משאל עם ? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משאל עם ?


Mortar

Recommended Posts

אין צורך לפרט...

ההתנתקות, איפה היא צריכה לעבור ? בממשלה ואז בכנסת (כחוק) או במשאל עם שאליו תחויב הממשלה?

***שימו לב שהדיון הוא לא על ההתנתקות עצמה והאם אתם בעדה או נגדה ולמה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חייב משעל עם... מי שמאמין בהתנקות חושב שרוב עם רוצה בהתנקות ומי שנגד חושב שרוב העם מתנגד...

שרון בכלל רומס את הדמוקרטיה. כמו פיטורם של שתי השרים ליברמן ואיתן . ואז הוא שולח הודעה שכל מי שלא תומך בהתנקות יפוטר... ככה לא מנהלים ממשלה ככה לא מקבלים דעות של אנשים אחרים.

הוא חייב ללכת למשעל העם.. אסור לו לעשות צעד כזה בלי תמיכת העם.. למה הוא לא אמר שזה התוכנית שלו ביום הבחירות.. הכל נעשה לפי מה שהוא רוצה. אבל הוא שוכח שהוא בדמוקרטיה. ולא בדיקטטורה.!

אני עדיין לא גיבשתי דעה בעד\נגד ההתנקות אבל עדיין מה שראש הממשלה עושה הוא פסול!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית לא בדיוק תומך גדול במשאל עם

אין מה לעשות, אבל רוב העם אינו בקיא מספיק בנושא ובהכל בשביל

להבין לאן העניינים יכולים להתגלגל אם נמשיך/לא נמשיך בתוכנית ההתנתקות

הבעיה היחידה היא, שאני גם לא מאמין שהממשלה שלנו מספיק

בקיאה בנושא/אכפת לה ממשהו חוץ מכסף מכדי שלהם תהיה הבחירה בנושא גורלי כ"כ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משאל עם רק יזיק, כי:

א) במידה והתוכנית לא תתקבל במשאל עם, לשרון לא תהיה ברירה אלא לפרק את הממשלה וללכת לבחירות - עוד עיכוב בדרך להסדר כלשהו + הוצאות אדירות ומיותרות הן על המשאל והן על הבחירות.

ב) במידה והתוכנית כן תתקבל, אז זה סתם הוצאות אדירות ומיותרות על משאל עם כי היא הייתה עוברת בכל מקרה בכנסת (לפחות נכון לעכשיו).

ג) אנשים לא הצביעו לשרון, הם הצביעו לליכוד, נא לעשות את ההפרדה הנדרשת.

ובכל מקרה, הימין הקיצוני לא יקבל את נושא ההתנתקות עם או בלי משאל, אז מהבחינה הזאת זה ממש לא משנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחירות נוספות זה רק מה שחסר לנו. עוד שחיטות, עוד בלאגן, עוד שוחד, והרבה לכלוך ברחובות וסטיקרים מכוערים בכל חור. אבל בכל זאת, משאל עם לדעתי הינו דבר חשוב מהסיבה שאנחנו מתיימרים להיות מדינה דמוקרטית אבל בעצם העם כאן לא שולט, זה לא שלטון הרוב, זה שלטון הרב, או שאנחנו פשוט בוחרים גנב אחד גדול ושמן וכל פמלייתו שיחליט בשבילינו מה טוב, מה מגעיל לי ומה מגדיל לי.

אני אומרת משאל עם, חוצמזה, ברור שרוב העם רוצה לצאת מעזה, המתנגדים היחידים הם רבנים (גם לא כולם), מתנחלים, התושבים היהודים של עזה ולאומנים קיצונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שרון בכלל רומס את הדמוקרטיה. כמו פיטורם של שתי השרים ליברמן ואיתן . ואז הוא שולח הודעה שכל מי שלא תומך בהתנקות יפוטר... ככה לא מנהלים ממשלה ככה לא מקבלים דעות של אנשים אחרים.

מישהו פה לא הקשיב בשיעורי אזרחות... ::)

שר שמצביע נגד הצעה של הממשלה דינת הצבעתו כהתפטרות מהממשלה.

אז כן, לפטר שרים שייתנגדו בהצבעה זו זכותו המלאה. הרי אי אפשר לנהל ממשלה כשנותנים לכל אחד להצביע מה שהוא רוצה. או שאתה שר בממשלה ותומך בה או שאתה לא.

ואני לא קולט מה יש לכולם נגד שרון. לדעתי הוא מתפקד מצויין תחת תנאים בלתי אפשריים.

ו- MiniMizer אתה טועה בנקודה האחרונה. אמנם הבחירות היו מפלגתיות נטו, אך זה היה ברור שמי שהצביע בעד הליכוד הצביע כך מכיוון שהוא רצה את שרון כראש ממשלה, לא בגלל שהוא רוצה איזה עסקן פוליטי שיידחף לכנסת על המנדט ה- 38.

משעל עם אולי הכרחי להמשך יישום תכנית ההתנתקות, בשביל לסתום את הפיות של מי שמנתגד לה - מחובת קבלת החלטת הרוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העם לא שולט במדינה דמוקרטית, העם בוחר את השלטון.

לפי דעתי אין צורך במשאל עם בגלל שהכנסת אמורה לייצג את דיעת העם, במיוחד בצורת הבחירה שכוללת מפלגות קטנות וריבוי מפלגות, אם הכנסת מעבירה את ההתנתקות אז העם צריך לתמוך בתוכנית, אם לא אז היו צריכים להיות הפגנות מטורפות בעם.

אני חושב שלא מעט אנשים לא מכירים את תוכן התוכנית וגם לא ממש אכפת להם מציבור ה"מתנחלים" שהתקשורת זורקת עליו בוץ 24\7 אז זאת אולי עוד סיבה שאין התנגדות רצינית לתוכנית.

אם לשרון לא יהיה רוב בכנסת והממשלה שלו תתפרק אז צריכים ללכת לבחירות.

אני לא מאלה שאומרים שמשאל עם יהיה אסון אבל לפי דעתי זה ביזבוז של כסף וזמן ולמרות שאני מבין את כובד ההחלטה זאת עדיין לא החלטה קיומית או דרמטית שדורשת משאל עם.

משאל עם צריך להיות על טרנספר לערבים (אם דבר כזה יעמוד על הפרק), על חילופי שטחים עם מדינה פלשטינאית עתידית, על דברים בעלי משמעות קיומית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחירות נוספות זה רק מה שחסר לנו. עוד שחיטות, עוד בלאגן, עוד שוחד, והרבה לכלוך ברחובות וסטיקרים מכוערים בכל חור.

*ahh smell of democracy in the air*

אני לא מאמין שיש צורך במשאל עם, הרי בדיוק בשביל זה נבחרו "נציגי הציבור" וכל עוד הם מעוניינים לעשות את התפקיד שלהם כמו שצריך (דהינו, מיצגים את הציבור שבחר אותם), אני חושב שצריך לתת להם הזדמנות [כן, יש עדיין אנשים שמאמינים בדמוקרטיה..] ובעצם משאל עם זה כמו בחירות רק יותר מושחתות ויותר צבועות.

לאף אחד כבר לא איכפת מכסף שהולך לטימיון (או לחלופין, עוד אנשים פשוטים שנדפקים), יש ביזבוז בכל המדינה השחורה שלנו..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהליכוד, ורוב המפלגות צריכות להכנס לנסד"ק - ככה אולי תהיה מעצמה כלכלית, כי זו מפלגה של עסקנים פוליטיים ומינויים אישיים, בעיקר אדון נתניהו וגם אדון ראש הממשלה שרון - מכירים את "החברות הממשלתיות לבינוי " ? שהמנכ"לים שלהם מתחליפם כל פעם שמפלגה אחרת בשלטון - אני לא אומר שזה מיוחד לישראל - מי שקרוב לצלחת מקבל גיבוי מלא מהמפלגה השולטת, כולל מינויים חשובים לאנשים שאין להם שמץ של מושג על התפקיד - יש מוגש רק על המשכורת החודשית המנופחת, ועל זה שהם "חייבים" לאותו איש פוליטי שמינה אותם לתפקי, באסיפת מרכז המפלגה :pissed:

אם הכנסת מעבירה את ההתנתקות אז העם צריך לתמוך בתוכנית, אם לא אז היו צריכים להיות הפגנות מטורפות בעם.

הקיצוניות לא מביאה לידי ביטוי את רוב העם, וכמובן כל דבר מנופח מבחינת "אנחנו הרבה במאבק הזה" - כי ת'כלס, לפני כמה ימים היה "מפגן 100 ערים" שבמפגן הזה היו אמורים להתאסף במרכזי 100 ערים וישובים בארץ אנשים אשר מתנגדים להתנתקות - הגיעו ממש קצת אנשים - זה אומר על ההתנגדות של העם עצמו בנוגע להתנתקות...שהיא לא רבה כפי שהימין הקיצוני מנסה לתאר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העם לא שולט במדינה דמוקרטית, העם בוחר את השלטון.

לפי דעתי אין צורך במשאל עם בגלל שהכנסת אמורה לייצג את דיעת העם, במיוחד בצורת הבחירה שכוללת מפלגות קטנות וריבוי מפלגות, אם הכנסת מעבירה את ההתנתקות אז העם צריך לתמוך בתוכנית, אם לא אז היו צריכים להיות הפגנות מטורפות בעם.

אכן, העם בוחר את השילטון...

אבל, :screwy: אם השילטון פונה לכיוון השני, ולראיה, השמאל כאיש אחד תומכים בשרון, אז הבוחרים רשאים (לדעתי ::) )למחות על כך.

הפתרון הכי הגיוני למצב כזה הוא בחירות. שרון, יש לך ביצים לבחירות?? הא! ידעתי מה התשובה שלך.

מישהו כאן בעד בחירות כאן? לאאאא. ביזבוז כסף, שחיתויות, בזבוז זמן להסדר קבע בלה בלה בלה (כן, ניתן להבין שרוח השמאל מנשבת בת'רד הזה)

בעד משאל עם? ... לחזור על השורה הקודמת? אין צורך.

לדעתי זה עניין מגמתי.

אם ראש ממשלה יחליט לעשות טרנספר לערבים, מישהו כאן יוותר לו ללא משאל עם? אני בטוח שלא. (בעיר בגלל שמיד יגידו שזה לא חוקי :o)

למה לא לשאול את העם אם הוא מסכים למכור חלק מהמדינה?

בעצם המילה "למכור" לא מתאימה כאן, לפחות היינו מרוויחים משהו מה"עיסקה" המפוקפקת הזאת.

אחח, זה מתחיל להסריח כמו אחד מהעסקים של טננבוים :lol:

בשורה התחתונה:

אנחנו בשנות ה2000. העם מעורב בכל - אפילו בצבא. לפני 7-8 שנים, מפקד בצבא היה אלוהים ואם הוא תיזז (אני מקווה שהמילה הזאת עדיין בלקסיקון :hat:) חייל, החייל היה כורע ברך. היום , אם המפקד מדבר לחייל לא יפה הוא מייד מקבל טלפון עצבני שהאימא של החייל.

אז זה ברור שהעם גם יהיה מעורב בשילטון.

אם יהיה משאל עם, לא יהיה לאף אחד תירוצים במיוחד לא למתנחלים (חלק נכבד מהם תוכמים במשאל עם) ולחיילים(קבע/מילואים)!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם ראש ממשלה יחליט לעשות טרנספר לערבים, מישהו כאן יוותר לו ללא משאל עם? אני בטוח שלא. (בעיר בגלל שמיד יגידו שזה לא חוקי )

מן הסתם שזה לא בסדר להעביר אוכלוסיה בעלת אזרחות שווה לשלך למקום אחר, הפעם האחרונה שזה קרה בקנה מידה גלוי וללא שום רגשות אשם היתה בשואה, אני לא חושב שאם היית נולד במדינה מסויימת, אתה ואבותיך שפיזית היו שם ובעלי קרקעות, ואז מגיע שלטון מסויים, אחרי שנת 2000, ומנסה לחוקק חוק שאתה, בגלל הלאום שלך לא תחיה בארץ שלך , זה נראה לך הגיוני ? וזה לא מישהו 1, זה 1.3 מיליון אזרחים כמוך בדיוק .

זה משהו שלא ניתן להעלות על הדעת - אם מדינה אחרת היתה מחליטה לעשות את זה ליהודים בארץ אחרת, מדינת היתה מכריזה מלחמה כוללת על אותה מדינה (לא משנה איזו מדינה זו).

תהיה לרגע הגיוני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד הגיוני.

אני מנסה לעשות איזושהיא השוואה (הקרובה ביותר שניתן) למהלך של שרון.

מן הסתם שזה לא בסדר להעביר אוכלוסיה בעלת אזרחות שווה לשלך למקום אחר...

איך ידעת שזה מה שרציתי לומר על תושבי הגוש ;) ?

טוב, בוא נהיה רציניים לרגע.

ההשלכה של ההתנתקות היא מאוד מהותית - לפחות לחלק נכבד מהעם , ואני לא מדבר על רוב.

הממשלה פשוט חייבת את זה לעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלא ששרון לא מוכר חלק מהמדינה, הוא פשוט מנסה להעביר מהלך לפיו מדינת תפנה שטח שהיא כבשה בשנת 1967 ולא הלאימה, משמע אין לה בעלות חוקית על השטח הזה.

תושבי גוש קטיף, אגב, יכולים להאשים רק את ממשלות לדורותיהן שהרשו להם להתיישב במקום שהם ידעו (או לפחות היו צריכים לשער) שהם יצטרכו לעזוב בשלב כלשהו כי עצם הישיבה שלהם שם היא לא חוקית, אז באסה להם.

ההשלכות של ההתנתקות הן מאוד מהותיות לא לחלק ולא לרוב אלא לכל העם, לכן, כפי שאתה רואה, רובו תומך במהלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...