Double Buffering או Triple ? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Double Buffering או Triple ?


Would?

Recommended Posts

שלום

מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההבדל בין השניים?

האם עדיף לעבוד עם טריפל או דאבל?

האם אני יכול לשנות את זה איפה שהוא?

או שכל משחק אני צריך ללכת לאפשרויות ולשנות

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, הקדמה קצרה:

כאשר המחשב מייצר תמונה שהיא חלק מאנימציה, הוא "מצייר" אותה לזיכרון ואז מציג את התוצאה הסופית. שיטה זו נועדה למנוע מהצופה לראות את תהליך הציור של התמונה.

בתחילה, עבדו עם שני אזורי אחסון לתמונה בזיכרון. נקרא להם A ו-B. נגדיר שאזור אחסון (Buffer) אקטיבי הוא זה שהתמונה המאיחסנת בו מוצגת על המסך. נניח שאחד מהבאפרים אקטיבי והשני לא. מציירים את התמונה לבאפר הלא אקטיבי, ולאחר מכן מחליפים בתפקידיהם של הבאפרים. הבאפר האקטיבי נעשה לא אקטיבי ולהיפך. כך אנו תמיד רואים את התוצאה הסופית של תהליך ייצור התמונה ולא רואים את תהליך הייצור עצמו. לשיטה קראו Double Buffering.

בהמשך, החליטו להוסיף אפשרות להשתמש בשלושה באפרים כך שבכל רגע יש באפר אחד אקטיבי ושנים לא אקטיביים. הנימוק לשימוש בשיטה זו היה שהאנימציה נראית יותר חלקה. לשיטה קראו Tripple Buffering.

ועכשיו לתשובה לשאלה:

אני אישית לא מבחין מבחינה ויזואלית בין שתי השיטות לכן אני אישית משתמש בדאבל. בנוסף הטריפל גוזל יותר זיכרון מהכרטיס מסך שלך כי עוד באפר דורש עוד זיכרון.

כמה זיכרון? תלוי ברזולוציה ו-Bits Per . ואם אתה בתלת מימד זה גם תלוי ב-Z Buffer Bits.

ואתה צריך לשנות את זה כבל משחק בנפרד, אלא אם כן יש דרך לעשות Force לאחד מהם בדריבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר!

אבל מה עשו לפני שהיה דאבל באפר?

לא הגיוני שריאנו את תהליך יצור התמונה והרי לא היה באפר לא אקטיבי ??? ???

שכאמרת שאם מריצים משחק בטריפל באפר רואים שהאנימציה יותר חלקה , התכוונת ליותר פריימים לשנייה או שזה משהו אחר שפשוט נותן הרגשה של אנימציה חלקה יותר?

יש לי גי פורס 3 טי 500 , כדאי לעבוד עם טריפל?

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...