גם בבדיקה הבאה הפערים בעוצמה הכללית של ה-G53J באו היטב לידי ביטוי גם בתוצאות המספריות. המבחן הבא, שבודק את המחשב באופן כללי, ובעיקר מתייחס למעבד ושבב התצוגה, הוא Cinebench R10. התוכנה בודקת את המחשב במצב OpenGL, במצב בו רק ליבה אחת פעולת ובמצב ריבוי ליבות. אנחנו בחרנו להציג את תוצאת מבחן ריבוי הליבות שלדעתנו מייצג בצורה הטובה ביותר את עוצמת העיבוד של המחשב. התוצאה, כאמור, לא רק שהרשימה אותנו מאוד, היא גם ייחודית מאוד: 10,919 נקודות עם גורם הכפלה של 2.9 מול עבודה בליבה אחת, וזו הפעם הראשונה שאנו חוצים את קן העשרת אלפים נקודות במבחן זה.
בנוסף, הרצנו את הבדיקה של הגרסה החדשה של Cinebench, הלא היא R11.5, וזו במטרה להתייחס בעתיד לגרסה הזו כמודל הבדיקה שלנו. התוצאות שקיבלנו הינן 35.83 פריימים לשנייה במצב OpenGL ו-3.14 נקודות במבחן המעבד. תוצאה "מפחידה" מול מחשבים אחרים שבדקנו (להזכירכם, בבדיקה של ה-HP Pavilion dm3 שהיה מצויד ב-GeForce G105M מבית NVIDIA התוצאות היו 6.18 פריימים לשנייה במבחן ה-OpenGL ו-1.32 נקודות במבחן המעבד).
ברוכים הבאים לגרפיק זון
לאור התוצאה במבחן Cinbench R10, מבחן התצוגה של 3DMark06 סיקרן אותנו מאוד. רצינו לראות אם כרטיס התצוגה שמשובץ במחשב לצד המעבד אכן מביא לכאלה שינויים משמעותיים כשהוא צריך להתמודד עם עולם המשחקים. תוצאה של 10,830 נקודות ברמת בדיקה של 1920×1080 פיקסלים, רזולוציית התצוגה המלאה, סיפקה מייד את התשובה, אבל חזרנו חזרה לרזולוציית הבדיקה הרגילה, 1024×768, לשם השוואה. כמצופה, התוצאה מרשימה בהחלט, אם כי לא מפתיעה.
אבל, מכיוון שלא מדובר במחשב שמיועד לשימוש ביתי בלבד, אלא כשזה שמוצהר כמחשב למשחקים, החלטנו להעמיס עליו בדיקות נוספות שיוכיחו שהוא כזה. במבחן ה-3DMark Vantage מבית Futuremark השיג המחשב תוצאה של 8,515 נקודות במבחן הביצועים ברזולוציה של 1280×1024 פיקסלים. במבחן זה קיבל המעבד ציון מרשים של 27,327 נקודות. על מנת לבחון את ביצועי ה-DirectX 11 עברנו ל-3DMark 11: המבחן הגרפי החדש מבית Futuremark ששוחרר לרגל צאת הכרטיסים הראשונים שתומכים ב-API החדש של מיקרוסופט. במבחן הביצועים, ברזולוציה של 1280×1024 פיקסלים, קיבל ה-G53J תוצאה של 1,778 נקודות.
בדיקה אחרת בה השתמשנו כדי לבדוק את המחשב וכרטיס התצוגה שלו תחת DirectX 11 כבר קירבה אותנו יותר לעולם האמיתי של המשחקים. מדובר בבדיקה שמבוצעת תחת עולם תלת-ממדי שנקרא Heaven ורונדר על ידי חברת Uginie במטרה להבא מדד לבדיקת כרטיסי תצוגה. תוכנית הבדיקה מספקת הגדרות שונות ומשונות, אבל אנחנו בחרנו בקצה העליון של הבדיקות: רזולוציית מסך מלאה והפעלת המסננים הגרפיים השונים יחד עם כל היכולות הגרפיות של כרטיס המסך. התוצאה המרשימה באה היטב לידי ביטוי גם על המסך שלנו וגם במספרים הסופיים: 17.5 פריימים לשנייה (ממוצע), ניקוד של 442 נקודות עם רגעים בהם המבחן הצליח לעבור את קו ה-38 פריימים לשנייה, ובכל מקרה לא יורד מתחת ל-12 פריימים לשנייה. מרשים ביותר.
לסיום, הרצנו כמובן כמה משחקים, ובכולם בחרנו באפשרות התצוגה הגבוהה ביותר ברזולוציה מלאה. לא היה משחק אחד שסבל מבעיה. כל המשחקים פעלו נפלא, בקצב מהיר ואחיד, ולא משנה אם היה מדובר במשחק מרוצים (Need for Speed החדש) או משחק יריות (Black Ops). כדי לגבות את מראה העיניים שלנו גם בתוצאות מספריות, הרצנו את Crysis Warhead. השתמשנו בדמואים של המשחק עצמו, בשלבים כמו ה-Ambush וה-Airfield עם הגדרת תצוגה Very High, ושוב ברזולוציה מלאה, ובממוצע הגענו לקצב של 14 פריימים לשנייה בבדיקות השונות, כשבדרך כלל בכל דמו גם הצליח המחשב לעבור במהלך הבדיקה את קו ה-20 פריימים לשנייה. מישהו אמר מחשב נייד?
בדיקות אחרונות
כמו תמיד בדקנו גם את הכונן הקשיח של המחשב, או שבמקרה דנן, מדובר למעשה בצמד כוננים, כל אחד, כזכור, בנפח של 320 גיגה-בייט וכל אחד מהם פועל במהירות של 7,200 סיבובים לדקה. קצב ההעברה הממוצע של הכוננים הללו, כפי שבדקנו תחת HD Tune 2.55 היה יפה עם 72.5 מגה-בייט לשנייה.
בישורת האחרונה של הבדיקות הגענו כמו תמיד ל-WinRAR עם הבדיקה העצמית שלו בה הוא השיג קצב כיווץ מרשים ביותר של 2.4 מגה-בייט לשנייה. את מבחן SuperPI (כמו תמיד, מליון חישובים) הוא סיים במהירות נאה ביותר של 14.16 שניות.