כובש עוד חזית: גם קונסולת הרטרו החדשה של נינטנדו מסוגלת להריץ את Doom

משחק הפעולה האלמותי ממשיך למצוא פלטפורמות נוספות לפעול עליהן – הפעם כתחליף למשחק אלמותי אחר שעבורו נוצרה המערכת במקור

להלצה הלעוסה והמוכרת "האם זה יכול להריץ את Crysis?" אשר מתלווה באופן כמעט בלתי נמנע לכל הכרזה על השקה של חומרה חדשה ומתקדמת (בשל כוח העיבוד האדיר שנדרש להפעלה כראוי של הכותר בעת השקתו וגם שנים רבות אחריה) יש אנטיתזה נפוצה לא פחות – לפיה אין מערכת אלקטרונית כלשהי שאיננה מסוגלת להריץ את המשחק Doom, זה המקורי משנת 1994 שמהווה את אחד מנערי הפוסטר המוכרים ביותר של עולם משחקי הוידאו כולו יחד עם טטריס וסופר מריו.

קהילת מודרים גדולה ואיכותית דאגה לבחון ולשחק עם כל ביט אשר מרכיב את משחק הפעולה, וזה מה שמעניק לו בין היתר את הגמישות לפעול כמעט על כל מערכת עם בקר או מעבד ותצוגה – אז אחרי שראינו את Doom פועל בהצלחה על מקררים, מצלמות דיגיטליות, כספומטים, מחשבונים ואפילו (בערך) על בדיקת הריון, די טבעי לקבל הוכחות לכך שגם קונסולת ה-Game & Watch הטרייה מבית נינטנדו (שנקראת גם Game & Watch: Super Mario Bros) יכולה לעשות זאת.

מחליפים קלאסיקה דגולה אחת של תחום המשחקים – בקלאסיקה גדולה אחרת (שצעירה ממנה בעשור)

החברה היפנית החליטה לציין את יום ההולדת ה-35 של השרברב האיטלקי שלה בסטייל על ידי השקת גרסה מעודכנת של קונסולת המשחק הניידת המצליחה הראשונה שלה, שהוצגה לראשונה אי-שם בשנת 1980 תחת השם Game & Watch – כאשר במקום משחק פרימיטיבי עד מאוד השם Ball על גבי מסך מונוכרומטי המהדורה המיוחדת של 2020 תריץ את צמד משחקי Super Mario Bros. המקוריים מתקופת ה-NES על גבי מסך טבעוני, עם מערך מקשים שונה שמותאם למשימה.

החומרה הפנימית של מערכת ה-Game & Watch סיפקה אתגר לא קטן – אך הרצון להמשיך לראות את Doom פועל על עוד ועוד "פלטפורמות" הוא חזק הרבה יותר כך מסתבר

הקונסולה הניידת הנוסטלגית מסתפקת בחומרה בסיסית מאוד על מנת להפעיל כהלכה משחקים שנוצרו באמצע שנות השמונים, באמצעות בקר של חברת STMicroelectronics בעל ליבת Cortex-M7 בודדת עם 1.3 מגה-בייט של זכרון SRAM מובנה ונפח דומה של של זכרון הבזק בלתי נדיף – אבל לא באמת האמנתם שזה מה שיעצור את חובבי המודינג וההאקינג האדוקים, נכון? אל הרשת כבר עלה תיעוד של Doom פועל על גבי המכשיר שהושק רשמית ממש לאחרונה, בגרסה מרודדת עם טקסטורות מינימליות וקצב רענון נמוך.

זו בטח לא הדרך המוצלחת ביותר לחוות את המשחקי, אבל היי – כבר נתקלנו במערכות שעשו זאת הרבה, הרבה יותר גרוע ואיכשהו עדיין התאימו למינימום המוחלט האפשרי על מנת להיכנס אל משפחת Doom באופן רשמי. ברכות על ההישג!