עבור לתוכן

SLI - One step back ?

Featured Replies

פורסם

ודיזל זה של ערסים :smile1:

אז תסביר לי מה הם עושים בקניון אביב ואיך בדיוק ערס יכול להרשות לעצמו ג'ינס ב800 שקל?

  • תגובות 33
  • צפיות 2.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

חסרים ערסים בBMV? :smile1:

הט'ראד הזה יצא מגבולותיו, ונכנס לאזורים way way לא קשורים לנושא, אז לפני שינעל כדאי שנפסיק. :hat:

פורסם

אתה התחלת!

פורסם

ודיזל זה של ערסים :smile1:

מסכים עם דוגמה.. לבזבז כסף על ג'ינס בשווי 800 שקל זה הדבר הכי דפוק שבנאדם יכול לעשות.גם ליקופר וכאוס חברות של ערסים..וKENVELO ועוד כמה חברות מסריחות

פורסם

דוגמה בקשר לחוק מור - אין לו שום קשר לעוצמת עיבוד ... הוא מדבר על עלות\כמות שבבים בצ'יפ

ובקשר לפרימיטיביות של מעבדים ... לא הייתי ממש מגדיר את זה ככה ... המעבדים היום מאוד חזקים אבל לדברם מאוד ספציפים שהם תוכננו להם - משחקים זה לא אחד מהם, ולאפיקים ... כן כמובן שהייתי רוצה לראות 10 אפיקים לזכרון ואפיק זכרון של 2560 ביט בכרטיס מסך ומטמונים קטנים עם אפיקים ענקיים כמו בPS2 .אבל זה דורש עיצוב מחדש של כל הארכיטקטורת מחשבים שיש היום , אני לא חושב שלAMD אינטל או כל חברה אחרת יש בכלל ביצים להעלות כזה רעיון בראש.

פורסם

חוק מור אומר שמספר הטרנזיסטורים במעגל משולב יוכפל כל שנתיים, ובכרטיסי מסך זה קורה יותר מהר, הרבה יותר מהר, וכך גם רמת הביצועים.

מספר הטרזיסטורים של ליבת R350 הוא 107 מיליון, ליבת הR420 מכילה כבר 160 מיליון, וליבת הR480 תכיל כ200 מיליון מהם, הפרש הזמנים בין 480 ל350 הוא כשנה בלבד.

גם בחזית של nVidia מספר הטרנזיסטורים הוכפל כמעט, מ130 מיל' בNV35 ל222 בNV40. מספרם משוער לגדול בכ100-50 מיל' נוספים עם הליבה הבאה שלה.

בקשר למה שאמרת בנוגע לשיכתוב כל הארכיטקטורה מחדש, כן גם אני חושב זאת, וכבר דנתי בזאת במספר ט'ראדים על מעבדי הליבות הכפולות, אבל בקשר למה שאמרת על אפיקים, אתה שולל את עצמך, אפיק רחב ומהירות זה לא שיכתוב הארכיטקטורה הנוכחית, אין צורך בשמעבד גראפי יעיל, ירוץ ביותר מ30mhz, כל פעמית שעון תרנדר פריים, וקצב קבוע של 30 פרימים לשניה. אם ממש רוצים אז הולכים על כל הקופה ונותים לו מהירות עצומה של 60mhz. אפיק גדול או מעבד מהיר יותר יותר לא יתן זאת, אין שום סיבה חוץ מעלות, למה לא לשים אפיקים של 512bit ויותר בזכרונות הכרטיס מסך, פשוט אין סיבה מיוחדת לעשות זאת, 256bit במהירויות שרצים היום הזכרונות של כרטיסי המסך יותר ממספיק כיום, שום כרטיס כיום לא יצתרך רוחב פס של יותר מ20-25gb, כיום הכרטיסים החזקים נותנים 36, וזה רק עוד יגדל. כרטיס מסך לא תוקעים בזמן על אותה אריכטקטורה, הארכיטקטורה שלהם משתנה כל הזמן, החלפת הFFPL, הוותה שיפור משמעותי, הצעד המשמעותי הבא יהיה איחוד צ"ע, דבר שיתפתח בשנתיים הקרובות.

פורסם

כמו שיש DUAL CPU (ועכשיו DUAL CORE), כמו שיש DUAL CHANNEL RAM, ככה יש גם DUAL GRAPHICS CARD... פשוט... יש גם לוחות אם, עם DUAL BIOS (שזה נועד לגיבוי..), יש גם אנשים עם DUAL MONITORS.... אם היו יכולים היו גם משווקים DUAL PSU...

פורסם

פששש אחלה סלט...

פורסם

בקשר לחוק מור - יהיה יותר מדויק להגיד שזה כמות הטרנזיסטורים בצ'יפ "משתלם" כשהכוונה לצ'יפ שעלות האריזה שלו לעומת כמות הצ'יפים תתן את היחס הכי טוב .

ובסה"כ ציינתי את ההבדל מול הארכיטקטורה של הPS2 שמה במקום לצור הרבה אפיקים איטיים יחסית ש"מסתיימים" בזכרונות אדירים (256מ"ב בכרטיס מסך? מטמון מעבד של 2.5 מגה?) גורסת כי נשים אפיקים מאוד רחבים (עוד פעם 2560 ביט על 130 מה"ז בכרטיס מסך - משהוא כמו 44 גב"ש של מידע - יותר מX800XTPE) וזכרונות הרבה יותר קטנים - סה"כ בכל הנתיב של הPS2 יש איזה 4 וחצי מגה ... לא זוכר את המספר המדויק אבל אני יכול לבדוק.

השיטה הזאת הרבה יותר הגיונית בשביל משחקים שבהם יש המון מידע ומעט פקודות ולכן צריך אפיק כמה שיותר מהיר למידע ולא הרבה מטמון  אבל הרבה פחות מטמון לפקודות שלא מצטברות.

העניין הוא שהמחשבים המודרנים נבנו עם אופיס בראש - יש מסמך אחד שכולו נמצא במטמון ולא זז משם ועליו רצות הרבה  פקודות , לא לנגיד DOOM3 שבו יש מעט פקודות שחוזרות על עצמם והמון מידע שכל הזמן ממשתנה(מזכיר לך SIMD ?)

icebreak אתה יכול גם לקנות שני מחשבים

פורסם

צריך 256mb ובכרטיסי מסך, ובקרוב יהיה צריך יותר, בשל חוסר היכולת של שאר המערכת לתמוך בצורה נאותה בכרטיס המסך, כל המידע נטען לתוך הזכרון שלו, כל פעם שיש טעינה במשחק המחשב טוען מידע לזכרון הכרטיס, ועד הטעינה הבאה לא תיהיה העברת מידע ממשית אל כרטיס המסך, מרגע הטעינה כל מה שעובר לכרטיס המסך אלה הם נתונים יבשים כמו מעקב אחרי תזוזת דמויות(שגם זאת כבר מנסים לחשב בעזרת הGPU), או ניהול של מערכת חלקיקים(שגם זה יעבור בקרוב מאוד לGPU), אז מה שישאר לשאר המחשב לעשות, זה יהיה AI קול, ולנהל את המנוע הפיסיקלי, כי בתכלס את כל השאר הוא לא יצליח לעשות. ושוב פעם אתה יוצא מהנחה שבה אתה משווה PS2 לPC, שזאת כבר הנחה מוטעת, בעיקר בשל העובדה של PS2 תוכנן למשחקים, הCPU שלו לוקח חלק פעיל ברינדור הסצנה, דבר שמעבדים של היום אינם יכולים לקחת, וההילול של הPS2 שאתה עושה הוא לא רלוונטי, הPS2 הוא תוצר של האמצעים שעמדו לרשות sony לפני 5 שנים, אם הוא היה נוצר כיום, הוא היה הרבה יותר דומה למחשב של היום ממה שאתה רוצה לחשוב, xbox ובקרוב xbox2 וGBC עדים לזה, כל אחד מהם דומה יותר ויותר למחשב, והPS3 לא יהיה שונה מהם. בקשר לאפיק עצום, שוב פעם, אפיק לא יתן לך כלום, אפיק הזכרונות של כרטיסי המסך כיום, הם crossbarים של מספר אפיקים צרים שכל אחד מהם מזין X צ"ע. בכרטיסי המסך כיום ישנו Crossbar של 4 אפיקים ברוחב של 64bit כל אחד, שמזינים 4-2 צ"ע. אם אתה תעשה אפיק ברוחב עצום, על מספר צ"ע קטן זה לא יתן לך כלום, כיוון בבמצב שבו צ"ע אלד מעבד פיקסל אחד במחזור שעון אחד, אין שום טעם לאפיק כלכך גדול, אתה לא צריך כלכך הרבה מידע, אולם אתה צריך שהמידע יגיע מהר, לכן כאן עדיף מהירות מאשר הספק כללי. אתה מחפש אשמים לא במקום הנכון, כרטיסי המסך מתקדמים כיום כמו שצריך, ברגע שמשהו לא עובד כל הארכיטקטורה משוכתבת מחדש. אם אתה רוצה להפנות אצבע מאשימה, תפנה אותה ליצרניות המעבדים, הלוחות וזכרונות המערכת. כיוון שאלו הם האשמים האמיתיים. אבל מצד שני אנחנו נהנים מזה, הדבר הזה אילץ את כרטיסי המסך להתפתח בצורה מאוד דרסטית, כיום כרטיס מסך יכול לעשות לבד כבר משתווה בחלק מהמקרים למחשב מתקדם, ובחלקם למחשב מלפני 15 שנה, כרטיסי המסך כיום יכולים להריץ פרוגר לבד, כלומר שחוץ משאל בC שנועד בשביל קליטת הקלט מהמקלדת, כל שאר החישובים נעשים בעזרת תוכניות שרצות על גבי הכרטיס בצורה אוטונומית. אם הייתה אפשרות לחבר לכרטיס המסך מקלדת, לא הייתה צריך את המחשב בכלל, טוען פרוגר על הכרטיס ומשחק אל תוך הלילה :smile1:

פורסם

אני מבקש , לא פרוגר דיגר

ואני לא אמרתי שהכרטיסי מסך אשמים בזה , אמרתי שכל המבנה של PC הוא די בזבזני בשביל משחקים , וגם לא בנוי בצורה חכמה במיוחד בשביל זה כי הוא לא נבנה לזה.

כמובן שהזכרון הענק של כרטיסי המסך נועד לפצות על זה אבל הרבה יותר אפקטיבי היה להעביר את המידע באופן שוטף לכרטיס מסך במקום לבזבז עשרות דולרים ופעולות שעון על זכרונות ענקיים, תרשה לי להשתמש במשל מארסטקניקה - יש לך מאגר מיים עם צינורות דקים שמחוברים אליו ובקצה שלהם דליים גדולים, המים יצטברו בכלי אחרי כמה זמן ואז תוכל להשקות איתם אפילו פיל , אבל אחרי כמה זמן תצטרך למלא עוד מים וזה יקח הרבה זמן מצד שני אם תחבר למאגר צינורות עבים ותשים בקצה שלהם סיר קטן תוכל להשקות את הפילים שלך נונסטופ.

כמו שאמרתי - בשביל לעשות כזה דבר אתה צריך לתכנן את כל המחשב מראש בשביל זה , שום יצרנית מעבדים לא תעיז לעשות את זה וזה מיושם רק בקונסולות שנבנות במיוחד ורק למשחקים וסרטים.

סתם לדוגמא הנה המבנה של PS2 בקצרה

figure2.gif

פורסם

שוב פעם אתה יוצא מהנחה שהתפקיד של המחשב הוא הפעלת משחקים, ברגע שאתה מקבע מחשב על פעולה מסויימת הוא איננו מסוגל לבצע כראוי פעולות אחרות, 99.9 מהמחשבים בעולם לא משומשים למחשקים. כן הPS2 או כל קונסולה אחרת, Ultra יעילה במה שהיא עושה, אך היא לא מתקרבת לוורסיטאליות של פלאפון ממוצע כיום.

פורסם

הכי טוב מחשבי SGI, איזה ONYX2 או מה שיש היום.. להם יש ארכיקטורה שמתאימה לגרפיקה מהירה.. לך על זה

פורסם

אני מסכים אתך !

לא אני מסכים איתך!

לא ! אני מסכים אתך וחוזר על הדברים שלך !

לא! אני יותר חוזר ממך על הדברים שלי!

טוב נו ראבק אנחנו חצי יום מנהלים דיון על משהוא שברור לשנינו

מחשבים של SGI ... תשיג לי את הכסף אני אבדוק את זה :)

פורסם

חוק מור.... אוי זה טוב

את מי זה מעניין מה זה חוק מור

כאילו שאתם הולכים לבנות כרטיסי מסך או חרטא כזה

אתם גלשתם מהנושא בשנות אור

אנחנו מדברים פה על טכנולוגיית ה SLI

ואתם מדברים איתי על חוקים מפגרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים