אם כבר בדור הבא עסקינן, הרשו לנו לעבור מדעתם של זקני השבט המומחים, אל מי שבאמת טובל את טבילת האש הראשונה שלו בתחום. אספנו עבורכם ארבעה פיתוחים ישראליים בתחום הגיימינג שנמצאים כרגע בשלב הראשוני, ואולי יום אחד, כשהם יזכו לתהילה הראויה להם, תיזכרו שפעם שמעתם עליהם אצלנו.
XIR-3D – זורקים את השלט
החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיית זיהוי תנועה, דומה ל-"קינקט" של מייקרוסופו והאקס-בוקס, אך שונה במאפיין אחד עיקרי מאד: לא נדרשת שום מצלמה מסוג מיוחד כדי לזהות את תנועותיו של המשתמש והכל נעשה באמצעות התוכנה.
התוכנה תאפשר לסנכרן בין הסמארטפונים, מחשבים שולחניים וניידים, ובעצם כל מכישר חכם שברשותכם, ולנצל את האפשרות לצלם את השחקן ממספר כיוונים שונים ולנתח כל תנועה מזערית שלו כדי ליצור תחושה מאד ריאליסטית במשחק.
החברה עובדת כרגע עם מיקרוסופט על שיפור ופיתוח הטכנולוגיה לזיהוי מודלים, ולטעתנתם "המגע שייך לעבר, ואת כל השלטים נוכל לזורק בקרוב מאד. המשחק מהנה הרבה יותר ללא שלט משום סוג, ולשם אנו מכוונים".
Sliding Clyde – הילד החנון שהפתיע בגדול
ילד חנון ומוכה בשם קלייד, שטועם מנחת זורעם של הבריונים בבית הספר באופן יום-יומי, מגלה יום אחד שהוא גיבור-על, ויוצא למסע ארוך כדי לגלות את האמת על עצמו ולהילחם בבריונים. זהו סיפור הרקע למשחק Sliding Clyde.
זהו משחק הרפתקה, מוצג בגרפיקת 8-ביט חמודה ומעניינת, ובו השחקן בעצם שולט בדמותו של קלייד, שרודף או בורח ממשהו (תלוי בשלב) בריצה לאורך המסך, ואתם תפקידכם לעזור לו להתחמק מסכנות ולהציל חברים.
אז מה שונה במשחק זה, מכל כך הרבה משחקים כאלה שכבר ראינו? ובכן, ב-Sliding Clyde המשתמש יכול ליצור פלטפורמות בעזרת מגע וציור, ובכך לעזור לקלייד לתקוף אויבים, או לטפס למקומות חדשים. כך, נוצר מימד נוסף של שליטה עבור השחקן, וסוג חדש של כיף במשחקי ריצה. אנו צופים הצלחה גדולה לחבורת המפתחים הצעירים הללו, ומקווים שכבר בקרוב נוכל לרוץ גם אנחנו עם קלייד בסמארטפון שלנו.
Growth – גיימינג מן הצומח
כל עץ גדול היה פעם נבט קטן שעף באויר וחיפש את דרכו לאדמה. Growth נותן לכם הזדמנות לחזור לשורשים, ולעזור לאותו נבט לשייט בעולם ולהגיע בבטחה לאדמה בה יגדל.
אתם משחקים כוח בלתי נראה, שאחראי לדחוף את הנבט המעופף בכיוונים שיעזרו לו לאסוף מספר סוגי שיפורים למיניהם (כמו מים, אור שמש, אוכל, ועוד דברים שעצים אוהבים), לעזור לו להתחמק מציפורים ותולעים רעבות, ולבסוף לקבור אותו במקום הנכון באדמה כדי שיצמח לכם עץ (שבעת צמיחתו זורח בצבע ורוד).
המשחקיות מעט פשוטה מדי, ואת המוזיקה של גרסת הבטא אנחנו בהחלט מקווים שיחליפו במהרה, אבל המשחק נראה מבטיח, ואנו מאחלים לאורי ולאסף בהצלחה ושיגיעו לגרסה סופית שבאמת תצליח, וגם אנחנו נתחיל לגדל עצים ונילחם בהתחממות הגלובאלית ביחד.
