סרטון גראפי שמציג את נתח השוק של הדפדפנים השונים במהלך העשור האחרון ממחיש כמה השתנה העולם הטכנולוגי אשר סובב אותנו
בתקופה האחרונה ניתן לזהות ברשתות החברתיות טרנד חם של סרטונים המציגים נתונים סטטיסטיים היסטוריים באופן גראפי חביב ונעים לעין – מי היו השמות הגדולים ביותר בעולם העסקי בעבר, מי הצליחו לשמור על מקומם בצמרת לאורך עשרות שנים ואילו חברות התנדפו ונשכחו כלא היו.
סרטון טרי מז'אנר זה שהצליח לתפוס את תשומת הלב שלנו מציע מבט על השינויים המהירים שעברו על עולם האינטרנט רק בעשור האחרון, החל משנת 2009 ועד היום – ומעידן שבו ה-Explorer שלט בתחום הדפדפנים ללא שום עוררין למצב שבו נראה כאילו אף אחד לא באמת מסוגל לדגדג את ה-Chrome המפלצתי שבנתה ופיתחה גוגל.
הדפדפן הנודע מבית מיקרוסופט החל את שנת 2009 עם נתח שוק של כ-65 אחוזים, בזמן שה-Firefox של עמותת מוזילה החזיקה ב-27 אחוזים נוספים וכל שאר המתחרים היוו פחות מ-10 אחוזים מכלל התחום – אך העלייה המטאורית של Chrome הביאה אותו אל המקום הראשון בעולם כבר באמצע שנת 2012, ומאז הוא פשוט מסרב לעצור. נכון להיום הדפדפן מבית גוגל שולט על כמעט 65 אחוזים מכלל נתח שוק הדפדפנים במחשבים ובמובייל כאחד, בזמן ש-Safari של אפל נמצא במקום שני מרוחק עם כ-15 אחוזים מהשוק ואילו מוצרי מוזילה ומיקרוסופט (עם שני דפדפניה במקביל, ה-Explorer וה-Edge) מהווים יחד פחות מ-10 אחוזים מהסך הכולל. מי אמר מהפך ולא קיבל?
אז איך תיראה מפת הדפדפנים בעוד עשור מהיום? סביר בהחלט להניח שאת התשובה לכך מעטים בלבד יוכלו לנחש, ממש כמו את היקף השינויים הזריז והקיצוני של השנים האחרונות.