סיכום
באמצעות מדריך זה למדנו כיצד לבצע תקשורת בין שתי נקודות קצה. אך חשוב לזכור כמה נקודות חשובות ובסיסיות אשר למדנו במדריך וישמשו אתכם בכל תוכנה אחרת אשר תכתבו בעתיד.
תקשורת היא נקודת מפתח חשובה באפליקציות רבות. פרוטוקול ה-TCP הוא הפרוטוקול הבסיסי ביותר והאמין ביותר. הוא נמצא בשימוש רחב מאוד ובמקומות שנים, בעיקר בהעברת דפי אינטרנט (HTTP), קבצים (FTP), פקודות (TELNET) ועוד…
לעומת זאת במשחקי רשת, שיחות רשת וכל דבר אשר מצריך מהירות משתמשים בפרוטוקול ה-UDP. עלינו לזכור כי פרוטוקול זה אינו אמין, לכן בחלק מן המקרים הפרוטוקול עובר מניפולציה נוספת (שכבה נוספת) בכדי להגדיל את אמינותו (Reliability) וידוע בשם "Reliable User Datagram Protocol". בשיטה זו משתמשים במשחקים דוגמת Call Of Duty.
שיטה לייעול פרוטוקול ה- TCP בשליחת ההודעות והאצתן הינה שינוי תכונת ה-NoDelay לאמת במחלקות TcpClient ו-TcpListener. בנוסף לכך, ניתן להוריד את הערכים של SendBufferSize ו-ReceiveBufferSize למספרים קטנים יותר באותן המחלקות. ערכים אלו קובעים את מספר הבייטים שנשלח ונקבל.
זכרו! עליכם לבחור בפרוטוקול שבו תשתמשו בהתאם לצורך התוכנה. לעיתים מתכנתים אף נוטים לשלב בין שני הפרוטוקולים וכך לנצל את היתרונות של כל אחד מהם. שאלו את עצמכם, האם המידע חייב להגיע אפילו אם זה כרוך באיטיות מסויימת? אם כן, פרוטוקול ה-TCP הוא הפתרון בשבילכם. אם המידע חייב להגיע במהירות האפשרית אך אינו חיוני, מומלץ להשתמש בפרוטוקול ה-UDP.