גוגל היא כנראה אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר אי פעם. מה שהחל כסטארט-אפ של מנוע חיפוש חכם יותר הפך בתוך עשור וחצי בלבד לאחת מענקיות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם, שבמוצריה משתמשים מיליארדי אנשים באופן יומיומי ותמידי. למעשה, בגוגל חשו שהתרחבות תחומי העיסוק והעניין שלהם הפכה לגדולה מדי עבור המותג הקיים – והכריזו בצעד מפתיע על יצירתה של חברת אם מתכללת שתכונה Alphabet.
כן, קראתם נכון – מהיום השם גוגל יהיה רלוונטי עבור מנוע החיפוש של החברה, מערכת האנדרואיד, פלטפורמת ה-YouTube וה-Gmail וכל שאר המוצרים הוותיקים והמזוהים עם החברה, אך במקביל עסקי הרובוטיקה, הבריאות, הרכבים החכמים, תשתיות האינטרנט ועוד יזכו לזהות נפרדת משלהם, כשכולם יחד (כולל גוגל, בתור חטיבה מרכזית) יכונסו תחת השם האלמנטרי והתמים משהו, 'אלף-בית' (שגם זכה לכתובת הרשת הגאונית abc.xyz)
מדובר בצעד בלתי רגיל, בוודאי לחברה ענקית שכזו, אך יתכן כי יש בו הגיון מסויים, שאולי נועד לבטל את התחושה ש'גוגל' משתלטת אט-אט על כל אספקט טכנולוגי בחיינו. לארי פייג' וסרגיי ברין, מקימי גוגל המקוריים, יהפכו למנכ"ל ולנשיא של Alphabet בהתאמה, בעוד שסונדר פיצ'אי, שהיה אחראי על חטיבת המוצרים הצרכניים של גוגל – יהפוך מעתה למנכ"ל של גוגל רבתי.
האם השינוי המבני הזה יסייע לגוגל להמשיך לצמוח, או שלהיפך יהפוך אותה לחלק קטן והרבה פחות משמעותי בפאזל הגדול של פייג' את ברין? נחיה ונראה.
קישורים נוספים