הוזלה במחיר עבור דגם ה-Model X, חשיפת טווח הנסיעה המוגדל של ה-Model 3 ועוד קצת חלקי פרטים אודות ה-Model Y – השבוע החולף של יצרנית הרכבים החשמליים היה מעניין בהחלט
רכבי ה-Model 3 העממיים (פחות או יותר) של חברת טסלה יורדים מפסי הייצור ומגיעים אל לקוחות ראשונים ברחבי צפון אמריקה, וזה משהו שבהחלט מסייע לשמור את שמה של החברה בכותרות ברחבי הרשת עוד יותר מבדרך כלל – כאשר נראה שמאסק ואנשים נהנים מכל רגע נוסף של תשומת הלב הזו.
תחילה היה זה פירוט טכני של ארגון ה-EPA האמריקאי שאישרר כי גירסת הטווח המוגדל של ה-Model 3 אכן תוכל להנות מטווח נסיעה מרשים עד מאוד של כ-310 מייל (499 קילומטרים) בין טעינות, לעומת 220 מייל המוגדרים רשמית לדגם הסטנדרטי של המכונית. איך זה יקרה? באמצעות מערך סוללות מוגדל משמעותית בקיבולת כללית של 80 קילוואט-שעה (יותר ממה שצפו ההערכות המוקדמות), בהשוואה לקיבולת של כ-55 קילוואט-שעה בדגם הזול ביותר של הרכב – כאשר בשני המקרים מדובר בנתון מפתיע לטובה, שכנראה יספק חלק ניכר מהנהגים לפחות ליום עבודה אחד.
בטסלה אף הכריזו כי טיוב פס הייצור הסדרתי עבור דגם ה-Model X המאסיבי של החברה מאפשר להם לקצץ במעט את מחירו – ב-3,000 דולר ליתר דיוק, עם עלות שתתחיל כעת ב-79,500 דולר לגירסת הבסיס של הג'יפון, וב-145,000 דולר לגירסה המתקדמת ביותר עם מערך סוללות בקיבולת של 100 קילוואט-שעה. נחמד, אבל עדיין יקר בצורה משמעותית – 35,000 דולר שתתבקשו לשלם עבור Model 3 רגילה ו-44,000 דולר שתעלה Model 3 בגירסת טווח הנסיעה המוגדל.
וכעת, לעתיד: יצרנית הרכב שמאיימת להפוך לבעלת השווי הגדול ביותר בשוק האמריקאי מתכננת לחשוף גם משאית חשמלית מאסיבית ומתקדמת בתוך חודש, שלא רק תבוסס על יחידות הנעה בסיסיות "פשוטות" כמו אלו שמכוניות ה-Model 3, אלא גם תכלול יכולות ניהוג אוטונומיות שלכאורה יוכלו לספק תחרות לאלו של חברת Uber וחברת ההזנק (הישראלית למחצה) Otto שאותה רכשה. יהיה מעניין לגלות האם כל זה אכן יתממש, משום שזו עשויה להיות ההתחלה של עוד זינוק גדול מאוד עבור טסלה.
ולקינוח, Model Y – הדגם המרכזי הבא (והרביעי) של החברה אשר יהיה רכב קרוס-אובר עממי יותר מה-Model X מתוכנן להגיע אל השוק אי שם בשנת 2019, בתקופה בה טסלה מתכננת להגיע להיקפי ייצור אדירים של כמיליון רכבים בכל שנה אשר ישימו אותם "בליגה של הגדולים באמת" בעולם הרכב ויאפשרו לדגם להיות זול במיוחד, בין היתר משום שיחלוק את אותה ארכיטקטורה בסיסית (ואולי אפילו מרכב) עם ה-Model 3.
אנחנו ממשיכים להמתין בקוצר רוח ליום בו נשמע תוכניות של היצרנית להתחיל לפנות גם אל השוק הישראלי, אך מסתפקים לעת עתה בתוכניות ההתרחבות הגרנדיוזיות האלה, שלכל הפחות אמורים להבטיח כי בשלב מסויים בעתיד יהיו לה המשאבים והיכולות הנדרשות לפצוח במהלך בינלאומי כולל של שיווק ותשתיות. גם אתם חולמים על מכונית מבית טסלה בחניה שלכם, או שלא ממש? שתפו בתגובות.