עבור לתוכן

מדריך פרקטי במיוחד - חובה לכל אוברקלוקר!

Featured Replies

פורסם

קודם כל תודה ל ASAFY על מקום האיחסון לכל התמונות :)

אז הכל התחיל כשקיבלתי NF7-S חדש....

אחרי מספק משחקים איתו, גיליתי שהוא לא נותן לי פוסט ב 230, 220, 210 וכו.... אחרי זה ניסיתי עוד כמה ביוסים ונתקעתי בבאסים שונים ומשונים..

וכמובן עם כל הביוסים(תודות ל SUBX  8) ) בבאסים שונים ומשונים ובמתחים לא מהעולם הזה קיבלתי תקיעות(יעני אין POST) על ימין ועל שמאל...

וכל פעם פתחתי את המארז, הוצאתי את הג'מפר של ה CMOS, שמתי אותו במקום ליד, אחרי מספר שניות החזרתי וכו'...

עד שבסוף נמאס לי !!

החלטתי שאני בונה:

מתג ל CMOS

אז זה מה שנצטרך:

מלחם

בדיל

משחת הלחמה(מומלץ, אפשר גם בלי)

שלושה חוטי חשמל

היט שרינק

איזולירבנד(מומלץ, אפשר בלי)

קונקטור 3 פינים(שטוח, לא כזה של מאוורר עם בליטות)

מפסק 3 פינים

מולטי-מטר

מגלה חוטים(מומלץ, אפשר להסתפק בקטר[CUTTER]\סכין)

לורד

***************************************

המוד הוא מאוד מאוד פשוט, אבל פרקטי במיוחד.

שימו לב טוב טוב מה אתם עושים

לא על אחריותי כל נזק שתעשו

לכן אני ממליץ מאוד, שתבדקו כל מה שעשיתם 80 פעם.

אוקי, נתחיל.

שלב ראשון, לוקחים את המתג ואת המולטי-מטר. מסיטים את המתג לצד אחד, ובודקים מיהם שני הפינים המגושרים. מסמנים את שני הפינים ואת הצד במתג בעזרת לורד.(חשוב שהסימונים יהיו במקום שגם אחרי ההלחמות, ניתן יהיה לראות אותם)

מסמנים גם את אחד הצדדים בקונקטור 3 פינים בעזרת לורד. (גם פה, שהסימון יהיה במקום שנוכל לראות גם אחרי ההלחמות)

אחרי זה, אם לחוטים יש קצה מתאים לקונקטור, פשוט תוקעים אותם בקונקטור. צריך להיות מין כזה צ'ופצ'יק שחור קטן שיחזיק אותם.

אם לא תלחימו אותם, בדיוק כמו שנלחים את הקצה השני:

תחילה מגלים את קצות החוטים. מגלים בערך 3-4מ"מ.

DSCF2080.JPG

אז טובלים קצת את הקצוות במשחת ההלחמה. בנוסף לוקחים על אחד מהם הרבה משחה ומורחים אותה על פיני המפסק(או כעל פתח הקונקטור, לא עמוק כי אז אם ננסה להלחים, נמיס את הקונקטור).

כעת לוקחים את המלחם, וממסים עליו קצת בדיל. כעת בעזרת המלחם, נוגעים בעדינות בחוטים הגלויים ובפינים עם הבדיל שעליו. אם באמת שמתם משחת הלחמה, הבדיל אמור לרדת ממש בקלות. אם לא, תעבדו קצת יותר קשה :)

עכשיו נלביש היטשרינקים באורך ~1 ס"מ על החוטים.

DSCF2087.JPG

עכשיו נמקם את הקצה של החוט שבסופו(שבקונקטור) צבוע, על הפין הצבוע הקיצוני במפסק(לא האמצעי), וניגע בשניהם בעדינות עם המלחם בכדי להלחימם ביחד.

לאחר מכן, נמקם את החוט שבא מהפין האמצעי בקונקטור, על הפין האמצעי במפסק, וניגע בשנים בעדינות עם המלחם כדי להלחימם יחד.

ולבסוף, נלחים גם את החוט שנותר, באותו אופן.

כעת נלביש את ההיטשרינקים על ההלחמות, ונעבור עליהם בעדינות עם המלחם בכדי להדק אותם על ההלחמות ולמנוע קצרים.

אמור להתקבל משהו כזה:

DSCF2089.JPG

DSCF2091.JPG

כעת, ניגש לעטוף את החוטים באיזולירבנד(למטרות אסטטיות בלבד).

וזהו, סיימנו :)

זה מה שיצא:

DSCF2093.JPG

עכשיו לבדיקה!

ניקח מולטימטר, ונבדוק שבאמת המעגל נסגר בין הפין הצבוע בקונקטור לפין האמצעי, כאשר המתג פונה לכיוון הצבוע.

קחו את הזמן, ותעשו את הכל בזהירות.

תבדקו עוד פעם ועוד פעם שעשיתם הכל בסדר.

u can never be too careful!

בדקתם פעמיים ועדיין הכל בסדר? עכשיו הגיע זמן לחבר את זה :)

כבו את המחשב והוציאו אותו מהשקע

שימו את המתג לכיוון הצבוע, ושימו את הקונקטור במקום ה CMOS JUMPER כאשר הצד הצבוע פונה לכיוון המצב הנורמלי של ה CMOS.

