עזרה בהתעדכנות - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בהתעדכנות


IG

Recommended Posts

בחודשיים האחרונים אני הייתי די מנותק המעולם ואני רוצה להתעדכן בחידושים האחרונים בשוק המעבדים, לוחות אם והזיכרונות.

אני רוצה לדעת בעיקר דגמים חדשים והיעוד שלהם, חדשים שיצאו/ עומדים לצאת, מה קורה עם הDDR2 והPCI-E וכל שאר הטכנולוגיות החדשות (או שכבר לא :-[)

אני מודה מראש לכל העוזרים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לעדכן אותך בכל מה שקרה, אבל אני אעשה את הדברים המרכזיים:

1. אינטל יצאה עם הסוקט 775 שלה. הוא עובד עם DDR/DDR2, תלוי בצ'יפסט, ועם PCI-EXPRESS (ראה בהמשך). זה מהיר יותר, אך איטי בתזמונים, כך שכרגע לא נותן שיפור ממשי אם בכלל. בקרוב היא (אינטל) הולכת להוציא 4 עם הרחבת 64 ביט לסוקט זה. גם המעבידם הנ"ל יצויידו בטכנולוגיית NX למניעת תולעים שמציפים את הבאפר של המעבד.

2. אינטל יצאה עם הסלרון D שהוא סלרון מבוסס על הפרסקוט כך שיש לו מה שיש לפרסקוט (SSE3, 775, וכו') אבל יש לו 256KB L@ ו533 מגה הרץ באס. המעבדים האלה יותר טוב מהסמפרונים (ראה בהמשך), ולפעמים אף מתעלים על האת'לונים! עם OC לא כבד, הם מגיעים לרמות של P4!

3. יצאה עם הסמפרונים שלה שזה עם ליבת ת'ורוברד (256KB). הם מתחרים של הסלרון D, אבל פחות טובים. אבל יש בסדרה הזו סינדרלה אמיתית - ה3100+. אומנם זה מעבד עם 256KB, אך הוא מבוסס על הליבות של הA64, ולכן בא בסוקט 754. הוא בערך ברמה של A64 2800+!

4. יצאה עם סוקט 939. ה+ העיקרי בסוקט הזה זה השימוש בDUALDDR, כמו הP4 של . בקרוב יצאו הצ'יפסטים החדשים לסוקט הזה (KT890, RX480, NF4 וכו') שיכניסו שימוש גם בPCI-EXPRESS (ראה בהמשך).

5. יצא מחליף לAGP המזדקן - הPCI-EXPRESS (יקרא מעכשיו PCIe). הוא מהיר פי 2 מהAGP, והרבה יורת יציב ומספק יותר חשמל לכרטיס. כמעט כל הכרטיסים החדשים ומשפר מעט את הביצועים באותו כרטיס מקביל בAGP.

זה ממש שיטחי, כי אין לי כוח לכתוב מגילה, אבל אם יש לך עוד שאלות, תשאל! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסבר יותר מפורט על הNX יש לך פה:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2239

הסמפרונים והסלרון עולים פחות או יותר אותו דבר (אולי הסמפרונים מעט יותר זולים). הבעהי שלוחות של אינטל יורת יקרים מאשר לוחות של ...

כל מה שהיה מומלץ לATHLON ולפנטיום 4 תקפים גם פה כי המעבידם משתמשים באותו סוקט כמו של אחיהם הגדולים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...