היום לפני שבע שנים השיקה חברת קרייטק את המשחק שהפך במהרה לסטנדרט של גראפיקה וביצועים בעולם המחשבים. יום הולדת שמח, קרייסיס
קצת קשה להאמין שעברו שבע שנים שלמות מאז שהושק המשחק קרייסיס. למי שחי מתחת לסלע, מדובר במשחק יריות בגוף ראשון המתרחש בעתיד הקרוב, בו יחידה מיוחדת של חיילים אמריקאים נשלחת למזרח הרחוק לבצע משימה פשוטה שרק הולכת ומסתבכת.
אבל, בואו והפעם לא נתמקד בעלילה המשונה של המשחק אלא דווקא בגרפיקה שלו. Crytek שאחראית על המשחק הזה פיתחה מנוע גרפי חדש בשבילו בשם CryEngine 2. זאת, לאחר שהשתמשה בגרסה הראשונה שלו במשחקי ה-FarCry עד השקתו.
ברגע שיצא המשחק לאור, הוא הגדיר מחדש את הסטנדרט לגרפיקה גבוהה במחשב האישי. מערכות מחשב שנחשבו לחזקות וחסינות נפלו בקלות אל מול כבדותו של Crysis ומשם נטבעה האמרה המפורסמת "האם זה יכול להריץ קרייסיס?" בכל פעם ששומעים על כרטיס מסך או מעבד חדש.
המשחק עושה שימוש ב-DirectX10 של מיקרוסופט ומשלב אלמנטים מתקדמים כמו עשן מציאותי, טקסטורות חיות ומנוע פיזיקאלי מציאותי.
עצם היותו של Crysis כבד בצורה משמעותית בהגדרות גבוהות לעומת בינוניות, דחף עולם המשחקים ו-Crysis בראשו את תעשיית הגרפיקה והעיבוד לשיאים חדשים. באותו החודש ש-Crysis יצא, כך גם כרטיסי המסך Geforce 8800 GT ו-Radeon HD 3870 של אנוידיה ו-ATi. כרטיסי המסך הללו היו ספינות דגל וגם אותן לעס וירק Crysis עם דרישותיו הגבוהות. כתוצאה מכך, הואץ קצב הפיתוח וההשקה של כרטיסי מסך מתקדמים. ניתן לומר של-Crysis חלק לא קטן בהתקדמות עולם הגרפיקה.
לאלו מכם שרוצים להיזכר, ערכנו לכבוד יום הולדתו השביעי של Crysis סרטון הדגמת משחקיות:
https://www.youtube.com/watch?v=CStXhhaiH8o
Crytek עשו עבודה כה טובה עם Crysis לפני שבע שנים, שאפילו היום בעידן של חומרה חזקה משמעותית הוא עומד בסטנדרטים אותם אנחנו רגילים לראות במשחקי מחשב חדשים.