R300 - הפילטרים כבר בפנים ;) - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

R300 - הפילטרים כבר בפנים ;)


iib

Recommended Posts

פיסת אינפורמציה מענינת שנפלתי עליה ב TweakTown בהודעה שחופשת נתונים על ה Radeon 8500 MAXX שמשלב שני מעבדים גרפיים של Radeon 8500 (עם כמה טוויקים) יש גם פנינה על ה R300:

With the R300 we managed to integrate the 2D filters into the GPU as well, that

way we can ensure all R300 boards have the best 2D quality available to

users, regardless of who makes the card. The reason for this is a lot of

customers have expressed their desire for much sharper text at high

resolutions, as well as more vibrant colours. (my emphasis: We have managed

to gain some improvements from this, but its still not great.)

כמו כן, עוד דבר שמצאתי מעניין זה טכניקת ההסרת משטחים נחבאים משופרת (Hyper Z משופר) שהוסיפו למעבד ה Radeon 8500 של ה Radeon 8500 MAXX. הטכניקה פועלת על ידי שמירת ערכי העומק (קורידנאטות Z) של כל סיצנה בזכרון מטמון על המעבד והשואתם עם עם הסיצנה החדשה וכך לחשב אילו פוליגונים לא יוצגו על המסך בצורה הרבה יותר מהירה. זאת נראית לי דרך אלגנטית מאוד לעשות זאת.

The card has updated Hyper Z to make more effective use of available memory

bandwidth. It now is 100% effective at removing hidden surfaces. Also as

part of it we have given it an extra cache (hence the Triple Cache

Architecture). This third cache stores the Z-Buffer coordinates of the

previous scene; I cant go into detail on it, but it effectively compares

the cached Z-Buffer to the new one, this in conjunction with our new HSR

algorithm allows for much quicker removal of hidden surfaces. For example in

UT2003 you may be walking down a path, and in front of you is a large

structure. No matter, which way you look, you cant see the inside of the

structure, only the front. With HSR, the polygons you dont see are chucked

away before they are rendered. With the help of the cache, it will be easier

to see that those polygons are still behind the front and can be chucked

away straight away, before using our complex algorithm to see fully if the

polygon can be removed, thus saving a lot of computational power, and

leaving more room for the actual rendering of the game. (We had begun

optimising this further but the development of the drivers was

problematic...they might just sort out for the planned release date.)

זה הכל.

אה כן לינק... הנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשית שגיאה. ההודעה ב TweakTown לא הייתה לגבי ה R250 ולא לגבי ה R300.

היא היתה לגבי גירסת Dual Processor של הראדון 8500. שעשו ב GPU המקורי שלו (R200) כמה שיפורים. (Hyper Z החדש, יותר זיכרון מטמון וכו'). לא אמרו שהכרטיס הזה מבוסס על R250.

With the improved AFR technique used, we can almost double performance, without any

of the negative effects attributed to SLI. This is the biggest new feature

of the 8500 MAXX, but there are a few tweaks to the Radeon 8500 GPU.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההודעה ב TweakTown התייחסה לא רק לגרסת ה MAXX אלא גם לשני ה GPUים הבא.

אם תקרא טוב תראה שגרסת ה MAXX לא מבוססת על R200 אלא על R250 (שהוא אכן R200 עם כמה טוויקים)

A 8500 MAXX if you

will, so we have more time to spend on the R300 where as the R250 isnt

going to be as much as an architectural change as the R300 will be.

יכול להיות שלא לזה הכוונה, אבל מזה הסקתי שה 8500 יהיה מבוסס R250...

עריכה 2: במחשבה שניה, כנראה שאתה צודק :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...