3DMark 2006 & Counter Strike: Source
3Dmark 2006
תוכנת 2006 היא מעין עדכון לגרסת 2005 כאשר שלוש מארבע הסצנות המצויות בגרסת 2006 הועתקו מגרסת 2005 תוך שיפור בגרפיקה והעלאת העומס על המעבד הגראפי. העלאת העומס הגראפי ב-2006 הוא אינו העדכון היחיד שאנו מוצאים ב-3Dmark2006 שכן התוכנה תומכת גם באופן מלא ב-Pixel Shaders 3 וב-HDR (להם מיועדים שני מבחנים מתוך הארבעה). מלבד הגרפיקה, בודקת 3Dmark2006 גם את ביצועי המעבד, אך שלא כמו בגרסאות 2005 ו-2003 בהן ציון המעבד אינו נכלל בציון הסופי, הפעם לציון המעבד ישנו משקל רב בציון הסופי, והוא מהווה מרכיב מרכזי בו (ציון גבוה ניתן בעיקר למעבדים דו ליבתיים).
מתוך תוצאות המבחן הזה אנו רואים עד כמה מכרעת היא תוצאת המעבד עבור הציון הסופי. בעוד מעבד חד ליבתי מקבל ציון של עד 1000 נקודות (במבחן המעבד), מעבד דו ליבתי מקבל תוצאה של 1400 נקודות באותו מבחן, ומקפיץ את התוצאה הסופית בכ-1000 נקודות (אם לא יותר). כמו כן, ניתן לראות שצוואר הבקבוק במבחן זה הוא כרטיס המסך, שכן גם לאחר העלאת מהירות המעבד אין שינוי משמעותי בתוצאה הסופית.
Counter Strike – Source VST
אחד המשחקים החשובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות הואHalf Life 2 מלבד עלילה משובחת עושה המשחק שימוש במנוע ה- Sourceאותו פיתחה חבת Valve המתהדר בעיקר בפיזיקת משחק מצוינת אבל גם באפקטים ויזואליים לא פחות מרשימים.
משחק נוסף העושה שימוש במנוע זה הוא Counter Strike, ובמשחק זה קיימת אופציה לביצוע בדיקה של ביצועי המערכת, המדגימה את כל יכולות המנוע הגראפי.
תוצאות המבחן הזה מרמזות לנו מעט על הדגש ששם מנוע ה-Source על המעבד ופחות על כרטיס המסך. ככל שנעלה את מהירות המעבד נקבל FPS גבוה יותר במבחן זה, ולמעשה בכל משחק הבנוי על גבי מנוע ה-Source, לרבות Half Life 2 ומשחקים אחרים שיגיעו לשוק בעתיד.