3DLABS מציגה P10 הדור הבא של השבבים הגראפיים - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

3DLABS מציגה P10 הדור הבא של השבבים הגראפיים


NOSTREDAMUS

Recommended Posts

חברה לפני הכל ברצוני להתנצל אני קצר בזמן ולכן לא אוכל לתרגם ולהרחיב אבל הנושא הזה פשוט הלהיט בכל אתרי החומרה בעולם

האינטרנט פשוט מוצף כולו בכתבות על השבב הגראפי החדש של חברת 3DLABS השבב יקרא בשם P10 מה מיוחד בו אתם שואלים ?

אני אצטט :

Other than the 256-bit memory bus and the addition of a block labeled as the Command Processor (which we'll get to later), the P10 looks pretty familiar; here are some quick specs:

- 0.15- manufacturing process (same process as the GeForce4)

- 76M transistors

- Fabbed at (NVIDIA's chips are made here as well)

- 860 ball HSBGA package (TSMC's latest packaging technology)

- 4 rendering pipelines, can process two textures per pipeline

- 256-bit memory interface (up to 20GB/s of memory bandwidth w/ 312.5MHz DDR)

- up to 256MB of memory on-board

- AGP 4X support

- Full DX8 and vertex shader support

מה שנאמר בתור שמועה באתרים אחרי הוא : יכולת תכנות מלאה מה שבטח גורם להרבה מפתחי משחקים לקפוץ באויר ;D

תמיכה מלאה ! בכל טכנולוגיות DX9 ו OPEN GL 2.0 יכולת תעבורת נתונים אדירה של 20 GB

כנראה ישתמשו ב256 מ"ב של זכרונות המהירויות של הליבה והזכרונות לא ידועים אך מדובר לפחות ב315 מה"צ ולפחות אומר שזה יהיה יותר אני מקווה שהרבה יותר ;D הצעד שנעשה הוא עצום בתחום הגראפיקה בעיקר בגלל יכולת התכנות של השבב והתמיכה המלאה כביכול (אני מזכיר שמועות!) בכל הטכנולוגיות הכי חדשות. לידיעתכם השבב לא יקרא GPU (Grafic Processind Unit)i כמו השבבים אליהם אנחנו רגילים עד היום אלא VPU (VISUAL PROCESSING UNIT)i או בעברית יחידת עיבוד ויזואלי שהיא מעיין שילוב של מעבד ושבב גראפי יחד אתם מוזמנים לקרוא ולהתרשם מביקורות ברשת

anand

האתר של טום

3DLABS

כמו כן אפשר לקרוא ב REACTOR CRITICAL על גראפי חדש G1000 שמו שאמורים להכריז עליו רשמית ב14 לחודש אני לא יודע אם מדובר באותו שהזכרתי הנה הנתונים של ה G1000

4 rendering pipelines with 4 TMU per each one;

DirectX 9 support. It also includes Pixel Shaders and Vertex Shaders 2.0 as well as all the other features of the new API from Microsoft such as Displacement Mapping and increased to 40-bit color-depth. Since 9 shaders require more power compared to the previous versions, the 4 vertex shaders pipelines will be implemented in the chip.

What is quite interesting, Matrox will introduce 512-bit 2D graphics a big leap forward in contrast to the modern graphics processors.

A typical videocard will be a Millenium G1000 and it will include 256 MB of SDRAM memory. As with the 3Dlabs` P10, 256-bit bus-width will be used.

Of course, the GPU will have dual 400 MHz RAMDACs, support AGP 8X and other important features of a next-gen graphics processor.

We should mention that the chip is quite big about 80 90 million of transistors. However, the one should run pretty fast in order to acheive the highest level of perfomance.

הערה: שוב אתנצל על כך שהייתי קצר בזמן ולא העמקתי בפרטים ולא השקעתי בתרגום ואשמח אם אחד הכתבים (מישה תתחיל לכתוב :) ) יכין כתבה מלאה ומקיפה יותר

ככה זה עובד :

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה עוד כמה פרטים :

Full programmability - While Nvidia and ATi have mature programmable graphics products on the market, it's worth noting that they still retain some level of support for the old fixed function pipeline with some form of integrated T&L circuitry. The next step for the graphics chip industry is to move to a fully programmable pipeline and to remove those pesky transistors for fixed function graphics. Graphics is going to need all the silicon real estate it can muster, but every chip will use those extra transistors differently.

Multi-tasking Graphics - Microsoft's next generation operating system, Longhorn, is pushing the industry to create graphics processors that will offload almost all of the typical functions of managing windowed displays. This means that every window on your desktop becomes a 3D texture, whether it is running a game, a digital video, or an Office application. The CPU has to handle all of Longhorn's open apps, videos, and games running in multiple windows, and is working on determining how much graphics hardware it should ask for as a minimum to keep its OS humming. The graphics processor becomes a true partner processor for the CPU, but the question is, how low will keep the bar on graphics performance and features? Will open up the and graphics markets by demanding a significantly higher level of 3D graphics performance for base level Longhorn systems than what we are seeing today, or will it try and hedge its bets by staying a generation or two behind the curve?

Bye bye VGA - We have to say bye bye to VGA, and the sooner the better. VGA is the last of the big legacy items remaining on the . It makes ISA look nimble and hip. With no VGA, graphics processors get to ditch the lowest common denominator.

ותמונה של השבב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על כרטיס אני מניח שהרבה ונראה לי שזה יצא לשוק המקצועי בהתחלה מה שמוזר לי זה שבעוד הR300 והNV30 יצאו רק בעוד 3 חודשים לפחות פה מדובר על הסרת הלוט ב14 למאי !!!! בעוד 9 ימים !! מוזררררררר אבל בהחלט נתונים מרשימים לפי הידוע לי אוכל חיי כל ג'י פורס שקיים היום ליד השבב הזה ה4600 נראה כמו וודו באנשי ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה.

אין ספק שזה הדבר הכי חזק שאי פעם חשבו עליו (on-chip L@ cache ?!)....

אני נדהם ממה שהדבר הזה יכול לעשות... אבל רק דבר אחד... המחיר !

פרט לזה (לקובי למשל זה לא איכפת) זה מדהים !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...