עבור לתוכן

OPENGL vs. D3D

Featured Replies

פורסם

application programing interface

לא יודע למה אבל יש לי העדפה ברורה ל Ogl - בעצם אני כן יודע למה:

1. זה לא MS (אוקי, זה לבד זו לא סיבה בכלל) אבל:

2. הישום של Ogl בלינוקס פשוט הרבה יותר טוב!

  • תגובות 31
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בקשר ל Glide, מאד חבל ש NVIDIA קנו את 3DFX ואת כל המותגים והפטנטים שלה ופשוט זרקו אותם לפח, כאשר זה היה ברור ש Glide זה הממשק הכי טוב שיצא למחשב עד היום (אולי בדיוק עכשיו לא כי לא טרחו להמשיך ולפתח אותו). הייתה בו איכות התמונה הכי טובה והביצועים הכי טובים, ככה זה. למרות ש OPENGL זה לא רע בכלל יחסית ל D3D המעצבן של מונופולסופט.

פורסם

אבל זה אתה ? ;)

אכן אני. ;D

התקדמנו מגיימר, הא ? ;D

אגב, באמת קשה לי למצוא עדיין מתחרה ל-GLIDE האיכותי שהוציא 3DFX הזכורה לחלק מאיתנו...

פורסם

היי טוקס... אני רואה שנכנסת לפורומים שלנו, ברוך הבא... (מה קורה בחלל עמוק? לא ראיתי השבוע...)

פורסם

היי טוקס... אני רואה שנכנסת לפורומים שלנו, ברוך הבא... (מה קורה בחלל עמוק? לא ראיתי השבוע...)

מה שקורה בכל פרק. שום דבר מעניין.

פורסם

אגב, באמת קשה לי למצוא עדיין מתחרה ל-GLIDE האיכותי שהוציא 3DFX הזכורה לחלק מאיתנו...

מה כל כך איכותה ב-GLIDE? אני אישית מכיר טוב מאד את GLIDE ואת דרך העבודה אתו. בנוסף, אני גם מתכנת ב-OpenGL ואני יכו ללהגיד לך בוודאות שאין ב-GLIDE משהו שעושה אותו ליותר טוב מ-OpenGL חוץ מאפשרות נחמדה שנקראת Iterative Shading.

ב-OpenGL יש אפשרויות טרנספורמציה ותאורה מאד מתקדמות, משהו שחסר ב-GLIDE. אפשרויות אלה היו קיימות ב-OpenGL מאז היווסדו ב- 1991.

פורסם

אגב, באמת קשה לי למצוא עדיין מתחרה ל-GLIDE האיכותי שהוציא 3DFX הזכורה לחלק מאיתנו...

ברשותך, גם אני אצטט את המשפט הזה של קובי...

כזכור, ה- Glide ניצר ע"ל 3Dfx כ- API הראשון והיחידי עבור ה- Voodoo1 שלה, מכיוון שהיא הייתה הראשונה אז היא כתבה לעצמה API משל עצמה אשר יתאים בצורה מושלמת לכרטיסי ה- Voodoo שלה, זאת גם הסיבה ש- UT רץ הרבה יותר טוב על V5 מאשר כל שאר הכרטיסים בתקופתו... זה היה API טוב מאוד, לזמנו.

ד"א - מעניין מה הדבר שאותו הולכת nVidia לשחרר עם ה- NV30... שמעות אומרת שהוא יכיל תמיכה בגרסה חדשה לגמרי של Glide... אולי הם חושבים שהם מספיק גדולים כדי להוציא לשוק API חדש...? ::)

פורסם
  • מחבר

חברה, דיון נחמד ומשכיל, אך עדיין לא נענתה השאלה המקורית...

עם מחשב טוב (רדאון 8500LE, פנטיום 3 ו 384 מגה זיכרון), מה עדיף לבחור במשחק שמאפשר את שניהם?

מה ייתן תוצאות טובות יותר?

פורסם

תודה על התיקון מינימייזר

לא יש עכישו גיפורס טי200 וUT רץ פחות טוב מאשר על הוודוו הישן שלי

פורסם

תודה על התיקון מינימייזר

לא יש עכישו גיפורס טי200 וUT רץ פחות טוב מאשר על הוודוו הישן שלי

אין בעד מה, אבל איזה תיקון?

פורסם

זה כמובן תלוי במשחק...

תעשה בדיקה...

פורסם

אני ארחיב קצת את התגובה של YuvYuv. ה-API שיעבוד יותר טוב תלוי בשני דברים:

1) היישום של כל אחד מה-APIs בצורה מדוייקת ואיכותית על ידי החברות שמפתחות את כרטיסי המסך. יישום כולל גם בחומרה וגם בדרייברים.

2) השימוש ב-APIs על ידי מפתחי המשחקים. מפתחים שמיומנים יותר ב-API מסויים, המחשק שלהם יעבוד יותר מהר באותו API.

פורסם
  • מחבר

אז אין תשובה חד משמעית? פשוט לנסות כל אחד מהדרכים בכל משחק?

למה להם לעזאזל לעבוד כפול ולהוציא תמיכה בשני תקנים? D3D עובד עם כל כרטיס מודרני, לא? זה חלק מה DX לפי מה שהבנתי ויש את זה בכל ווינדוס...

פורסם

גם אני לא יודע למה עושים תמיכה בשניהם. אני חושב שזה למקרה שאחד מהם לא עובד כשורה אצל מישהו, ואז הוא יוכל לבחור באחר.

פורסם

תמיכה בשניהם זה רק למקרה שבו יש תקלה או אי תאימות עם אחד ההתקנים. אני אישית ממליץ לבחור בD3D לרוב המשחקים.

פשוט מהסיבה שמשחקים הו בנויים כדי לעבוד עם הסטנדרט של DIRECTX.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים