טנק ישראלי הרגה שלושה חיילים מיצרים במשגה. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טנק ישראלי הרגה שלושה חיילים מיצרים במשגה.


DOGMA

Recommended Posts

טנק של צה"ל זיהה שלוש דמויות וחשד כי מדובר במחבלים פלשתינים. חיילי הטנק פתחו באש לעבר הדמויות. מאוחר יותר התבררה הטעות שמביכה מאוד את ישראל.

תקרית קשה אירעה הלילה (יום ה', 18.11.04), כאשר טנק של צה"ל הרג בשוגג שלושה שוטרים מצריים בגבול ישראל-מצרים, באזור ציר פילדלפי.

חיילי צה"ל, שהיו בפעילות באזור, זיהו דמויות חשודות. החיילים חשבו שמדובר במחבלים העוסקים בהברחות נשק אל רצועת עזה, אז הם פותחים באש.

התקרית מביכה מאוד את ישראל ואת צמרת מערכת הביטחון, בעיקר לאור הבדיקה, ממנה עולה שהשוטרים המצרים פעילו בשטח על מנת לסכל הברחות נשק. ב"קול ישראל" דווח כי הפרשה כולה נחקרת בשעות אלה, והיא נבדקת ברמות הבכירות ביותר.

מצה"ל נמסר כי "מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר, ככל הנראה, בתקלה מבצעית ומקצועית שיסודה, ככל הנראה, בזיהוי שגוי של שלוש הדמויות, כאשר בסופו של דבר נפגע סיור של שלושה שוטרים מצריים שנמצא מצידו האחר של הגדר בקרבת מקום".

בצה"ל הביעו צער בפני המצרים על האירוע והוצע סיוע וכל עזרה נדרשת. עוד נמסר כי החל תחקיר מעמיק ומקיף לבירור נסיבות האירוע, אשר בשלב זה מתעכב עד ניטרול המטענים אשר הונחו על-ידי המחבלים סמוך לציר הכניסה למוצב צה"ל.

בצה"ל מציינים כי אזור זה מהווה מוקד להברחות אמצעי לחימה ואופיין בפיגועים ובניסיונות חדירה רבים. בעבר זוהו באזור זה מחבלים שעסקו בהטמנת מטען חבלה על ציר פילדלפי. הם נורו ונהרגו בטרם הספיקו לבצע פיגוע נגד כוחות צה"ל.

אזור הדימדומים

אזור הגבול בין ישראל למצרים רגיש מאוד בשל הפעילות האינטסיבית שמקיימים חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב באזור, הפועלים למניעת הברחות נשק, סמים ובני-אדם. מחנה הפליטים רפיח מחולק בין ישראל למצרים. השטח בו פועל צה"ל במקום הוא צר וקשה לתימרון, בעיקר תוך הצורך להגן מפני ירי פלשתיני אפשרי. רק לאחרונה תוגברה הפעילות בגבול מצרים.

ללא קשר לאירוע זה, אך בעקבות תאונות מבצעיות קודמות, הודיע השבוע הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, כי היום יופסקו האימונים בצה"ל למשך שעתיים היום, ובשעות אלה יועברו תדרוכים בנוגע לבטיחות.

"אני בטוח שמצרים תבין ותקבל"

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, אמר ל'קול ישראל' כי "אם נכון הדבר, ישראל תצטרך לבדוק את האירוע ולהביע צער על התקרית. אני בטוח שמצרים תבין ותקבל זאת".

סגן שר הביטחון, ח"כ זאב בוים, אמר בתגובה לתקרית: "זוהי תקרית מצערת וחמורה בתולדותיה. האזור בו אירעה התאונה הוא רגיש ומתוח מאוד. אנו נמצאים בפעילות מלחמתית ובמאמצים נגד הברחות הנשק. יש למצוא את הדרכים כדי שלא יישנו מקרים כאלה. נמצא דרכים לתקן זאת".

ח"כ מתן וילנאי, אלוף פיקוד הדרום לשעבר אמר כי "צריך להבין את המתרחש בציר פילדלפי כדי להבין שדבר כזה, בשוגג, יכול לקרות. זהו אירוע קשה וחשוב לנו מאוד הקשר עם המצרים. אני מקנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה עם המצרים ברצועת עזה. זה אירוע קשה שלא היה צריך לקרות, אך זוהי המציאות במרחב. האירוע מסביר שבסופו של דבר לא נישאר בציר, ונצטרך לעבור בצורה כזו או אחרת".

ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה: "צהל ממשיך כצבא כיבוש בהרג חפים מפשע. הריגת שלושת המצרים נובעת מאותה מדיניות של יד קלה על ההדק בכל מה שקשור ל'מטרות ערביות' שהביאה לפגיעה באלפי פלשתינים עד כה. הפגיעה בחיילים המצרים היא פשע חמור".

http://news.msn.co.il/news/StatePoliticalMilitary/Military/200411/20041118074600.htm

אכן תקרית קשה, במיוחד בזמן שבו היחסים עם מצריים מתקררים, מיום ליום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין להם הרבה מה להגיד אחרי הפיגוע שהיה בטאבה וההתנהלות הכושלת שלהם.

בכל אופן זה מקרה מצער ביותר.

בפעם האחרונה שהייתי שם הייתי במוצב "אלוף" שיושב על הגבול עם מצרים בנקודת החיבור של הגבול בים, ממש מעבר לגדר המערכת (10 מטר) היה "מוצב" של המצרים והם הסתובבו שם חמושים.

נקווה שהדם לא יעלה להם לראש והם יקבלו את זה בהבנה (עד כמה שאפשר), בגלל שאם הם ירצו לנקום לא תהיה להם שום בעיה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בין משמרות גבול של 2 מדינות שיש בינן הסכם שלום, צרייך להיות שיתוף פעולה רציף בנוגע לאבטחת הגבולות ומניעת הברחות של סמים, , זונות או כל דבר אחר, משתי צידי הגבול, ושיתוף פעולה כזה היה מונע תקרית כמו זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...