עבור לתוכן

טריק מלוכלך של Valve גרם לכרטיסים של Nvidia להוריד בביצועים

Featured Replies

פורסם

Oh, it's pretty sad really.

Basically, some guys on Guru3d figured out what Valve did to cripple nVidia cards.

First off, you need 3dAnalyze. I'm assuming everyone knows that you can force HL2 to run in DX9 mode on FX cards, right? Only, you get artifacts in the water and other areas?

Well, that's pretty easy to fix. Just have the 3dAnalyze util report your card as an ATI Radeon instead of a GeForce FX.

*taddah* All the artifacts go away, and you get true DX9 reflections!

Okay, but there IS a performance hit doing that. How to get around that?

Well, the funny thing is that Valve coded Half-Life 2 to use FP24 shaders all the time every time. And it's really not needed. Nope. In fact, FP16 seems to do the trick all the time - as seen in that above pic. FP16 and FP24 are indistinguishable in Half-Life 2.

Again, using 3dAnalyze you can test this. It is capable of forcing a card to use only FP16 shaders no matter what is requested. You'll see no image quality difference doing that - just a HUGE performance boost. Why? Well, because while FP16 is all that Half-Life 2 *needs*, if they let the GeForce FX cards do THAT, they might have been competitive! So, instead, they forced FP24 (unneeded), which caused the GF-FX cards to render the DX9 mode in FP32 all the time. With the obvious associated performance hit.

Try it yourself. The link to the article is here. Download 3dAnalyze, and follow these instructions:

Originally Posted by Presi

Open it and follow the numbers:

1. select HL2.exe file in half-life 2 folder

2. select any file inside the folder half-life 2\bin

3. select Steam.exe

than check these options:

- Under the section Pixel and Vertex Shader: FORCE LOW PRECISION PIXEL SHADER

- Under the section Remove stuttering: PERFORMANCE MODE

- on the bottom left: FORCE HOOK.DLL

If you haven't change the file dxsupport.cfg with the method described in the beginnig of this thread, you can obtain the same result typing in the section DIRECTX DEVICE ID'S the ATI Vendor and Device ID, there are just two device though.

....

In the end 3D ANALYZE gives me an error, CREATEPROCESS FAILED, I launch HL2 anyway, the water looked awesome, awesome detail and I noticed a boost in performance too. I think around 20/30% which allowed me to play the WATER HAZARD level with this setting: 1024x768 everything max, water relection to ALL, 2xAA, 4xAnisotropic with a range of fps of 40 and >150.

Amazing, huh?

זה חבל מאוד כי לא האמנתי על Valve

טוב אבל זה די ברור שחברה שקיבלה הרבה מאוד כסף מ- Ati תעשה דבר שכזה.

מקור - http://www.hardforum.com/showthread.php?t=838630&page=1&pp=20

מדריך איך להאיץ את הביצועים של ה- geforce שלכם - http://www.hardforum.com/showpost.php?p=1026929557&postcount=9

פורסם

תודה למרות שיש לי ATI

פורסם

קשה ליישר לשמאל?

וזה לא טריק מלוכלך, המינימום לDX9 זה דיוק של 24bit. הFX תומך ב16 וב32, בפועל ב32 הוא לא מסוגל להריץ כלום, ולכן הדרייבים בכל מקרה עושים forcing ל16bit.

אז שיפסיקו להתלוננן, הFX תומכים בDX9 כמו שאיראן תומכים במדינה ישראל...

GF FX לא מריץ שום DX9 APP במצב DX9 מלא מאז הדרייברים שהכפילו תוצאות ב3Dmark03, הגרסאה ההיא וכל הגרסאות שבאו אחריה מונעים מהכרטיס לרוץ בfull presicion mode, כלומר אשכרה לתמוך בDX9. ככה שאין להם במה להאשים את valve, רק את nVidia.

פורסם
  • מחבר

אז זה שהוא הכפיל את ה- fps זה סתם שטויות?

פורסם

זה לא שטויות הם פתחו מחדש את מה שnVidia עשתה בדרייברים מלפני שנתיים כמעט, HL2 פשוט סגר את האופטימזציה הזאת ובצדק. הדרייברים לא אמורים להגיד למשחק איך לעשות את מה שהוא מבקש, הם אמורים להגיד לכרטיס לעשות את מה שהמשחק מבקש.

פורסם
  • מחבר

למה hl2 סגר את זה בצדק?

חוץ משיפור באיכות התמונה ושיפור ב- fps, אני לא רואה שום דבר פה שהוא בצדק.

פורסם

כי יש חוקים בסיסים, התוכנה אומרת לדרייבר מה לעשות, הדרייבר מעביר את זה לכרטיס ואת התוצאה אתה רואה על המסך.

אבל במקרה של הדרייברים של nVidia, המשחק אומר לדרייבר X הדרייבר אומר לו לך תזדיין ומעביר Y לכרטיס, Hmmmm למה באמת סגרו את זה...

GF FX לא מסוגל להריץ את המשחק בDX9, הם מזייפים חתימה של R3XX מקבלים DX9 עם ביצועים זבליים. אחרי זה הם עשו Tweak שלא ירוץ במצב DX9 מלא, אלא עם דיוק חלקים, איבדו חלק מאיכות התמונה, וקיבלו ביצועים. אין לValve זכות לעשות כזה דבר, הכרטיס לא תומך בדיפולט, הם לא יצאו מגדרם כדי לעשות חרא כזה.

ואני מאוד מציע לך ללמוד לקרוא, Valve לא גרמו לירידה בביצועים, הפעלת FX על DX9 גרמה לזה, הם פשוט שלחו אותם לDX8/8.1...

valve התחייבו עוד מלפני כל הסכם עם ATi, שמסלול הDX9 יהיה DX9 מלא, ולא חלקי כדי לכפר על תמיכה מפוקפקת של כרטיסים שונים. FX לא יכול להריץ DX9 בצורה מלאה ולספק ביצועים סבירים, אז הוא לא נמצא במסלול הDX9, אין פה את מי להאשים מלבד נבידיה.

פורסם

כשאתם אומרים GF FX אתם מתכוונים לגירסאות 59xx וכו'? או גם 6800 לסוגיהם?

פורסם

5XXX...

הכרטיסים האלה מעולם לא יכלו לתמוך בD9 באופן מלא, nVidia נזרקה מתוכנית הבטא של 3Dmark בגלל זה, והפסידה 3 תביעות משפטיות בפינלנד ;D

פורסם

אתה מבסוט כאילו אתה זה שזכית במשפטים האלה.

יש על זה דיון בפורום של NVNEWS ונראה שיש לזה פתרון.

http://www.nvnews.net

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים