנה אופצית ה- SLI שהבנתי (אני לא מכיר את הטכנולוגיה מספיק) שיכולה לספק הנאה משני העולמות (כמובן במחיר מתאים).

פורסם
  • מחבר

ואיך זה קורה שכרטיסים בשביל רינדור... לדוגמא QUARDO כלשהו...

הוא גרוע במשחקים?? הרי גם במשחקים יש רינדור כמו שICE BREAK אמר...

?

:xyxthumbs:

פורסם

כול הכוח שלהם ברינדור כל שאר הדברים חלשים,כנ"ל גם הליבה שלו מותאמת במיוחד לעבודות גראפיות ולא למשחקים

פורסם

בדיוק כמו שICE BREAK אמר, הכרטיסים שנועדו למשחקים מבוססים על חישובים פשוטים (רינדור לא כבד)

והדגש נמצא על מהירות הרינדור ולא על ריאליסטיות שלו ולכן החישובים פשוטים ומהירים.

בכרטיסים הגרפיים הדגש הוא על ריאליסטיות מכסימלית, שהתמונה תראה כמה שיותר מציאותית.

שים לב שבתמונה הראשונה הגרפיקה מאוד גבוהה, מאוד יפה וריאליסטית כמה שאפשר במשחק, אבל לא ריאליסטית מספיק.

בשתי התמונות השניות שדורשות רינדור כבד, יש דגש הרבה יותר חזק על הריאליסטיות של התמונה (ברק, החזר אור, השתקפויות וכו...)

ולכן דורשות הרבה יותר חישובים והרינדור יותר כבד.

שלא נדבר על זה שמשחק זו תמונה תלת מימדית שכבר נוצרה והמחשב שלך צריך רק לתרגם אותה מתוך מידע נתון,

ביצירת גרפיקה (גם לשחקים) משתמשים בכרטיסים גרפיים שצריכים ליצור (לחשב וליצור) את התלת מימד עצמו שזה מצריך הרבה יותר

חישובים מסתם לתרגם.

[attachment deleted by admin]

פורסם
  • מחבר

אז למה הכרטיסים לעריכה 3D לא מתאימים למשחקים??

הרי רינדור במשחקים זה פשוט בשבילהם...?

פורסם

היום הרבה מההבדלים הם ביגלל הביוס ויש אנשים שהצליחו לקחת כרטיסים לשוק הרגיל ו"לאפוך" אותם לכרטיסים לעבודה גרפית

יש גם באינטרנט מדריכים על זה

פורסם

אז זהו, שבכרטיסים גראפיים ניתן לשחק משחקים והם יפעלו טוב למדי (לא טוב כמו בכרטיסים שמותאמים למשחקים).

אבל בכרטיסים שמותאמים למשחקים ממש לא ניתן לעבוד בגראפיקה (ולא, אני לא מתכוון לפוטושופ אלא לתוכנות כבדות כמו מאיה ותוכנות CAD למיניהן)

זאת מהסיבות שהסברתי למעלה.

ואם אתה שואל למה בכל זאת כרטיסי המשחקים מאפילים על הגראפיים בכל הנוגע למשחקים, זה כבר קשור לליבה ולצינורות העיבוד

שבנויים בצורה כזאת שהעברת המידע וותרגומו לתמונה יהיה כמה שיותר מהיר, פיצ'ר שאינו חיוני בכרטיסים הגראפיים.

ישנם כרטיסים גראפיים שיעשו את העבודה של שני הכרטיסים (משחקים וגרפיקה) רק שהם עולים הרבה כסף

כמו הכרטיס הבא - (בסביבות 9000ש"ח)

[attachment deleted by admin]

פורסם

לאיזה כרטיס מסדרות הכרטיסים למשחקים של nv אפשר להשוות את הכרטיס הזה ^ ? (במשחקים אני מתכוון)

פורסם
  • מחבר

כי אמרו לי כאן מהפורום שהכרטיסים האלו ממש לא מתאימים למשחקים... יעבדו מאוד לאט...

פורסם

בוא נגיד שלא הייתי משחק איתו World Of War Craft

או DOOM3 אבל משחקים בינוניים הוא יהיה בסדר.

ולא, אני לא יודע להגיד מי המקביל שלו בכרטיסי המשחקים. Sorry.

- - ;) - -

פורסם
  • מחבר

אמרו שהכרטיס הוא חלש מ FX5200 במשחקים...

בגלל זה זה נראה לי מוזר... הרי המשחקים זה רנדור קל בשביל הכרטיס... :nixweiss:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים