העדכון החדש של הדפדפן הנפוץ מכולם מוסיף כמובטח חסימה של הפרסומות המעיקות והמציקות ביותר ברשת ללא צורך בהתקנת תוספים כלשהם
הסטטיסטיקה העולמית מצביעה על כך שלפחות חצי מכם קוראים כתבה זו בהתבסס על אחת מגרסאותיו של דפדפן הכרום (Chrome), מבית גוגל כמובן – וזה גם אומר כי כעת אתם נהנים משירות סינון הפרסומות המובנה של מוצר זה, בתור ברירת מחדל.
בגוגל הבטיחו זאת עוד בחודש דצמבר 2017 וקיימו – והחל מה-15 בפברואר כל הגרסאות העדכניות 'ל הדפדפן המצליח מגיעות עם יכולת לסנן ולחסום פרסומות מסוגים שונים שאינן עומדות בתנאים ובהגדרות המוכתבים בידי הקואליציה לפרסומות טובות יותר, Coalition for Better Ads, שהוא גוף גדול ששם לעצמו מטרה לבצע את הרגולציה המתבקשת בתחום אשר תשנה את הגישה השלילית שהתפתחה לה לאורך השנים לפרסום ברשת.
פרסומות שמקפיצות חלון נוסף, ממלאות את רוב המסך, בוהקות ומנצנצות באופן מוגזם או פועלות באמצעות ניגון אוטומטי של אודיו או וידאו אמורות להיעלם מהאינטרנט שלכם בכרום, בעוד שפרסומות סבירות ומעודנות יותר ימשיכו להופיע כרגיל, וכל זה ללא צורך בהתקנת תוספים כדוגמת AdBlock או Adblock Plus. היכולות אמורות לפעול גם בגרסאות המובייל של כרום, מה שיהווה בונוס חשוב בהתחשב בכך שגרסאות אלו אינן תומכות בתוספים חוסמי פרסומות מצד ג׳.
ההשפעה של החוסם המובנה לא תמיד תהיה מורגשת מיד, משום שהאתרים שבהם קיימות פרסומות חורגות יקבלו בחלק מהמקרים התראות ודרישות לשינוי לפני החלת החלת החסימות והסנקציות, אך בטווח הארוך אנחנו אמורים לקבל אינטרנט נקי וידידותי יותר לצרכנים, בייחוד לאלו שאינם בעלי ידע מתקדם יחסית ושאינם עושים שימוש בחוסמים ותוספים ייעודיים כלשהם במסגרת הגלישה שלהם.
עבור גוגל עצמה, מדובר בנסיון להילחם למעשה במפתחות תוספי החסימה הפופולריים ביותר, באמצעות כלי שייטיב הן עם הגולשים והן עם הגופים המסחריים והמפרסמים, באופן שבסופו של דבר יועיל גם לה עצמה בתור מפתחת הפלטפורמות המקשרות ביניהם. מה דעתכם על המיזם? בואו לספר בתגובות.