עבור לתוכן

OPENGL vs. D3D

Featured Replies

פורסם

הייתי מעוניין באיזשהו מאמר המסביר בצורה מקיפה את שתי השיטות ולמה מותאמת כל אחת מהן.

בהרבה משחקים יש את האופציה לבחור בין שני השיטות והייתי רוצה לבחור נכון.

בבקשה - רק מי שבטוח במה שהוא אומר....

  • תגובות 31
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אוקי. בוא נבהיר מספר דברים.

Opengl ו-D3D הם בסך הכל אוסף של פקודות, סוגי נתונים וספציפיקציות שמפרידים בין החומרה לתוכנה. על ידי קבוצת פקודות סטנדרטית, המפתחים לא צריכים בתוכנות ובמשחקים שלהם לעבוד ישירות עם החומרה. שיטה זו מונעת מהמפתחים את הסיוט של עיסוק באופן הפעולה הפנימי של כל סוג חומרה.

OpenGL הוא ממשק תכנות לתלת מימד שנוצר על ידי חברת Sillicon Graphics בשנת 1991. לאחר זמן מה, ממשק תכנות זה הפך להיות נפוץ לא רק על מחשבים של Sillicon Graphics. כל כרטיס גרפי שתומך ב-OpenGL מממש באופן מדוייק את הספציפיקציות של ממשק תכנות זה. מפתחי התוכנה שעובדים עם OpenGL סומכים על כך שהספציפיקציות ממומשות באופן מדוייק. הספציפיקציות בימינו מוגדרות על ידי נציגים מחברות שונות העוסקות בתחום התלת-מימד בשיטה הדומה לתהליך החקיקה בכנסת. קבוצה זו נקראת ARB.

Direct3D הוא גם ממשק תכנות. ממשק תכנות זה גם כן מכיל אוסך של פקודות וספציפיקציות שצריכות להיות ממומשות באופן מדוייק על ידי החומרה. את ההחלטות על הספציפיקציות של Direct3D מקבלת חברת מיקרוסופט.

OpenGL משמש גם לעבודה על גרפיקה תלת מימדית מקצועית וגם למשחקים. Direct3D תוכנן במיוחד למשחקים ולפי מיטב ידיעתי הוא משמש רק למשחקים.

מפני שאף פעם לא תיכנתתי ב-Direct3D וכן תיכנתתי ב-OpenGL אני לא יכול לבצע השוואה ביניהם. באופן עקרוני, כל מי שלא תיכנת בשניהם לא יוכל לתת לך השוואה אמיתית ואמינה בין שני ממשקי תכנות אלה.

מבחינת המהירות: זה תלוי אך ורק ביכולת ובמיומנות של המפתחים. לא צריך להיות הבדל במהירות הפעולה בין שני אופני תכנות תלת-מימדיים אלו. המפתחים בוחרים להם בדרך כלל את ממשק התכנות שהם מכירים הכי טוב, ומיומנים בו.

פורסם

היי, זה אתה מגיימר ? ברוך הבא.

פורסם

אני מבקר וותיק פה, אבל אף פעם לא הגבתי בפורומים.

עכשיו התחלתי 8)

פורסם

קבל ממני ח"ח על האתר האיכותי שלך.

פורסם

שאני משחק ut יש לי אפשרות לבחור בין שניהם , ושאני בוחר בOPEN GL המשחק רץ עם קירטועים מדי פעם

זה אומר שut מתאים יותר לD3D ?

פורסם

שאני משחק ut יש לי אפשרות לבחור בין שניהם , ושאני בוחר בOPEN GL המשחק רץ עם קירטועים מדי פעם

זה אומר שut מתאים יותר לD3D ?

כן

למרות שאם יש לך וודו (כן, מהענתיקות האלו) עדיף שתפעיל אותו על GLIDE

פורסם

אני מבקר וותיק פה, אבל אף פעם לא הגבתי בפורומים.

עכשיו התחלתי 8)

אבל זה אתה ? ;)

פורסם

3DFX Glide RULEZ 4 EVER!!!!!!

כן אני יודע, תגובה מאד רלוונטית, חכמה ועמוקה... :P

פורסם
  • מחבר

אז איך בוחרים שיטה במשחק שיש בו את שניהם ללא "ניסוי וטעייה"?

פורסם

הGLIDE הזה יכול לעבוד רק בכרטיסים של וודוו?

ולמה UT פועל יותר טוב איתו?

פורסם

כי UT, כשיצא, הותאם יותר ל Glide, זה הכל.

ובהחלט ה Glide הוא ה API הכי איכותי שיצא אי-פעם.

פורסם

אז איך בוחרים שיטה במשחק שיש בו את שניהם ללא "ניסוי וטעייה"?

רוב המשחקים החדשים בנויים כדי לתת תמיכה יותר טובה ב D3D

ב OPENGL משתמשים בד"כ במשחקים מסחריים אם אי אפשר להשתמש ב D3D מסיבה מסויימת

פורסם

אבל זה אתה ? ;)

אכן אני. ;D

פורסם

מה זה API?

והאם יש אחד כזה לכרטיסים של נוידיה?

תודה

TheWizard: תיקנתי לך את זה, זה API..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים