פיגוע בכרמל - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פיגוע בכרמל


DJ_Ladi

Recommended Posts

הבוקר ב11 וחצי התפוצץ חלאת אדם  ליד דוכן ירקות בשוק הכרמל

בינתיים יש 3 הרוגים ועוד כ35 פצועים מתוכם 4 קשה

אני בשוק כל יום שישי בבוקר .. לא יודע מה להגיד...

החלמה מהירה לפצועים

יהי זכר ההרוגים ברוך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר מאד... עד הצהריים (12.00) הייתי על האינטרנט ואתר החדשות פתוח ולא שמעתי דבר. נראה שהיו התראות חמות כי כל הכבישים לכיוון ת"א היו חסומים ע"י כוחות גדולים של משטרה כל כמה מאות מטרים שבדקו מכוניות. מה שמתברר עכשיו גם זה שהסוחרים והקונים בשוק מתלוננים מזה 4 שנים על ליקויי אבטחה כבדים ועל הקלות הבלתי נסבלת שבה אדם יכול להכנס מבלי בדיקה בטחונית חפיפה (בדיקת תעודות לבעלי מראה מחשיד למשל). אם תשאלו אותי, הייתי הרבה בכרמל בימים האחרונים ולא ראיתי שוטר אחד. רק בימי שישי, אולי, לפעמים, בשבתות ובחגים, אבל גם אז המצב הינו רחוק מלהיות מושלם. אז עכשיו אולי יוצבו מחסומים וכוחות בטחון עם גלאי מתכות - אבל למה לא עשו דבר קודם? למה במקום כה הומה אדם ומרכזי כמו שוק הכרמל נשאר ללא הולמת? :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"כרגיל" הרגשה מזעזעת כמו לאחר כל פיגוע וכרגיל כולם מחפשים אשמים...

למה במסעדה משלמים שקל על השומר בכניסה ? (בעבר)

למה הסוחרים שיודעים לומר "אמרנו" לא שילמו שקל כל אחד ושמו פרטית כמו בקולנוע, קניונים, מסעדות ופאבים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"כרגיל" הרגשה מזעזעת כמו לאחר כל פיגוע וכרגיל כולם מחפשים אשמים...

למה במסעדה משלמים שקל על השומר בכניסה ? (בעבר)

למה הסוחרים שיודעים לומר "אמרנו" לא שילמו שקל כל אחד ושמו פרטית כמו בקולנוע, קניונים, מסעדות ופאבים ?

אז זהו ששוק זה מבנה ציבורי שאבטחתו אמורה להיות ממומנת ע"י העירייה כמו גם בתי-ספר, מוסדות ממשלתיים ועוד (מעניין אבל מי באמת משלם על אבטחת בתי הספר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שמכיר את הכרמל, יש לפחות 5 רחובות קטנים שחוצים את השוק, מה גם שהשוק גודל מאוד עם הזמן והוא כבר ותפרס כמעט לכל אורך הכרמלית.

כך שלתת מענה ביטחוני על כול השוק זה לא ממש ראלי.

בכדי להבטח את השוק צריך כוח מפלצתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחשוב שכל שר לשעבר בממשלה הדפוקה שלנו מקבל מאד מאד כבדה וצמודה כל פעם שהם יוצאים לחו"ל או סתם לטייל עם הכלב. למה האזרח הקטן לא יכול לקבל מעט מכך? אז עכשיו ישימו מחסומים והכל.

כן, יש מלא סמטאות שחוצות את השוק וזה דיי טריקי אבל אם תשאל אותי - אפשר להכנס לשם מהכניסה הראשית (מאלנבי או מהצד השני) עם עגלת שוק כזאתי עמוסה בחומר נפץ ואף אחד אפילו לא יחשוד ולא יסתכל עליך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לעשות שכל שר פה היה או איש שב"כ או רמטכ"ל או אלוף או משהו חשוב אחר ?

כל המדינה קופצת שחוטפים את טננבואם אבל תארי לך מה יקרה אם יחטפו מישהו כמו אהוד ברק ? שלפי דעתי היה ראש ממשלה חלש ביותר אבל בכל זאת אני לא רוצה לחשוב מה הוא יודע וגם זה נזק תדמיתי עצום.

וגם תראי מה קרה שגנדי הסתבוב ללא ... הרגו אותו ספציפית.

נכון שזה לא פייר שנבחרי ציבור מקבלים יותר אבל זה מה יש... הם אנשים חשובים יותר מאיזה סבתא בת 65 שבאה לשוק בבוקר לקנות ירקות.

שניהם בני אדם ושניהם שווים ואולי בגלגול אחר היא הייתה שרה והוא היה זקן סנילי אבל ככה זה.

שוק זה מקום פתוח ולא מאורגן... קניון זה בניין עם כניסה ראשית והכל מסודר ויפה אבל מה לעשות ששוק אי אפשר לאבטח וזה גם קשה מהבחינה שהמון ערבים עובדים בשוק וברור שמחבל מתאבד לא יהיה פולני אז יותר קשה למאבטחים לזהות אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסדר הבנו, אבל עדיין, יש במקומות ציבוריים אחרים. מחדל האבטחה בשווקים פשוט מרגיז! הקלות הבלתי נסבלת שאפשר לפגוע בעשרות אנשים חפים מפשע דיי... מרגיזה! יש לנו שוק בפתח-תיקוה והמצב שם גם לא משהו אלא אם יש התראות חמות או בימי שישי כשיש ממש הרבה אנשים שם וגם אז לא מי יודע מה. לדעתי צרייך לסגור את הסמטאות ולתכנן כניסות ויציאות מסודרות. במדינות רבות השווקים מתקיימים במבנים סגורים או בשטח מגודר היטב מה שמאפשר בדיקה בטחונית (גם אם מינימאלית או התראתית) בכניסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני פשוט בשוק... כל מה שאתם עושים זה לאשים את הממשלה שאין אבטחה?!?! צריך להאשים באמת את הממשלה! להאשים ואתה בזה שהבית של המחבל עוד עומד והמשפחה שלו עוד חיה.. בזה צריך להאשים את הממשלה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דריה, אני מסכים עם מה שנאמר פה. להאשים את הממשלה בחוסר האבטחה, זה כמו להאשים בית חולים אחרי שמישהו קרוב אלייך מת ממנת יתר של סמים ולא הצליחו להציל אותו. השאלה היא לא למה לא הייתה שם , אלא איך הגענו למצב שאנחנו צריכים מלכתחילה? איך המחבל יצא מהבית שלו באותו יום ולא הפך לכתם בחול לפני שהגיע עד ת"א? זאת השאלה שמטרידה אותי לפחות. כי לאבטח כל מקום זה ממש לא פרקטי. כי כבדה יוצרת עומס רב בדיוק בנקודות הכניסה, ושם האזור נהיה עוד יותר פגיע מאשר אם לא היה מאובטח בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבטחה מרתיעה, זאת עובדה. ברגע שרואים אנשים חמושים עושים סריקות - לא מתקרבים. עם המצב של המדינה שלנו צרייך היה להיות ערוך לכל סצנריו אפשרי. נראה לכם גם שאפשר לעשות מעקב אחרי כל מי שנכנס ויוצא משכם? אם לא דרך הסמטאות אז יצאו דרך תאלות ביוב. גדר? איזו גדר? גם אם יש שם משהו, אז בטח לא גמור עם מלאן פריצות. לא חסר מקומות מסתור ומשתפי פעולה בצד שלנו. אנחנו במצב הזה כבר מספר שנים וצרייך היה להיות ערוך מפחינה הגנתית. המערך הבטחוני הפעיל (הצבא) הוא לא 100% ולכן יש לקחת משנה זהירות נוסף. חוצמזה, הצבא לא יכול לעשות הכל. הוא עוצר דיי ויותר פעילים לפני שהם נכנסים ארצה. שמעתם פעם על ערבים ישראלים שמעוניינים לבצע פיגועים? גם אותם הם צריכים לחפש? אז למה להסתכן? הפרצה קוראת לגנב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא היה לי הכי הרבה כוח לקרוא כאן הכל , אבל התמול בשיעור מסלול(מגמת מוסיקה) , המורה שלי סיפרה לנו מה עבר עליה יום לפני זה , היא הלכה לבדוק פסנתר ברחוב אלנבי , ואז נכנסה לשוק , סתם , לכיף..

היא נכנסה לחנות גבינות , ויצאה , 5דקות אחרי שהיא יצאה היא שמעה פיצוץ גדול , מסתבר שהפיצוץ היה בתוך חנות הגבינות הזאתי... :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...