History repeats itself
19 ביולי 2012, מפיצת משחקים חדשה בשם Arktos Entertainment משחררת הודעה לעיתונות , בה היא מכריזה על משחק פעולה-הישרדות-זומבים המוני בשם The War Z . חברת הפיתוח של המשחק, היא חברה חדשה ואנונימית בשם Hammerpoint Interactive.
החברה מבטיחה "עולם עצום" וטוענת שכל מפה במשחק היא בגודל של 200 עד 400 קמ"ר, מערכת של יכולות (Skills) לשחקן,אפשרות של עד 100 שחקנים בכל שרת,רמות קושי שונות Normal, Hardcore , והבטחה לרכישה אחת של המשחק שתעניק לשחקנים משחק מלא ללא כל תוספות או הרחבה בהמשך. התמונות הראשונות ששוחררו למשחק נראו מבטיחות ומעריצי הז'אנר הפופולרי כבר לא יכלו לחכות.
למרות שממבט ראשון זה היה נראה כמו חיקוי לאחד המודים המצליחים של השנה DayZ, ולא רק בגלל השם, עדיין לא היה פה סיפור ששווה בדיקה.
בקריאה חוזרת של ההודעה לעיתונות, בה צוטט מנכ"ל חברת Arktos Entertainment , נתקלנו בשם מוכר: שלום שוב, מר סרגיי טיטוב. מישהו זוכר אותו היום? כנראה שלא, עבר כבר עשור מאז .
לאחר ההכרזה, מערכת השיווק של The War Z החלה לעבוד בקצב מסחרר.
תמונות חדשות , שלל הבטחות בכלי התקשורת השונים , סרטוני משחקיות קצרצרים , שיש הטוענים לזיופים והכרזה על הביטא , שהצליחה לגייס מעל 100 אלף נרשמים תוך שבוע, הצליחו לערפל את הזיכרון הקצר של השחקנים בנוגע למחיר אחיד למשחק, והחברה, על מנת לקדם את הביטא ולנצל את המומנטום , ערכה שינויים במחיר ופרסמה טבלת מחירים חדשה המורכבת משלוש חבילות שמקנות גם גישה לביטא+ בונוסים שונים:
גרסת Survivor – 19.49$, גרסת Pioneer – 29.99$, גרסת Legend- 49$. בהמשך המחיר ההתחלתי עודכן ל- 15$ אך מבלי שמישהו ישים לב, שינתה החברה מפעם לפעם את מאפייני המשחק בדף של סטים.