דרישות החומרה המינימליות לכותר הדור הבא החדש בסדרת Assassin’s Creed נחשפות – ומתגלות כמופרזות באופן בלתי רגיל. האם מדובר כאן בעוד מקרה של פורט PC בלתי בשל בעליל?
רק לפני כשבוע הרמנו גבה קולקטיבית לנוכח דרישות חומרתיות מינימליות בלתי רגילות בגירסת המחשב האישי של Call of Duty: Advanced Warfare, והנה מגיעה לה יוביסופט ובהינף אצבע משכיחה את כל הסיפור על ידי פרסום המפרט המינימלי שדרוש בכדי לשחק ב-Assassin’s Creed: Unity – מפרט שלכאורה יגביל את הפעלת הכותר רק למי שבידיו מחשב גיימינג מתקדם מהשנתיים האחרונות.
אז מה בדיוק צריך בכדי להסתובב בפריז הוירטואלית של ימי המהפכה הצרפתית ולסיים את חייהם של כל מיני טיפוסים עליהם שמעתם בשיעורי ההיסטוריה בתיכון? ובכן, לפי הפרסום בבלוג הרשמי של יוביסופט הדרישות הבסיסיות הן:
- מעבד אינטל מרובע ליבות מסוג Core i7-2500K או מעבד AMD מתומן ליבות מסוג FX-8350, כאשר אפשרות נוספת היא מעבד AMD מרובע ליבות מסוג Phenom II 940.
- זכרון RAM בנפח 6GB
- נפח אחסון פנוי של 50GB לפחות
- מערכת הפעלה 64 ביט מסוג חלונות 7 עם עדכון SP1, חלונות 8 או חלונות 8.1
- כרטיס מסך מסוג GeForce GTX 680 או כרטיס מסוג Radeon HD 7970 עם זכרון גראפי בנפח 2GB
Assassin's Creed: Unity הוא משחק יפה, אך גם זה לא מצדיק דרישות מינימליות אשר כוללות כרטיס מסך שעולה סכום בן ארבע ספרות (בשקלים חדשים)
אם לא די בכך, הדרישות המומלצות להרצת המשחק הן:
- מעבד אינטל מרובע ליבות מסוג Core i7-3770 או מעבד AMD מתומן ליבות מסוג FX-8350
- זכרון RAM בנפח 8GB
- כרטיס מסך מסוג GeForce GTX 780 או כרטיס מסוך Radeon R9 290X עם זכרון גראפי בנפח 3GB
לקינוח, ביוביסופט מצהירים כי כל דגמי הכרטיסים שמתחת לדרישת המינימום כלל אינם נתמכים על ידי המשחק – וזה כולל את הגרסאות הניידות של הדגמים הנ"ל (בחברה הבהירו כי המשחק 'עשוי' לעבוד על הליבות הניידות, אך הן אינן יתמכו רשמית).
הדרישות להלן הן אינן שגיאה ואינן מתיחה לא ממש מוצלחת (למיטב ידיעתנו) – מדובר בנתונים הרשמיים שפירסמה יוביסופט בכבודה ובעצמה, וקיתונות הביקורת כמובן לא איחרו לבוא.
אין וויכוח על כך ש-Unity הוא אחד המשחקים הנאים והמרשימים ביותר מבחינה ויזואלית בהם פגשנו עד היום, אך גם עובדה זו איננה מצדיקה דרישות גבוהות כל כך – את הדרישה לזכרון RAM בנפח גדול עוד ניתן להצדיק היות וקונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 מצויידות ב-8GB של זכרון RAM כל אחת, אך המעבדים וכרטיסי המסך אותם דורשת יוביסופט לגירסת המחשב האישי חזקים כולם בכמה וכמה דרגות מהחומרה שנמצאת בקונסולות, ועל כן נראה כי חוסר ליטוש והתאמה הן הסיבה העיקרית לדרישות המוגזמות.
בנוסף, ראוי לציין כי גם אם מפתחת המשחק לא הייתה מעוניינת להציע לשחקנים יכולת להתאים את המאפיינים הגראפיים של המשחק (כמו שקורה בכותרים רבים אשר מומרים למחשב האישי), גירסאות הקונסולה של המשחק (למרות חומרה שנחשבת כיום בינונית מינוס ולא מעבר) מכוונות לרזולוציות קבועות מראש של 1080p ו-900p ואילו בגירסת המחשב אמורה להיות קיימת האפשרות לשחק גם ברזולוציות נמוכות משמעותית, מה שהיה אמור לאפשר תמיכה גם בחומרה "עממית" יותר.
יתכן כי לאחת השקת המשחק נגלה שדרישותיה של יוביסופט היו מוגזמות מעט והמשחק יפעל גם על חומרה שאינה מוגדרת ונתמכת "רשמית", אך נראה כי לפחות מחצית מהנזק כבר נעשתה – הדרישות המפלצתיות מנציחות את היותן של גרסאות המחשב מעין אזרח סוג ב' וגם מקבילות מהותית את נתח המשתמשים שיכולים לרכוש ולשחק ב-Unity הלכה למעשה, מה שבתורו יביא אותנו למעגל בלתי נגמר של הצלחה מסחרית נמוכה לגירסת ה-PC וחוסר רצון וכדאיות של יוביסופט וחברות אחרות להשקיע בגירסאות אלו בעתיד.
נראה כי כל שנותר לנו לעשות כעת הוא להמתין בסובלנות להשקתו הרשמית של Assassin’s Creed: Unity, ב-11 בנובמבר 2014, ולחזות בעצמנו בתוצר הסופי אשר יוצע למחשבים האישיים – ולתגובת השחקנים אליו, כמובן. עד שזה יקרה אתם מוזמנים לדון בנושא בפורום משחקים שלנו!