משחק הפעולה מתקדם מתקן ה-OpenGL הגראפי לתקן ה-Vulkan שיורש אותו ומציג שדרוג גדול, לפחות למי שעושים שימוש בכרטיסי מסך מבית AMD
בעולם בו הגיימינג במחשבים האישיים נשלט כבר הרבה שנים בידי מיקרוסופט ותקני ה-DirectX שלה, חברת id Software ומנועי המשחק שלה בלטו וממשיכים לבלוט בתור אלו שמקדמים את האלטרנטיבה – עם תמיכה בלעדית בתקן ה-OpenGL בעל הקוד הפתוח, מבית ארגון Khronos.
כעת, המשחק העדכני ביותר מבית המפתחת האמריקאית הוותיקה, Doom המאותחל והמחודש לשנת 2016, הופך להיות אחד מהכותרים הבולטים ביותר שמביאים איתם תמיכה רשמית בתקן ה-Vulkan – הדור החדש של OpenGL שנחשף לפני מספר שנים, ובדומה ל-DirectX 12 של מיקרוסופט מבטיח גישה קצרה ואפקטיבית יותר לרכיבי החומרה, לטובת פוטנציאל לשיפור ביצועים גדול מאוד שיגיע מזמני שהות קצרים יותר של מנהלי ההתקנים.
גם אם כל התיאורים האלו נשמעים כמו סינית, הטלאי החדש שמוסיף תמיכה בתקן ה-Vulkan מביא איתו נתונים שיהיו ברורים לכולם – שיפור של עשרות אחוזים בביצועים (לכותר שעוד קודם היה מלוטש ופעל בצורה איכותית למדי) עבור מגוון כרטיסי מסך ממשפחת ה-Radeon של AMD, עם נקודות מסויימות בהן ניתן לצפות בשיפור של אפילו 50 ו-60 אחוז. מרשים ביותר – וללא ספק מסייע להוכיח את הפוטנציאל העצום שטמון ב-Vulkan.
מקור: computerbase.de
מי שיכולים להיות קצת פחות מרוצים מהתוצאות הם החבר'ה במחנה הירוק ה-NVIDIA, שם נראה שהטלאי והתמיכה בתקן העדכני סיפקו תועלת צנועה הרבה, הרבה יותר. אם בעבר ראינו יתרון מהותי ל-AMD בעיקר בכותר האסטרטגיה Ashes of the Singularity שפותח בקשר הדוק עם מפתחת השבבים והוגדר על ידי רבים כ'בלתי אובייקטיבי' לביצוע השוואות שכאל – עכשיו אנחנו רואים מעין שידור חוזר לתופעה, שמצביעה על יתרון מהותי עבור AMD בכל מה שנוגע לתמיכה בתקנים הגראפיים של הדור החדש, בין אם מדובר ב-DirectX 12 ובין אם מדובר ב-Vulkan.
האם נראה את NVIDIA מחזירה מלחמה בתחום הזה, או שמא מדובר כאן בעוד המחשה טובה למה שיהיה "האס" הגדול של AMD בדור החדש? נחיה ונראה.
דום, עכשיו עם ביצועים טובים אפילו יותר