עבור לתוכן

לכל המתלבטים בין 12MS ל 16MS ...

Featured Replies

פורסם

אז ככה...

הרבה אנשים כל הזמן שואלים מה עדיף והגעתי למסקנה שגם אם לוקחים 16 או 12 העין לא רואה בזה שום שינוי... לא ככה ?

אז הנה:

12MS = 83~ FPS

16MS = 63~FPS

לפי מחקרים הוכיחו שהעיין האנושית לא רואה יותר מ 30~ FPS !

מה אתם אומרים האם זה שווה את כל הקשקשת של 12MS, 16MS 22MS ? ? ?

פורסם

אבל אין סינכרון בין העין למסך !

זה כמו להגיד ש 6800 זה שטויות כי גם 9800 מוציא יותר מ30FPS במשחקים

ההבדל בין 63 FPS ל 83 הוא ברור לעין האנושית (לא ממש משמעותי אבל רואים את זה).

פורסם

יש הבדל!

התמונה באה יותר מאוחר ממה שצריך,עכשיו אני מבין את זה אחרי שהיה לי LCD עם זמן תגובה 16

באמת שלא היו לי מריחות.. אבל..

מאז שעברתי שוב ל CRT ראיתי הבדל די גדול התנועות הם עוברים יותר חלק,במשחקי פעולה ממש הרגשתי הבדל ;D

אני לא יודע עד כמה זה משנה 16 ל 12

אבל מ 16 לזמן תגובה של CRT זה הבדל די גדול ואני ראיתי אותו בעין האנושית שלי ;D

פורסם

ifs אני אשמח לקבל לינק למחקרים האלו

אני בקלות יכול לראות הבדל בן 45FPS ל 70FPS

העין שלנו קולטת מידע לא בצורת FPS אלא בתור תמונה מתמשכת או בתור כמה מליוני תמונות בשניה  זה עדיין לא לגמרי ברור מה המספר... מחקר של חיל האוויר האמריקאי מצא שאנשים מסוגלים לראות גם דברים שמופיעים ב1\200 מהשניה - כלומר ב200FPS , וזה לא היה המקסימום שהם הצליחו לראות.

24 FPS נבחר לפורמט הטלויזיה כי זה פחות או יותר המינימום שהעין צריכה כדי ליצור מושן בלור לקבלת תחושה של תנועה די חלקה

אבל אם תראה משחקי מחשב בתוכניות טלביזיה תשים לב שתמיד נראה כאילו הם רצים טיפה בקופצנות.

אני מציע שכדי להתנסות לבד תקח משחק כלשהו ותשים לימיט של 10 24 40 65 ו100 FPS ותרגיש את ההבדל העצום , בכל מקרה למשחק מחשב  40 זה פחות או יותר מה שצריך כדי להרגיש משחק חלק למדי  אם כי ככל שמעלים את זה ההרגשה היא יותר מציאותית.

פורסם

IB אתה פולט שטויות, TV מתרעננת בקצב של 50 ו60hz(תלוי באיזה סטאנדרט).

ולכן גם מראה בקצב של 50 או 60 פריימים בשניה, זה שסרטים מוקלטים ב24fps לא אומר כלום.

עכשיו בקשר לIFS

במשחקים 20fps זהו הבדל מורגש, התנועה הרבה יותר חלקה, שיחקתי CS על 85fps עם VS הורדתי אותו ואני מקבל בסביבות ה150 בבמוצע, והרגשתי הבדל דיי גדול.

פורסם

זה 25 נראה לי ולא 24...

פורסם

זה 25 נראה לי ולא 24...

24 ...

וכל פריים 25 נכנס לתת מודע ... :nixweiss:

פורסם

כמה הבהרות בקשר לענייני FPS וכו'.

טלוויזיה "קלאסית" עובדת ב-50 או 60 שדות לשניה. מה שזה אומר זה שמציגים 50 פעמים בשניה, אבל כל פעם רק חצי מן השורות (זוגיות או אי-זוגיות).

הסיבה שזה נוצר ככה היא שזו דרך זולה להעביר תנועה מאד מהירה מצד אחד (כי קולטים גם תנועות בהפרש 1/50 של שניה) וגם חסכנית מצד שני (כי רוחב-הפס הוא כמו של 25 תמונות בשניה).

סרטים שצולמו בטלויזיה אכן משודרים ככה. מי שידגום למחשב סרט טלויזיה שצולם במצלמה "קלאסית" יגלה שהשדות הזוגיים והשדות האי-זוגיים מציגים דברים אחרים לגמרי ולא משתלבים לתמונה אחת (זה בולט במיוחד במקרה של תנועה מהירה, כמובן. רפי גינת לא יעזור).

להסבר פשוט:

לחץ כאן

סרטים שצולמו בקולנוע (24 תמונות לשניה) מומרים ל-25 או ל-30.

במקרה של 25, פשוט מריצים את התמונה יותר מהר (למי שלא יודע, סרטי PAL נגמרים ב4% מוקדם יותר מ-NTSC !) ומתייחסים ל-50 השדות כאל 25 תמונות שלמות. מי שידגום למחשב יראה פשוט תמונות שלמות (אם כי הטלויזיה עדיין משדרת אותן בהצלבה - זוגי או אי-זוגי).

ההמרה ל-30 יותר מעניינת כי שם דווקא מנצלים את הקטע הזה של שדות בטכניקה שנקראת 2:3pulldown , ומנצלת את היחס השלם בין 24 ל-60 (יחס של 2 ל-5 ).

כל שתי תמונות מהסרט הופכות ל-5 שדות. לוקחים שני שדות מהראשון ושלושה מהשני.

בהפשטה: מי שידגום את זה למחשב, יראה 2 תמונות שהן שלמות, אח"כ 2 שהן שלמות, ואחת באמצע שחציה מתמונה אחת וחציה מתמונה שניה.

להסבר פשוט עם תמונות

להסבר מעמיק יותר:

לחץ כאן

פורסם

קבל ח"ח על ההסבר :xyxthumbs:

פורסם

באמת אחלה הסבר, תודה ;)

פורסם

12MS = 83~ FPS

16MS = 63~FPS

וואו , תראה מה עשית , גרמת למלא אנשים לבזבז זמן ולהתווכח בגלל נתון שגוי ולא נכון שהבאת.

אתה בכלל מבין מה זה בעיית זמן תגובה במסכי LCD ? (ואתה ממש לא אם אתה מקשר בין בעית זמן תגובה של פיקסלים במסכי LCD לפריימים לשנייה - זה דבר שונה לגמריי).

דבר ראשון תתן את המקור לנתון שנתת , כדי שאנשים יוכלו להעריך אותו בעצמם. (סה"כ גם אני יכול לפתוח תרד על זה שערפת חי ועוד אנשים יגיבו על זה ברצינות).

דבר שני בעית זמן התגובה קשורה לזה שלפיקסל לוקח זמן "להעלים" את הצבע הקודם שלו , וככל שזה יותר איטי יש מן אפקט של מריחה ודהייה ומן שובל בצורה יותר ברורה. זה הכל ואין קשר לפריימים לשנייה ,הבלבול שלך נובע מפני שזה משפיע על "כמה חלקה התנועה" וFPS זה משהו שגם כן משפיע על אותו הדבר (עד כמה התנועה חלקה) אבל זה שני דברים שונים לגמריי והאפקט שלהם גם שונה לגמריי.

אם אתה רוצה לראות בבירור ובצורה קיצונית מה היא בעיית זמן התגובה  - תקח פלפאון צבעוני , תעביר תפריטים ומסכים - ותראה שאתה עוד רואה את התמונה הקודמת כשהחדשה מוצגת. זאת הבעייה , וכפי שאתה רואה - זה ממש לא קשור ל FPS.

הנתון שראית כנראה בא להראות על היחס בין ההבדלים , להמחיש עד כמה הבדל נקבל בין 12 ל 16 , וזה יחס פשוט - משוואה מתמטית פשוטה , זה בא להגיד שבעצם ההבדל בין 12 ל 16 זה בערך כמו ההבדל שנקבל בין 63 ל 83 FPS וזה כמו להגיד שזה ההבדל אם נשלם 75 שקל במקום 100 שקל על משהו  8) , זה הכל.

אז בבקשה תקן את הפוסט שלך.

פורסם

IB אתה פולט שטויות, TV מתרעננת בקצב של 50 ו60hz(תלוי באיזה סטאנדרט).

ולכן גם מראה בקצב של 50 או 60 פריימים בשניה, זה שסרטים מוקלטים ב24fps לא אומר כלום.

עכשיו בקשר לIFS

במשחקים 20fps זהו הבדל מורגש, התנועה הרבה יותר חלקה, שיחקתי CS על 85fps עם VS הורדתי אותו ואני מקבל בסביבות ה150 בבמוצע, והרגשתי הבדל דיי גדול.

דוגמה תבדוק את מה שאתה אומר לפני שאתה מתחיל להעליב , אוקי אז טעיתי וזה 25 תמונות ולא 24 אבל זה ממש לא 50 בטבעיות ובטח לא 60.

ההסבר מתחתיך יסביר לך בדיוק את העניין .

פורסם

ההסבר מתחתי קשור להמרה מ24 פריימים ל50/60, טלוויזיה מתרעננת 50 או 60 פעם בשניה, אין קשר לטבעי או לא.

פורסם

אבל עדיין היא מקבלת רק 25 פריימים שלמים מעשית בשניה .

או 50 חצאי פריימים.

בכל מקרה זה לא מצב אידיאלי העין שלנו תרגיש הרבה יותר טוב אם נקבל 200 פריימים בשניה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים