חיבור מפסק און/אוף לאלמנט תאורה - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חיבור מפסק און/אוף לאלמנט תאורה


MasterDK

Recommended Posts

בניתי אלמנט תאורה מין נורת ניאון כזאתי בחיבור של 5V מספק המחשב. אני רוצה לחבר עליו מפסק און/אוף. השאלות העולות מהרעיון הן:

1. אין בכלל מחברים מספק? לאיזה כבל שחור (אדמה למי שכח)? אדום (5V למי שכח)? או שניהם? מה היא צורת חיבור נכונה? לאן הולכת הרגל השלילית של המספק ולאן חיובית?

2. מה שקורה זה שיש לי שתי לדים כחולים אם נגדים של 300 אוהם האם אחרי חיבור המספק אני יצתרך חהישתמש בנגדים אחרים? גדולים יותר? קטנים יותר? האם זה יפגע בזרם המגיע ללדים?

3. באיזה מספק בכלל להישתמש? האם כל מפסק יתאים או רק מספק ל 5V? האם אני יצתרך עוד נגדים?

תודה לכול מי שיעזור לי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. למפסק אין צד "שלילי" או "חיובי"

יש נם 2 סוגי מפסקים נפוצים: 2 רגלים (לחצן) ו-3 רגלים (on/off)

הסוג הראשון לא ממש רלוונטי לך, מפני שהוא יפעל רק כל עוד המפסק לחוץ.

הסוג השני הוא מתג שיש לו שני מצבים (יש גם כאלה עם יותר, אבל לך יספיק הפשוט ביותר) ו-3 רגלים. מצב אחד מחבר את הרגל האמצעית לרגל הימנית והמצב השני מחבר את הרגל האמצעית לרגל השמאלית.

כדי לחבר את המפסק, אתה פשוט חותך את אחד מחוטי החשמל, מחבר קצה אחד לרגל האמצעית ואת הקצה השני לאחת הרגליים הצדדיות, וזהו.

עכשיו יצרת מעגל בו במצב הראשון של המפסק הוא יחבר את הרגל האמצעית עם רגל ימין (סתם דוגמה - נניח שאל הרגל הזאת חיברת את הקצה השני של חוט החשמל), ויגרום למעגל לעבוד. כשתעביר את המתג למצב השני, הוא יחבר את הרגל האמצעית עם רגל שמאל (שמחוברת לכלום), ובעצם יצור נתק, והמעגל לא יקבל חשמל --> לא יעבוד.

רק תדאג לעבודה בטוחה (לא לעבוד כשהספק דולק כן? :silly:) ולבודד את כל החלקים החשופים, ואתה מסודר.

2. המפסק הוא כולה רכיב שיוצר קצר או נתק. אין לו שום השפעה על המעגל עצמו. (במלים אחרות, כלום לא צריך להשתנות - זה כאילו חיברת חוט)

גם לא צריך להוסיף שום נגדים וכו'.

3. בעקרון כל מפסק יתאים לך. אין מפסקים מיוחדים למתחים ספציפיים. יכול להיות שיש מפסקים שיכולים לעמוד בהספקים יותר גבוהים, אבל אני לא יודע אם אתה צריך את זה. בעקרון, מפסק פשוט כמו שתיארתי למעלה יספיק. אם אתה דואג, אתה יכול לחשב כמה הספק צורך המעגל שלך (זרם X מתח) ולבדוק אם המפסק יכול לעמוד בזה.

עכשיו, מה עם קצת פירוט על אלמנט התאורה? תמונות? משהו? ככה זה יפה לעורר את הסקרנות ולא להביא לפחות איזה תמונה לרפואה? ;):P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר למפסק. אני לא ממש הבנית לאיזה חוטים לחבר אותו כאילו יש לי שתי חוטים אדום ולבן (במקרה שלי לבן מחליף את השחור כחוט המחובר לאדמה לא היה לי שחור) איך אני מחבר? קצה אחד לשחור קצה אחד לאדום? או את כל הקצוות לחוט אחד מסויים?

בקשר לאלמנט התאורה אני לא מהאנשים שיש להם דיגיטלית ברגע שאני יפתח אני יעלה לפה.

בנתיים זה מה שמצאתי באינטרנט:

Resize_of_DSCN1508.JPG

Resize_of_DSCN1521.JPG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...