פורסם 2002 במאי 3023 שנים הייתי מעוניין באיזשהו מאמר המסביר בצורה מקיפה את שתי השיטות ולמה מותאמת כל אחת מהן.בהרבה משחקים יש את האופציה לבחור בין שני השיטות והייתי רוצה לבחור נכון.בבקשה - רק מי שבטוח במה שהוא אומר....
פורסם 2002 במאי 3023 שנים אוקי. בוא נבהיר מספר דברים. Opengl ו-D3D הם בסך הכל אוסף של פקודות, סוגי נתונים וספציפיקציות שמפרידים בין החומרה לתוכנה. על ידי קבוצת פקודות סטנדרטית, המפתחים לא צריכים בתוכנות ובמשחקים שלהם לעבוד ישירות עם החומרה. שיטה זו מונעת מהמפתחים את הסיוט של עיסוק באופן הפעולה הפנימי של כל סוג חומרה.OpenGL הוא ממשק תכנות לתלת מימד שנוצר על ידי חברת Sillicon Graphics בשנת 1991. לאחר זמן מה, ממשק תכנות זה הפך להיות נפוץ לא רק על מחשבים של Sillicon Graphics. כל כרטיס גרפי שתומך ב-OpenGL מממש באופן מדוייק את הספציפיקציות של ממשק תכנות זה. מפתחי התוכנה שעובדים עם OpenGL סומכים על כך שהספציפיקציות ממומשות באופן מדוייק. הספציפיקציות בימינו מוגדרות על ידי נציגים מחברות שונות העוסקות בתחום התלת-מימד בשיטה הדומה לתהליך החקיקה בכנסת. קבוצה זו נקראת ARB.Direct3D הוא גם ממשק תכנות. ממשק תכנות זה גם כן מכיל אוסך של פקודות וספציפיקציות שצריכות להיות ממומשות באופן מדוייק על ידי החומרה. את ההחלטות על הספציפיקציות של Direct3D מקבלת חברת מיקרוסופט.OpenGL משמש גם לעבודה על גרפיקה תלת מימדית מקצועית וגם למשחקים. Direct3D תוכנן במיוחד למשחקים ולפי מיטב ידיעתי הוא משמש רק למשחקים.מפני שאף פעם לא תיכנתתי ב-Direct3D וכן תיכנתתי ב-OpenGL אני לא יכול לבצע השוואה ביניהם. באופן עקרוני, כל מי שלא תיכנת בשניהם לא יוכל לתת לך השוואה אמיתית ואמינה בין שני ממשקי תכנות אלה.מבחינת המהירות: זה תלוי אך ורק ביכולת ובמיומנות של המפתחים. לא צריך להיות הבדל במהירות הפעולה בין שני אופני תכנות תלת-מימדיים אלו. המפתחים בוחרים להם בדרך כלל את ממשק התכנות שהם מכירים הכי טוב, ומיומנים בו.
פורסם 2002 במאי 3123 שנים שאני משחק ut יש לי אפשרות לבחור בין שניהם , ושאני בוחר בOPEN GL המשחק רץ עם קירטועים מדי פעםזה אומר שut מתאים יותר לD3D ?
פורסם 2002 במאי 3123 שנים שאני משחק ut יש לי אפשרות לבחור בין שניהם , ושאני בוחר בOPEN GL המשחק רץ עם קירטועים מדי פעםזה אומר שut מתאים יותר לD3D ?כןלמרות שאם יש לך וודו (כן, מהענתיקות האלו) עדיף שתפעיל אותו על GLIDE
פורסם 2002 במאי 3123 שנים אני מבקר וותיק פה, אבל אף פעם לא הגבתי בפורומים. עכשיו התחלתי 8) אבל זה אתה ?
פורסם 2002 במאי 3123 שנים 3DFX Glide RULEZ 4 EVER!!!!!! כן אני יודע, תגובה מאד רלוונטית, חכמה ועמוקה...
פורסם 2002 במאי 3123 שנים כי UT, כשיצא, הותאם יותר ל Glide, זה הכל.ובהחלט ה Glide הוא ה API הכי איכותי שיצא אי-פעם.
פורסם 2002 במאי 3123 שנים אז איך בוחרים שיטה במשחק שיש בו את שניהם ללא "ניסוי וטעייה"?רוב המשחקים החדשים בנויים כדי לתת תמיכה יותר טובה ב D3D ב OPENGL משתמשים בד"כ במשחקים מסחריים אם אי אפשר להשתמש ב D3D מסיבה מסויימת
פורסם 2002 במאי 3123 שנים מה זה API?והאם יש אחד כזה לכרטיסים של נוידיה?תודהTheWizard: תיקנתי לך את זה, זה API..
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.