חשיבה בלתי-מסחרית בעליל : בעלי החנויות בנתב"ג 2000 - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חשיבה בלתי-מסחרית בעליל : בעלי החנויות בנתב"ג 2000


R0ck

Recommended Posts

אני לא מבינה היכן החשיבה המסחרית הנכונה. הישראלים ידועים כעם שלא יזרוק שקל סתם ככה ואני ביניהם וגם אם אצתרך לחכות 4 שעות אני לא אקרע את עצמי בקניות, גג אם יש פאב במקום, להזמין כמה שוטים ולישון כל הטיסה כמו תינוק מזיל ריר.

אין שם בכלל מבצעים. לא הגיוני של לקנות 5 בשמים בשביל לקבל איזה דאודורנט בריח בית שימוש או סיגריות TIME ב-3$ זה לא רווחי לקונה, ולתווח הארוך גם לא לסוחר. אני פחות או יותר עכשיו עורכת את כל עניין ההזמנות והמכירות וקבלת החלטות בקשר לחנות שאני עובדת בה אז יש לי קצת מושג... אנשים לא יסתובבו בחנויות 4 שעות, במיוחד אם הם נושאים איזה תיק כבד שהם החליטו לא למסור למטען ואם כן, אז הדבר ייצור תורים ענקיים בחנויות שיגרמו לאנשים להתעצבן, כמעט להפסיד טיסות, לעזוב את התור באמצע בזעם, לזרוק את הסל ולרוץ למטוס כמו שקרה לי לפני שנה וחצי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כמה שהישראלים תופסים מעצמם לא פראיירים אנחנו בעצם בין הכי פראיירים בעולם

בכל מקום אחר בעולם יש אירגוניי צרכנות שלא היו עוברים על זה בשתיקה והיו מחרימים את הקניון הזה

וכשאירגוניי הצרכנים מחרימים מישהו אז האנשים מצייתים כי הם יודעים שבסופו של דבר זה לטובתם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הסיפור הגדול? לא צריך לבוא לשדה התעופה כל כך מוקדם.

ואם רוצים לעשות להם דווקא, כדי להראות שלא מוצא חן בעינינו כל הסיפור הזה, מומלץ ללכת לשם, למלא עגלה או סלסלה בדברים, ולהשאיר אותה בקופה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ארגון הצרכנים של עצמי, אני לא אשפיל את עצמי בעבור איזה כלום במחיר מופקע, במיוחד שאני יודעת שאני נוסעת לאנשהו היכן שאוכל לקנות דברים טובים ואיכותיים ובזול. מה לעשות? אני POSH ואני לא מתפשרת. באמת, אין טעם להגיע לשדא התעופה מוקדם אלא אם אתה יודע שיש שיבושים במכס או איזו שביתה נוספת של עובדי הנמלים כי אז אתה תקוע שם גם יומיים ואנשים יריבו על הכורסאות האלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבינה היכן החשיבה המסחרית הנכונה. הישראלים ידועים כעם שלא יזרוק שקל סתם ככה ואני ביניהם וגם אם אצתרך לחכות 4 שעות אני לא אקרע את עצמי בקניות, גג אם יש פאב במקום, להזמין כמה שוטים ולישון כל הטיסה כמו תינוק מזיל ריר.

אין שם בכלל מבצעים. לא הגיוני של לקנות 5 בשמים בשביל לקבל איזה דאודורנט בריח בית שימוש או סיגריות TIME ב-3$ זה לא רווחי לקונה, ולתווח הארוך גם לא לסוחר.

בחברה פלורליסטית כמו החברה הישראלית אי-אפשר לשים את כולם תחת אותה ההגדרה.

יש מספיק "פרייארים" במדינה שכן יזרקו שקל כך סתם, בטח אם אין להם משהו יותר טוב לעשות (כמו לשבת למשל) ואם הם כבר בדיוטי-פרי.

ובאמת, אם חנות בדיוטי-פרי תיקח בושם שעולה בארץ 100$, תעלה את מחירו ל-150$ ותמכור אותו ב-30% הנחה תוך כדי הבטחה ל"מחיר הזול ביותר בארץ" היא תמכור המון יחידות ממנו.  

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ארגון הצרכנים של עצמי, אני לא אשפיל את עצמי בעבור איזה כלום במחיר מופקע, במיוחד שאני יודעת שאני נוסעת לאנשהו היכן שאוכל לקנות דברים טובים ואיכותיים ובזול. מה לעשות? אני POSH ואני לא מתפשרת. באמת, אין טעם להגיע לשדא התעופה מוקדם אלא אם אתה יודע שיש שיבושים במכס או איזו שביתה נוספת של עובדי הנמלים כי אז אתה תקוע שם גם יומיים ואנשים יריבו על הכורסאות האלו.

נו ומה את לבד תעזרי

כל הרעיון באיגון זה שיש לו כוח

לך לבד אין שום כוח על החנויות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי אין שום אינטרס לעזור. אם אנשים לא מוכנים לעזור לעצמם אז למה שמישהו אחר יעזור להם? אני עוזרת לעצמי בכך שאני מגיעה שעה-שעתיים לפני הטיסה, מוסרת את המזוודות ויושבת מחכה באיזה לובי על איזה דרינק, מפטפטת עם איזה שוודי או שתיים במקום לעמוד בתור כמו מפגרת חצי שעה בשביל בושם שאני מימילא אשכח לשים (דאודורנט זה הכי אחי) ויין שאני יכולה לקנות טוב ממנו וזול ממנו היכן שאני נוסעת אליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם יחליטו לעלות מחר את מחיר הדלק ב-5% נוספים? או את מחיר החלב? או את מחיר הדיאורדוראנטיים? אז יהיה לך אינטרס לעזור? זה העיקרון, לא מדובר כאן רק על נתב"ג 2000 אלא על השוק בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה הם לא סוגרים את המפל? הוא מושך את העין של הלקוחות מהחנויות .... , שיסגרו אותו.

וזה ממש שטויות שבן אדם שישעמם לו יקנה.

סליחה- כשאין לך כסף אתה יכל להסתובב שעה בחנויות ולא לקנות. כשיש לך כסף ואתה בא מתוך ידיעה לקנות לא הכורסאות ולא המפל יחזיקו אותך.

כשיש לך כסף ואתה לא רוצה לקנות- אז לא משנה כמה ישעמם לך - אתה ממש לא תסתובב בין החנויות- אתה תזרק ליד איזה עמוד, או שתשב על איזה דרינק וזהו.

הלוגיקה העסקית בשיראל היא מפגרת לגמרי וללא פיקוח מתאים - בכלל- בכל המנטליות העסקית הישראלית

ע"ע חברות התקשורות (אינטרנט,כבלים,יס,חברות חיוג לחו"ל וכו'...) עושים כסף על זה שלקוחות שוכחים לחדש . לא היה ולא נברא דבר כזה במדינות מתועשות במערב- בגלל זה גם הלקוח הישראלי נהיה מגעיל- כי מרוב שמרמים אותו בכל מקום הוא חשדן לגביי כל דבר וחושב שמגיע לו הכל- זה מעין מעגל כזה שכולם נדפקים בו. החברות משתמשות בשיווק מטעה- זה דופק את הלקוחות- הלקוחות נהיים מגעילים ואז לחברות יותר קשה לקנות את הלקוחות האלה כי הם הרבה יותר קשים - מעין מעגל שכולם רק מוציאים את המכוער שבהם.

והדוגמא כאן היא שוב מחשבה לא נכונה- מחשבה להוציא כסף מלקוח לא באמצעות שירות- אלא באמצעות אי מתן שירות, מבחינה כספית זה אולי יצליח להם בטווח הקרוב- אבל זה יעשה את הלקוחות עוד יותר מגיעלים ולכן שוב זה חוזר לבעלי החנויות , כי יהיה להם יותר קשה למכור את הסחורה. כשדופקים את המנטליות אז קשה יותר לגרות אותה. מה לעשות- הרבה דברים מחורבנים במדינה הזאת- עסקים זה אחד מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לתקוע להם סלסלה מלאה במוצרים שהם צריכים לסדר מחדש יכול להיות די מרגיז, במיוחד אם הרבה עושים את זה.

הם יהיו יותר מדי עסוקים בלסדר את הבלאגן מכדי שיתפנו למכור משהו.

בכל מקרה זאת רק דרך נפוצה להביע מחאה. מעולם לא עשיתי את זה בשום מקום.

אף פעם לא היה אכפת לי, גם כשהייתי צריך לחכות 10 שעות לטיסת חיבור.

הדיוטי פרי יקר בכל מקום שהייתי בו, לא רק בארץ. פשוט לא קונה שומדבר שאני לא חייב. לשבת, לאכול משהו, לשתות איזה כוס בירה ולפטפט עם איזה קורבן מסכן מעביר את הזמן יופי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל העניין הוא שהצרכנים בארץ הם אנשים שלא יעזרו לעצמם גם אם יחליטו להטיל עכשיו מס על אויר. וזה לא רק בתחום הצרכנות, אלא בכל תחום. אם זה מדיני, פוליטי, חוקי (מימוש זכויות בסיסיות למשל) וכיו"ב. אנשים יודעים רק להתלונן ולדבר אבל לפעול דוגרי - אף אחד לא פועל. גם אם ישנה התארגנות כלשהי, כמו Buy day או "יום ללא פלאפונים". אף אחד לא שם על זה כי אף אחד לא חושב על הטווח הרחוק, חושבים על השניה הנוכחית מבלי להתחשב בהשלכות של המעשים (או אי המעש) שלהם ושאלו רק מעודדים את התאגידים לגבות מכירים מטורפים ולמנוע מאיתנו דבר בסיסי כמו כורסאת המתנה בטרמינל תעופה! בקרוב יגידו לנו - אין טיסה בלי קניה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל העניין הוא שהצרכנים בארץ הם אנשים שלא יעזרו לעצמם גם אם יחליטו להטיל עכשיו מס על אויר. וזה לא רק בתחום הצרכנות, אלא בכל תחום. אם זה מדיני, פוליטי, חוקי (מימוש זכויות בסיסיות למשל) וכיו"ב. אנשים יודעים רק להתלונן ולדבר אבל לפעול דוגרי - אף אחד לא פועל. גם אם ישנה התארגנות כלשהי, כמו Buy day או "יום ללא פלאפונים". אף אחד לא שם על זה כי אף אחד לא חושב על הטווח הרחוק, חושבים על השניה הנוכחית מבלי להתחשב בהשלכות של המעשים (או אי המעש) שלהם ושאלו רק מעודדים את התאגידים לגבות מכירים מטורפים ולמנוע מאיתנו דבר בסיסי כמו כורסאת המתנה בטרמינל תעופה! בקרוב יגידו לנו - אין טיסה בלי קניה?

וככה בדיוק את מתנהגת... ::)

אז איך את יכולה להאשים אחרים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו, שביום ללא פלאפונים באמת לא התקשרתי ולא עניתי (היה תירוץ טוב לא לענות למפקדת הזונה שלי), ביום ללא קניות לא קניתי, ובדיוטי פרי רק קצת משהו לשתות. הבעיה עם הצרכן הישראלי היא שהוא הופך את עצמו לבן ערובה בידיי התאגידים שיכולים לגבות כל מחיר מן הצרכן בידיעה שלא יקרה כלום חוץ מכמה תלונות באויר אבל בסוף כולם יבואו על ארבע ויקנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...