גודל נקודה וקצב רענון
Dot מה ?!
Dot Pitch.. 🙂
זהו בעצם המרחק בין הפיקסלים על המסך. מן הסתם, ככל שהמרחק קטן יותר, כך הוא טוב יותר.
Dot Pitch קטן יותר, יאפשר רזולוציה גבוהה יותר, ויבוא לידי ביטוי בחדות התמונה.
שימו לב: במסכי Aperture Grill (כל המסכים מבוססי שפופרות Trinitron למיניהן, אך לא רק) המרחק בין הנקודות גדל בקצוות המסך, מה שגורם לאיבוד חדות קל בקצוות.
חברות עם מעט מוסר גם טורחות לציין את זה (משהו כמו: "0.25mm במרכז, 0.26mm בקצוות").
עם זאת, כמובן, אסור לחשוב שזה גורם למסכי Aperture Grill להיות פחות טובים ממסכי Shadow Mask… ההפך הוא הנכון.. (רוב מסכי ה-Shadow Mark אפילו אינם שטוחים!)
קצב רענון (או Refresh Rate, בשפת העם..)
קצב הרענון מבטא את מספר הפעמים שהתמונה מתעדכנת בשניה.
קצב הרענון חשוב ביותר, כי אם הוא יהיה נמוך מ-85Hz (עפ"י התקן) המסך יהבהב (Flicker), מה שגורם לכאבי עיניים וראש תוך זמן קצר יחסית.
קצב הרענון משתנה ממסך למסך (כמובן), וגם מרזולוציה לרזולוציה. ברזולוציות נמוכות, כגון 640×480, מסכים מסוימים יכולים להגיע ל 180Hz! עם זאת, לא מומלץ לכוון את קצב הרענון ליותר מ-85Hz או 100Hz מכיוון שקצב רענון גבוה מקצר את חיי המסך (גם אם באופן תאורתי בלבד), וההבדל בין 100Hz ל 120Hz, למשל, לא נראה לעיין.
כמעט כל אותם "מסכים איכותיים" שנמכרים בעסקאות חבילה (שבדרך כלל מופיעות בעיתון) לא עוברים את ה 75Hz באף רזולוציה.. ראו הוזהרתם.