אם עולם המשחקים היה צריך לבחור לעצמו נבל על – סרגיי טיטוב היה כנראה אחד המועמדים הבולטים לתפקיד. הכירו את האיש שמאחורי הפארסה המביכה שעונה לשם WarZ
Zומבימאניה
שנת 2003 היתה עוד שנה מצויינת לתעשיית משחקי המחשב, בזמן שמיקרוסופט היתה עסוקה בלזרוע את זרעי מהפיכת הקונסולה שלה, תעשיית משחקי המחשב המשיכה להניב כותרים ומשחקים משובחים. משחקים המבוססים על ספרי טום קלנסי היו בשיאם, "טקטיקה" לא היתה מילה גסה במשחקי יריות ויחידות עילית, כמו גוסט ריקון או ריינבו סיקס הצליחו להדיר מעינינו שעות שינה רבות.
אפילו בחורף היה חמים , עת התיידדנו עם מקס פיין השני, עדיין צעיר אך מיוסר, מחוספס אך רומנטי, שכבש אותנו לעולמים במשחק הבלתי נשכח Max Payne 2: The Fall of Max Payne. צרה היריעה מלהכיל את כל המשחקים הטובים שהושקו באותה תקופה אך קשה לשכוח שהיה גם בחור משופם עם כומתה לראשו, העונה לשם קפטיין פרייס , שהפתיע את כולנו כשכיכב במשחק יריות בגוף ראשון חדש העונה לשם Call of Duty.
2003 הייתה שנה מוצלחת למשחקים, עד שהגיע אדון טיטוב… |
זו היתה גם שנה נהדרת למשחקי המירוצים. משחקים כמו Need for Speed Underground שיצא באותה שנה לכל הפלטפורמות , או המשחק המצויין Burnout 2: Point of Impact ששוחרר לקונסולות וקטף תארים רבים , כך שלשמחת מעריצי הז'אנר, השוק היה מוצף בכותרים טובים: F-Zero GX ,Pro Race Driver ,Project Gotham Racing 2 ויש עוד שלא הזכרתי.
אבל יש עוד משחק מירוצים אחד שאתם מוכרחים להכיר.
הכירו את סרגיי טיטוב
באותה שנה, חברת פיתוח אנונימית בשם "Stellar Stone LLC" ובבעלותו של מפתח משחקים רוסי בשם סרגיי טיטוב, מסיימת לפתח את משחק המירוצים השני שלה. משחק המירוצים הראשון שפיתחה וששוחרר שנתיים קודם נקרא- Taxi Racer והוא נכשל, ואם שם המשחק נשמע לכם מוכר, זה כי באותה השנה בדיוק, כמה חודשים קודם, משוחרר משחק המירוצים המשובח בפיתוחה של חברת Acclaim Studios ז"ל, הלא הוא Crazy Taxi שזכה להצלחה. צירוף מקרים? אולי…
סרגיי טיטוב |
בנסיון השני של החברה בז'אנר, הוחלט ללמוד מהנסיון ולפתח משחק מושקע יותר, מקורי יותר. סרגיי טיטוב מהמר שמירוצי משאיות זה העתיד ומשחרר את הפיתוח החדש שלו , המשחק – Big Rigs: Over the Road Racing ואם לא שמעתם על המשחק הזה עד היום, הכל בסדר, כי סביר להניח שהסיבה נעוצה בעובדה שמדובר במשחק שנחשב לאחד המשחקים הגרועים בהיסטוריה – 8/100 בסולם Metacritic.
זוכרים את הביקור של Big Rigs בגיליוטינה שלנו? |
מפתחי המשחק, הבטיחו ארבע משאיות גדולות עם טריילרים ואלף קילומטרים של כבישים מהירים וצדדיים, כמו גם אתגרים המשלבים מחסומים משטרתיים והפתעות. הפתעות בהחלט היו : נתחיל מזה שהמתחרים נגדכם במירוץ לא זזים. אין AI . מפה אחת בשם Nightride כלל לא עבדה ושתיים מהמפות האחרות היו זהות, עם שינוי מסלולים. לא היו מחסומי משטרה במשחק או נוכחות משטרתית כלשהי, ואם נחשב את אורך המפות של המשחק יחד, לא נגיע אפילו קרוב לאלף קילומטרים. בנוסף, היה אפשר לנהוג במעלה גבעות, תלולות ככל שתהיינה, לנהוג דרך קירות ובתים ואם סיימתם את המירוץ, זכיתם לקבל הודעה בנוסח . "You're Winner!"
אני אנגלית מינוס |
המשחק היה כל כך נוראי, שמספרים כי בצוות הביקורות של האתר GameSpot , שהעניק למשחק את הציון 1/100 (רק כי הציון 0 לא קיים באתר), הוחלט כי העונש לאיחורים בחברה יהיה לנעול את הנענש בחדר סגור ולהכריח אותו לשחק שעה ברצף. ביקורת וידאו למשחק.