הפרק החדש בסדרת משחקי המכות הוותיקה ידרוש מערכת מודרנית ועוצמתית יחסית כתנאי סף מינימלי, לכאורה
משחקי מכות (או משחקי קרבות, אם אתם מעדיפים) מהווים מצרך די נדיר בנוף ה-PC המודרני, ועל כן לא קשה להבין מדוע כל כותר חדש בפרופיל גבוה שמגיע יוצר עניין רב בקרב חובבי הז'אנר – על אחת כמה וכמה כשמדובר בפרק חדש לאחד מהמותגים הוותיקים והפופולריים ביותר בו.
אנחנו מדברים על Street Fighter 5 מבית קאפקום, כמובן, שינסה להמשיך את ההחייאה המאוד מוצלחת שביצע Street Fighter 4 (על ארבעת גירסאותיו השונות שליוו אותנו בשש השנים האחרונות) לסדרה.
כעת, במפתחת מגלים לנו לאיזו חומרה נזדקק בכדי להנות מהמשחק החדש. ברמה המינימלית תזדקקו לספק מעבד כפול ליבה מדגם Core i3-4160 או טוב יותר, לצד 6GB של זכרון RAM וכרטיס מסך מדגם GeForce GTX 480 ומעלה (גם דגמי ה-GeForce GTX 570 וה-GeForce GTX 670 מצויינים כדרישות הסף).
בכדי לעמוד הדרישות המומלצות המיטביות, תידרשו לספק מעבד Core i5-4690K מרובע ליבות, זכרון RAM בנפח 8GB ומעלה וכמו כן כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 960 ומעלה. בשני המקרים מערכת ההפעלה המומלצת היא חלונות 7 בגירסת ה-64 ביט שלה, כשלא ממש ברור האם תהיה התאמה זהה גם לגירסאות 8 ו-10 של חלונות.
לא קשה להבין בחסרון הצורם של מעבדים וכרטיסי מסך מבית AMD בדרישות שפורסמו, וכן בעובדה שכרטיסי המסך שמוגדרים בדרישות המינימליות הם למעשה עוצמתיים יותר מזה שמוגדר בדרישות המומלצות – וזה מביא אותו לחשוב (או לחשוש, ליתר דיוק) שהסיבות מאחורי הדרישות התמוהות הן עבודת המרה לא ממש מקיפה, שתתקשה או לא תוכל לתמוך טכנית בחומרה מ-AMD ובחומרה וותיקה יותר מזו שצויינה בפיסקאות הקודמות. אנחנו בהחלט מקווים שאנחנו טועים ומדובר כאן בהחמרה של הדרישות, ברוח זו שראינו ב-Metal Gear Solid 5, ולא בביזיון נוסף בהתהוות בסגנון Arkham Knight.
Street Fighter 5 מיועד להגיע ברבעון הראשון של שנת 2016 לקונסולת ה-PlayStation 4 ולמחשבים אישיים מבוססי חלונות במסגרת שירות הסטים. הוא יבוסס על מנוע ה-Unreal Engine 4 העדכני, יכלול (בתחילת הדרך) 16 דמויות ש-4 מתוכן יהיו חדשות עבור המותג – ויאפשר לשחקני ה-PC ולשחקני הקונסולות להתחרות האחד בשני. האם יצליח להפוך ללהיט הגדול שלו מקווה קאפקום (צפי מכירות מוצהר של 2 מיליון יחידות עד לסוף אפריל 2016)? נקווה שהליטוש הטכני שלו יהיה ראוי לכך.
קישורים נוספים