Orbid – ניר הרפז
למי שלא מכיר את ז'אנר המשחקים Tower Defense, נציג הסבר קצר: השחקן מציב מספר "מגדלים" בעלי יכולות שונות, וזאת כדי להגן על מקום מסויים מפני פלישת אויב. המשחק מתקדם לפי "גלים" של פלישה, ובינם השחקן משפר ומתקן את ההגנה שלו כדי לא ליפול בגל הבא ולא לאפשר לפולש להגיע למטרתו. הבעיה העיקרית שעולה משחקנים בתחום, הוא השעמום בזמן גלי הפלישה בהם השחקן סתם מסתכל על המסך ולא יכול לעשות כלום, ואת זה באו ניר הרפז וחבריו לתקן.
"רצינו לשלב בין הכיף והעניין של משחקי אסטרטגיה, לבין המשחקיות המהירה של משחקי הארקייד הישנים, והתוצאה היא Orbid אומר הרפז, ומציג לנו משחק מרהיב, שבו ה-"מגדלים" מוצבים על מסלולים אורביטאליים סביב כוכב לכת, אך במקום להציב אותם לקוות לטוב, המשתמש צריך לסובב אותם בצורה מתמדת כדי להגן על הכוכב מהפולשים.
כבר מצפייה ראשונה, רצינו להשאיר כתיבת מאמר זה בצד ולהמשיך לשחק. המשחק נראה מממכר בצורה מסוכנת, ולא נראה שיהיה אפשר לקום ממנו לפני שתשחקו כמה שעות. אנחנו בהחלט מחכים בקוצר רוח לגרסה המלאה, ומאחלים הצלחה גדולה לצוות הפיתוח בין ארבעת החברים מבית-ברל.
בשורה התחתונה
אין כסף, אין ניסיון, אין גב ואין תמיכה, אבל בין כל התלונות שכל אחד יודע לספק, יש לנו חלוצים, שאחד אחד פורצים את המגבלות, חשובים רחוק, מגייסים השקעה, וסביר מאד שנשמע עליהם בעתיד הלא מאד רחוק בתור סיפורי הצלחה חדשים.
מה שבטוח הוא שהחברות הקטנות שהצגנו פה, הם החלוצים של שוק הגיימינג הישראלי, ובזכותם אולי, נוכל לראות בקרוב סטודיו גיימינג ראשון נפתח בארץ. עוד דבר שבטוח הוא שבהחלט לא קל להיות חדשניים, מרתקים, מעניינים, ואיכותיים ליד הגיימינג המיובא מארצות נכר, ובהחלט לא קל להתמודד מול חברות הגיימינג שכבר יודעות את העבודה.
אנו מאמינים שבזכות קהילות הגיימינג הישראלית שהולכות, גדלות, מתרחבות, צוברים שחקנים חדשנים ובעיקר המון חשיפות בישראל, ובעולם – דווקא בזכותם נוכל אולי לראות גם חברות לפיתוח משחקים בינלאומיות, עושות עליה קטנה לארץ ישראל ומפתחים גם פה. קהילות הגיימינג צריכות את המפתחות יותר מהכל, מכיוון ובארץ – אין כמעט חברות שיתנו לאותן קבוצות מימון, אירועים או תוכן.
מה שנותר לעשות הוא לא לוותר בקלות, וחברות קטנות כמו שהוצגו פה, בהחלט יודעות לעשות את זה באופן מתמיד. המסר הוא לא לוותר, וגם במקום שבו לנו, הישראליים, יש נחיתות מול שאר העולם, צריך לדחוף לשינוי ופריצה קדימה. אנחנו מאחלים בהצלחה לכל צוותי הפיתוח שסיקרנו, ובאופן כללי לכל צוותי הפיתוח הישראליים האחרים. כולנו תקווה שתגדלו ותצליחו ככל האפשר, ושכבר בקרוב נרוץ, נצמח, ונפוצץ חייזרים יחד איתכם.