עבור לתוכן

בהצלחה לכל מי שיש לו בגרות בהיסטוריה מחר...

Featured Replies

פורסם

מקווה שהתכוננתם (לי לצערי לא היה כוח) ושתצליחו!

נ.ב: זה ב9 בבוקר למי שלא יודע....(מה? לי נודע בערך לפני חצי שעה...)

פורסם
  • מחבר

או שאין הרבה נבחנים - או שכולם הלכו לחרוש ולישון....

פורסם

נו...איך היה?

היה דווקא קל, המבחן התמקד בעיקר בנושאים החשובים, ולא בכל מיני וועידות שוליות שבד"כ שואלים בבגרויות, נדמה לי שיש לי סיכוי ל-100.

כל הכבוד למשרד החינוך!

פורסם

כן הבחינה הייתה בסדר גמור.. הלך לי טוב מאוד...!!

עשיתי את ווימר (1), ארה"ב (5), אידאולוגיה הנאצית (6), ומלחמת העצמאות (10)

פורסם

כן הבחינה הייתה בסדר גמור.. הלך לי טוב מאוד...!!

עשיתי את ווימר (1), ארה"ב (5), אידאולוגיה הנאצית (6), ומלחמת העצמאות (10)

עשיתי כמעט כמוך, רק שבחלק השלישי עשיתי את המלחמה הקרה.

לא היה לי כוח ללמוד על הישראלים ומאבקם נגד הפלשתינים, יש לי מספיק מזה.

פורסם

אחד בשכבה מתחת, בא לבוחנת קרע לה את הבחינה בפנים, יצא החוצה תוך כדי שהוא מקלל ברוסית ומסריח את האיזור הקרוב אליו עם הפה שלו.

הקללות ברוסית קרעו אותי... זה נראה כאילו הבוחנת בגדה בו או שהוא חזר שיכור מהבר ונזכר שהוא בעצם לא יודע כלום לבגרות.

פורסם

אחד בשכבה מתחת, בא לבוחנת קרע לה את הבחינה בפנים, יצא החוצה תוך כדי שהוא מקלל ברוסית ומסריח את האיזור הקרוב אליו עם הפה שלו.

הקללות ברוסית קרעו אותי... זה נראה כאילו הבוחנת בגדה בו או שהוא חזר שיכור מהבר ונזכר שהוא בעצם לא יודע כלום לבגרות.

MEGA LOL!

:lol:

פורסם

אחד בשכבה מתחת, בא לבוחנת קרע לה את הבחינה בפנים, יצא החוצה תוך כדי שהוא מקלל ברוסית ומסריח את האיזור הקרוב אליו עם הפה שלו.

הקללות ברוסית קרעו אותי... זה נראה כאילו הבוחנת בגדה בו או שהוא חזר שיכור מהבר ונזכר שהוא בעצם לא יודע כלום לבגרות.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

פורסם

אחד בשכבה מתחת, בא לבוחנת קרע לה את הבחינה בפנים, יצא החוצה תוך כדי שהוא מקלל ברוסית ומסריח את האיזור הקרוב אליו עם הפה שלו.

הקללות ברוסית קרעו אותי... זה נראה כאילו הבוחנת בגדה בו או שהוא חזר שיכור מהבר ונזכר שהוא בעצם לא יודע כלום לבגרות.

:kopfpatsch::kopfpatsch::kopfpatsch::kopfpatsch::kopfpatsch::kopfpatsch:

פורסם

מי יהיה נחמד וישלח לי סריקות של הבחינות האחרונות למייל?

פורסם

נו...איך היה?

היה דווקא קל, המבחן התמקד בעיקר בנושאים החשובים, ולא בכל מיני וועידות שוליות שבד"כ שואלים בבגרויות, נדמה לי שיש לי סיכוי ל-100.

כל הכבוד למשרד החינוך!

משרד החינוך אף פעם לא מתמנייק על תלמידים, בעיקר לא בבגרות בהסטוריה, תמיד שואלים על נושאים גדולים בשאלות הגדולות רק בפרקים של שאלות קטנות מבקשים לפעמים החלטות של ועידות מסויימות או דברים כאלה.

