החברה האמריקאית-סינית הצעירה שנמצאת לפי הדיווחים בנקודה קרובה מאוד לקריסה מנסה לשים את הצרות הפנימיות שלה בצד ולהפתיע את העולם
עם מכירות שצומחות באופן אקספוננציאלי בשנים האחרונות וביקוש שממשיך לעלות על ההיצע בכל זאת, זה לא ממש מפתיע לראות הרבה חברות חדשות אשר חולמות לשחזר את סיפור ההצלחה של טסלה (Tesla) ואולי אפילו לתפוס את מקומה. תחילה קיבלנו את הרכב המתקדם של NIO, לפני כמה שבועות ראינו את Lucid Motors שחולמת על כך, ועכשיו הגיע גם תורה של Faraday Future, שחשפה את הרכב האמיתי הראשון שלה אחרי הרבה מאוד הבטחות והצהרות גדולות.
החברה שנוסדה בקליפורניה בשנת 2014 עלתה לכותרות לראשונה לפני שנה בדיוק, כשחשפה בתערוכת CES לשנת 2016 את רכב ה-FFZERO1 העצום והמוזר, שהיווה קונספט דומם ליכולותיה הטכנולוגיות ולא הרבה מעבר. עכשיו, אנחנו מקבלים את רכב הפנאי-שטח FF91, שמיועד להיות הרכב המסחרי הראשון של המיזם שמאחוריו ניצב המיליארד הסיני ג'יה יוטינג שמחזיק בין היתר גם בחברת LeEco.
בדומה למכונית ה-Lucid Air המרשימה שפגשנו בחודש שעבר, גם ה-FF91 היא מכונית שמתיימרת להוות שילוב אולטימטיבי בין יוקרה ונוחות של רכב סלוני מאסיבי לבין עוצמה וביצועים של מכונית-על – עם מנוע חשמלי שמספק 1,050 כוחות סוס, עד 1,800 ניוטון-מטר של מומנט לתאוצה של פחות מ-2.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וגם מהירות מירבית של יותר מ-300 קמ"ש.
הרכב גדול המימדים יכלול, בדומה למתחריו מהיצרניות האנונימיות יחסית ובדומה לטסלה, סט שלם של חיישנים מתקדמים אשר יעניק לו את היכולת לבצע ניהוג אוטונומי בשלב מסויים, עם 10 מצלמות מקדימה ומאחור, 13 מכ"מים לטווחים ארוכים וקצרים, 12 חיישנים על-קוליים וגם מכ"מ לייזר קדמי מתקדם אחד אשר יורד ועולה עצמאית ממיקומו במכסה המנוע. אם כל זה לא מספיק לכם, ה-FF91 כולל גם מערך סוללת בקיבולת 130 קילוואט-שעה מרשימה, שאמורה לאפשר לו לנסוע כ-378 מייל, שהם קצת יותר מ-600 קילומטרים, בין טעינה לטעינה.
אלה שהתלהבו מהקונספט מוזמנים לבצע רישום מוקדם לתור רכישה שלה-FF91 בעבור מקדמה של 5,000 דולר שעליה ניתן להתחרט ולקבל את כל הסכום חזרה בכל עת, אל כאן אנחנו נוגעים גם במגבלה המרכזית של Faraday Future כולה – הרכב שלה עתיד להגיע לייצור המוני בשנת 2018, ולפי הדיווחים מהתקופה האחרונה כלל לא בטוח שהחברה תשרוד ותמשיך להתקיים עד אז.
שמועות עקשניות על בעיות בתזרים הכספים שנובעות בעיקר מכך שאותו יוטינג מעדיף להשקיע במיזם המכוניות החשמליות של חברת LeEco עצמה במקום בפרוייקט "הצדדי" של Faraday Future, אשר תוגברו בגל עזיבות של מהנדסים ומנהלים בשבועות האחרונים, גורמות לכך שלא מעט אנשים ומקורות ברשת מאמינים כי החברה נמצאת בדרך הבטוחה לקריסה אשר תשאיר אחריה לא מעט מאוכזבים.
https://www.youtube.com/watch?v=LHRDVJ-n9jk
גם במסגרת החשיפה וההדגמה של הרכב לא הכל עבד כצפוי – ובנקודה אחת קריטית שבה הוא היה אמור להדגים יכולת מציאת חניה אוטונומית, ה-FF91 פשוט המשיך לעמוד לו בדממה וסירב להגיב, עד שהוחזר לחיים וביצע את המשימה בהצלחה לאחר כמה דקות
אנחנו מקווים מאוד שזה לא המצב, אך מנגד מודעים היטב לכך שעזיבת בכירים היא מהלך שלרוב לא מביא איתו בשורות חיוביות – אז נמשיך לעקוב אחרי FF וה-FF91 שלה, ונעדכן אתכם במידה והבועה הזו תתפוצץ בטרם עת.