זהו, גמרנו.

אם אתם מתעקשים ניתן כאשר המחשב מכובה להסית את המתג למספר שניות לכיוון השני, ואז להחזיר, ולראות איך הביוס מתאפס.

בקשר לאיפה למקם את המתג? תהיו מקוריים  :)

הנה מה שאני עשיתי, מאחורי הפאנל הקדמי, בשביל שהאחות הקטנה לא תנסה להדליק את המחשב ותעשה CMOS  :P

DSCF2095.JPG

DSCF2099.JPG

DSCF2100.JPG

DSCF2101.JPG

DSCF2102.JPG

ובדיקה:

DSCF2104.JPG

ניתן למצוא עוד תגובות כאן:

http://www.asafy.shyper.com/dekel/ (ושוב תודה לאסף על האיחסון :) )

תגובות, מענות, שאלות וכו' - בתרד הזה :)

שלכם

RAZORJUNIOR

פורסם

דקל! יפה מאוד! עבודה חלקה ומוצעת כמו שצריך:)

קבל ח"ח

פורסם

רעיון מעולה!!!!

קבל ח"ח על ההשקעה... :xyxthumbs:

פורסם

קבל חח עצבני למרות שאני לא ממש זוכר מי זה CMOS .... :) ולא הבנתי 80% מהמושגים שהזכרת,

אבל בכל זאת דווקא עבודת המודינג הייתה מאוד מקצועית לפי התמונות :)

פורסם

יפה מאוד על ההשקעה!!!!

קבל ח''ח!

נ.ב - בשביל מה צריך משחת הלחמה?

פורסם
  • מחבר

משחת ההלחמה פשוט מקלה על העבודה.

היא "מושכת אליה" את הבדיל.

כלומר, אם שמת משחת הלחמה על חוט גלוי, ואז עברת עליו עם מלחם ובדיל, הבדיל ישר ייתפס עליו יפה ולא תצטרך להתאמץ.

בנוסף הגימור נראה יותר יפה כך, פחות מבולגן.

קבל חח עצבני למרות שאני לא ממש זוכר מי זה CMOS .... :) ולא הבנתי 80% מהמושגים שהזכרת,

אבל בכל זאת דווקא עבודת המודינג הייתה מאוד מקצועית לפי התמונות :)

תודה לך :)

CMOS= איפוס ביוס להגדרות התחלתיות.

ואיזה מושגים בדיוק לא הבנת?

פורסם

כל הכבוד על ההשקעה!

וגם על הביצוע החלק! :xyxthumbs:

פורסם

כל הכבוד על המדריך, באמת פשוט (ומתאים גם לעצלנים) מוצג בצורה יפה, תמונות מובנות והסברים פשוטים

הCMOS זה לא "איפוס ביוס להגדרות התחלתיות" זה פשוט הביוס (: הג'אמפר הזה נקרא CLEAR CMOS , והוא בעצם אחראי על האיפוס ביוס

פורסם

מדריך יפה מאוד ח"ח :xyxthumbs:

איך נראה הג'אמפר בלוח?

פורסם

מדריך מעולה אבל הוא יותר מתאים לעצלנים

אבל עדיין ח"ח :xyxthumbs:

פורסם

CMOS-Complementary Metal Oxide Semiconductor

או בקיצור הBIOS שלנו.

מדריך נחמד ביותר ,אני יבצע בקרוב...

פורסם

זה מתחבר לחיבור 3 הפינים של המאוורר?

פורסם

האמת שרציתי לעשות כזה מדריך בול

ואני מצאתי דרך יותר מקורית לחבר את המתג לפינים

לי יש 3 פינים (אני מניח שככה זה אצל כולם) ש2 מגושרים כל הזמן וכשאני רוצה לרסטט אני מגשר תשניים האחרים (כשהאמצעי תמיד מגושר) אז לקחתי את החיבור 4 פינים האלה של הcd rom to soundcard העפתי חוט אחד ממנו ונשארתי עם משהו שמתאים לי בול לשלושה פינים חיברתי צד שני חיברתי את זה למתג

והופ

P=

פורסם

זה מתחבר לחיבור 3 הפינים של המאוורר?

לא!

זה לא לחיבור של המאוורר, זה לפינים שאיתם מאפסים את הביוס.

:)

פורסם

חביב בהחלט. אם כי זהו מתג מסוכן כך שיש להסתירו ולכסותו שלא תתרחש הפעלה אקראית.

גם לי יש NF7-S חדש . בניסויי הOC שלי , כאשר אין בוט , אני מכבה את הספק למספר דקות וזה בד"כ עוזר וגם לא מאפס את הBIOS, בנוסף , ניתן ללחוץ על INSERT בזמן הבוט כדי שהמחשב יעלה עם CPU DEFAULTS (רק מעבד למיטב זכרוני , כתוב בMANUAL ) .

הלוח לא רוצה לעשות בוט עם FSB מעל 221 , כאשר הזכרון והמעבד רצים לאט (X10) והוולטאז'ים גבוהים מספיק.

עשיתי FLASH לBIOS 26 . האם מצאת פיתרון למגבלה של ה FSB ? (ללא VDD MOD) ? תענה בפרטי ?

אני גם עושה נסיונות בUNDERVOLTING ..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים