הטכנולוגיה
טכנולוגיה:
הטכנולוגיה הראשית סביבה בנוי כל ה-hype נקראת בשם Tile Based Rendering.
נתחיל בכך שכל סצנה תלת ממדית שאתם רואים במשחקים בנויה ממשולשים, לכל משולש יש ארבעה פרמטרים, x, y, z, color value , הפרמטר שאנו מדברים עליו הוא Z , משתנה זה קובע באיזה מרחק נמצא המשולש בסצינה.
בכרטיסים אחרים כל משולש יעבור תהליך של טקסטור והצללה, יוכתב לזיכרון, ואז יעבור בדיקת z-buffer. בדיקה זו בוררת לאיזה משולש יש ערך Z הכי גבוה (שאומר שהוא לפני משולשים אחרים) ואז תעביר אותו ל
Frame buffer שם יעבור ערבוב ויצויר.
במידה והתברר כי המשולש נמצא מאחורי משולש אחר הוא יסולק.
כפי שאפשר לראות, בשיטה זו (שנקראת immidiate mode rendering), משולשים שכבר עברו טקסטור, הצללה והכתבה לזיכרון הולכים לטימיון בגלל שהם מוסתרים (overdraw).
כתוצאה מכך רוחב פס של זיכרון מתבזבז, וזאת אחת מהסיבות שרוב הכרטיסים החדישים משתמשים בזיכרונות DDR יקרים.
שבבים גרפים מתפתחים יותר מהר מזיכרונות, ועקב כך חברות גדולות כמו nVIDIA ו-ATI התחילו לפתח טכנולוגיות כמו hyperZ ו-HSR (קיצור של hidden surface removal) כדי להקטין את ביזבוז רוחב הפס שגם ככה עמוס מאוד.
אז מה שונה בקיירו 2?
השיטה שבה שבב הקיירו (לא רק 2, גם הקודם היה מבוסס על טכנולוגיה זו) משתמש היא שונה למדי.
במקום לעבור הצללה וטקסטור על כל משולש, הסצינה נחלקת לכמה קבוצות משולשים המהוות בלוקים קטנים מהמסך הנקראים display lists. קבוצות אלה מאפשרות לפצל את הסצינה לכמה בלוקים שונים הנקראים tiles.
זה מאפשר לשבב "להעיף" משולשים לא רצויים עוד לפני שהם נשלחו חזרה שוב לזיכרון לתהליכי טקסטורה, ומבטל את התהליך החיצוני של z-buffer, המשלב הרבה קריאות וכתיבות של הזיכרון. בקיצור, תהליך ה z-buffer
מתבצע בתוך המעבד עצמו, ולזיכרון נשלחים רק המשולשים שבאמת זקוקים לטקסטור, הצללה, שמירה ב-frame buffer, ערבוב, והצגה.
כל זה מתורגם לייעול בשימוש בזיכרון, ומכאן נובעת אחת הסיבות למחירו הזול של הכרטיס: הוא מצויד בזיכרון SDRAM יעיל וזול!
בגלל ש-z-buffering נעשה על השבב עצמו, תהליך זה וגם תהליך הטקסטור יכולים להתבצע ב-32 ביט.
זה נקרא internal true color, וזה מאפשר למשחקים הפועלים ב-16ביט להראות יותר טוב וגם גורם להפחתה באיבוד הביצועים במעבר מ-16 ביט ל-32 ביט.
אולם 32 ביט עדין נראה יותר טוב ולמרות ITC, מצב של 32 ביט עדין תופס פי שניים זיכרון מ-16.