פורסם

חבוב, זה בדיוק מה שהוא עשה בבחינת הבגרות של תע"י שהייתה במאי... בעיקר נושאים שוליים..

זה קשוש, בסה"כ מדובר בתלמידים עצלנים שלמדו כמה נושאים שהמורים אמרים להם שבד"כ יהיו. אתה יודע כמה אנשים אוכלים אותה בתע"י כי הם מעדיפים ללמוד שלושה נושאים שלא קשורים אחד לשני, כי הם לא רוצים ללמוד בגרוש של המנדט הבריטי, שזה הנושא הכי מעניין בבחינה הזאתי וגם שיש בו איזה שהוא רצף?

פורסם

מה ההבדל בין הבגרות של תע"י לבין הבגרות של לימודי חובה חלק ב' שהייתה היום ?

פורסם

מי יהיה נחמד וישלח לי סריקות של הבחינות האחרונות למייל?

אין לי בעייה לשלוח לך את הבחינה של היום אם אתה רוצה.

פורסם

תעי=תולדות עם ישראל

מכיל אזרחות ושואה בבגרות אחת

הרבה פחות חומר, הרבה יותר משעמם.

לא, מה שאתה למדת זה ידע העם והמדינה, זה עירוב של תע"י(המתקונת הישנה והאקסטרנית הנוכחית) ושל הבחינה באזרחות.

המתכונת הישנה כללה: בחינה בתע"י - שזה ציונות, מנדט בריטי ושואה(שלושה פרקים), והיית עוד בחינה על הסטוריה כללית של ההמאה ה-20, שזה היה יחידה ה'(המשך ליחידות א, ב, ג, ד שהן שייכות ליחידות בחירה מוגברות.

היום המתכונת הולכת כך, חלוקה ע"פ תקופות ולא פיצול להסטוריה יהודית וכללית(דבר שעשוי לפגוע בISO שמשרד החינוך קיבל לבחינות הבגרות המורחבות):

חלק א' - שזה סוף המאה 19, מדינות מדגימות באירופה, מלחמת העולם הראשונה, הצהרת בלפור. כמו-כן, תקעו לתלמידים נושא שלא קשור בנוגע לבית שני.

חלק ב' - המאה ה-20, הסטוריה כללית ויהודית.

במתכונת החדשה די "דופקים" את התלמידים והמורים מהסיבה הפשוטה: לא הוסיפו שעות לימוד למקצוע, אבל מצד שני הוסיפו חומר(כל הנושאים של הסטוריה כללית במאה ה-19 ובית שני), בלבלו בין הסטוריה יהודית לכללית, העריכו את הבחינה. אבל עם זאת, לא הוסיפו שעות לימוד וגם לא זמן לבחינה. בעבר היו שלושה פרקים בבחינת החובה(תע"י), ועכשיו יש ארבעה פרקים עם הפרק הנוסף של "מושגים", שהיית ועדה שביקשה להוריד אותו מהבחינה לתע"י(המתכונת הישנה) ואז עשו לכך מתכונת חדשה(לא זאת הנוכחית אלא זאתי שביטלו).

המתכונת הלפני אחרונה של הבחינה היית, לדעתי, הרבה יותר הגונה כלפי התלמיד והמורה והרבה יותר הגיונית. המתכונת החדשה, לא רק שהיא פוגעת בתלמיד והמורה מבחינת זמן לימוד ומשך בחינה, אלא גם יוצרת בלבול רב בקרב תלמידים. למעשה, מבחינת כמות חומר, זה יוצא כאילו הוסיפו יחידה שלישית לשתי יחידות החבוה(במתכונת החדשה). בתור חובב הסטוריה, אין לי בעיה עם זה, אבל מצד שני משרד החינוך יכול היה להכריז על שלוש יחידות חובה בהסטוריה(כמו שיש במתימטיקה) או משהו בכיוון הזה ולוהסיף גם שעות לימוד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים