מפתחת התוסף הפופולרי Adblock Plus משיקה פלטפורמה שתייעל את הצגתן של ״פרסומות טובות״ ותקל על חייהם של המפרסמים
Eyeo GmbH, חברת התוכנה הגרמנית שמתחזקת את אחד מתוספי הדפדפן חוסמי הפרסומות הותיקים והפופולאריים ברשת, הודיעה כי תרחיב את תכנית ״המודעות המקובלות״ שלה. כזכור, בשנת 2011 עדכנה את התוסף בן העשור ושילבה את האופציה להציג מספר מצומצם של פרסומות ״טובות״ לטענתה, כלומר כאלו שעברו תחת ידי החברה. האופציה אופשרה כברירת מחדל עבור כל משתמש שהתקין את התוסף, לכן העדכון גרר תגובות זועמות בקרב חלק מהמשתמשים. גם המפרסמים לא חיבבו את התכנית, שכן עלות הצגת הפרסומות היתה גבוהה יחסית ואיפשרה למעשה רק לאתרים או לחברות גדולות להרשות לעצמן לשלם ל-Eyeo.
https://www.youtube.com/watch?v=hhb7NM9MGQA
החברה הודיעה השבוע באמצעות הבלוג הרשמי כי שיתפה פעולה עם חברת ComboTag בפיתוח פלטפורמה ל״מודעות מקובלות״, שנועדה להקל על חייהם של המפרסמים ולבחור פרסומות ״טובות״ בקלות. בעלי אתרים ובלוגרים יוכלו לבחור את הפרסומות שהם מעוניינים להציג מתוך ״שוק״ של פרסומות שאושרו מראש ודורגו ע״י משתמשים אחרים, ולאחר מכן להטמיע אותן באתרים שלהם באמצעות שורות קוד בודדות.
משתמשים ב-Adblock Plus שיגלשו באתר ייראו את הפרסומות הלא פולשניות שנבחרו, בעוד שאר המשתמשים ייחשפו לפרסומות הסטנדרטיות. המפרסמים יקבלו 80% מרווחי הפרסומות ושישה אחוזים מהם ילכו ל-Eyeo.
טיל פאידה, מייסד החברה, הסביר: ״כיום יש שתי מערכות של צרכנים ברשת – אלו שחוסמים פרסומות פולשניות ואלו שלא. פלטפורמת המודעות המקובלות מאפשרת למפרסמים להגיע לקבוצה הראשונה מבלי לשנות דבר באיך שהם מגיעים לשניה. חיכינו שנים שתעשיית הפרסומות הטכנולוגיות תעשה צעד ידידותי לצרכן מהסוג הזה, ובסוף נמאס לנו לחכות והחלטנו לעשות זאת בעצמנו״.
הפלטפורמה נמצאת בשלב בטא, וניתן להירשם אליה מכאן.