עבור לתוכן

וויכוח עם גילי: צדיק / איש באמונתו יחיה - איזה אחד מהם הוא הנכון?

Featured Replies

פורסם

מה המשפט הנכון/מקורי/מדויק:

1) איש באמונתו יחיה

2) צדיק באמונתו יחיה

רבותיי אני מבקש לתת תגובות רלוונטיות בלבד מבלי להביע את ה'דעה' שלכם על החילונים/חרדים וכולי וכולי, פשוט תגידו:

1 או 2, ולמה?

תודה!

  • תגובות 67
  • צפיות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

עד כמה שאני זוכר זה "איש איש באמנותו יחיה"

(אולי איש אחד)

כלומר המשפט ה1 נכון

עריכה:

תיקון,

המשפט השני הוא הנכון.

טוב לדעת

פורסם

1

פורסם

לפי חיפוש שעשיתי בגוגל

הביטוי הוא צדיק באמונתו יחיה

והכוונה שאמונה מחייה את הצדיק

פורסם

המשפט הראשון נכון

פורסם

אני חושב שזה 1.

למה? לפי דעתי המשפט יותר נכון כך,יכול להיות מישהו שמאמין אבל הוא לא צדיק....

אם זה כומ שעומרי ג' כתב אז זה נראה לי די מטופש (לא הערה אישית עומרי)

פורסם

למרבה האירוניה, הפתגם של חבקוק - "וצדיק באמונתו יחיה" - שגור דווקא על לשונם של אלה הסבורים שהאדם נמדד אך ורק על פי מעשיו. הבנה זו מבוססת על פיסוק מוטעה של הפסוק, כאילו נאמר בו, "צדיק - באמונתו יחיה". כלומר, מי שעושה מעשים טובים הוא צדיק, ולא כל כך משנה במה הוא מאמין. לפי תפיסה זו, גם רופא אליל משבט זולו יכול להיחשב לצדיק; הרי גם לו יש כוונות טובות - להביא רפואה לסובלים. העובדה שהוא עצמו סובל מאמונות טפלות וזובח לרוחות ולשדים לא נזקפת לחובתו. לכן מעדיפים היום לסרס את הפסוק ולומר "איש באמונתו יחיה". זו היא סיסמת העידן החדש הפוסט ציוני, הפוסט מודרני, שבו כל אמונה כשירה, והעיקר השאנטי. אנשים רבים הולכים שולל אחרי אלה שמבטיחים להם שאם רק יתנהגו בסדר, אם יתנו תרומה מדי פעם, אם יבקרו לפעמים בבית הכנסת, יגידו מלה טובה למישהו - יטו מאזני הצדק לטובתם.

לאמיתו של דבר, כוונת הפסוק שונה לחלוטין, והיא אומרת ש"צדיק באמונתו - יחיה". הפיסוק הנכון הוא שעושה את כל ההבדל, וההבדל גדול. לפי חבקוק, וגם לפי הברית החדשה, רק מי שנצדק באמצעות אמונתו - יחיה. לא במקרה מדגיש שאול השליח את נושא האמונה. גם הוא, כמו חכמים רבים לפניו, לומד על חשיבותה מאברהם, אבי כל המאמינים. לכן הוא יכול להגיד, "כי אם נצדק אברהם מתוך המעשים לו התהילה, אך לא לפני האלוהים. כי הכתוב מה הוא אומר? והאמין אברהם בה' ויחשבה לו צדקה" (רומ' ד' 31). שאול מבין שאם יכול אדם להיחשב לצדיק בזכות מעשיו, הרי שאיננו זקוק כלל למושיע, לגואל, למשיח. אבל מכיוון שהאדם זקוק לגואל, הרי גם אברהם, שללא ספק היה בעל מעשים טובים, לא נצדק בזכות אלה כי אם בזכות אמונתו באלוהים ובהבטחותיו.

חבל שאין סיימלי דוס :) O0 (זה הכי קרוב שיש)

פורסם

תפתח בספר חבקוק פרק ב' פסוק 4 ותראה

http://www.mechon-mamre.org/i/t/t20.htm

כולם כאן סתם מגיבים , טועים ומטעים

לפתוח את הקישור עם אקספלורר ולא עם פיירפוקס

פורסם

יפה יפה לא רק שאתה יודע מה נכון גם אתה יודע מאיפה

חבקוק ב' פסוק ד'

אבי.. תאכל ייבוש!!! כולכם תאכלו ייבוש!!!!!!!! (חוץ מאלה שאמרו שאני צודק)

תאכלו ייבוש!!!!!

"וצדיק באמונתנו יחיה"

תאכלו אותו!!!

מרגיש כל כך טוב!!!!!!!

פורסם

RTPC, תרגיע....

פורסם

מצטער אבל זה עשה לי הרגשה ממש טובה לייבש מישו שהיה יותר מדי בטוח בעצמו

פורסם
  • מחבר

איי שיט.

טוב, גילי ניצחת..... מזל שלא אמרתי לך בדיוק על מה ההתערבות ורק זה שאנחנו מתערבים. טוב, ההתערבות בוטלה כיוון שלא לחצת לי את יד ימין =]

פורסם

אוי גילי אתה כזה יצור.

וואו הצלחת להוכיח שאתה צודק! גבר!

פורסם

אין לך מושג עד כמה אתה צודק, גילי...

סתם, סתם, מה אתה מתלהב? סוף סוף ניצחת בויכוח על דת?

פורסם

פעם ראשונה שאתה צודק, הא?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים