ויבוא צדק ...בסוף. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ויבוא צדק ...בסוף.


Merrymoon

Recommended Posts

1_1_Charleroi_Belgium_map(200).jpg

לאורך ההיסטוריה אנשי העיר הגדולה ביותר בפרובינציה הוואלונית של בלגיה, הידועה כ-צ'ארלרוי, אולצו להשתתף במאבקים אין ספור כנגד ההשתלטות הצרפתית ברצון לשמר את סגנון החיים שלהם. לאחרונה צ'ארלוי ועיירות הסביבה פגשו באויב חדש. מארק דוטרו, פדופיל מורשע, רוצח וחשוד בניהול בינלאומית של פורנוגרפיה וזנות של ילדים, הטיל אימה על העיר בפשעיו הבלתי-נסלחים בין אמצע שנות ה-80 לשנות ה-90 המאוחרות. תיקו של דוטרו זכה להרבה תשומת לב ברחבי העולם, ולא רק בגלל האופי החולני של פשעיו, אלא גם בגלל הרשלנות והחובבנות של המשטרה וראשויות החוק בנוגע לטיפול בחקירה ובדוטרו עצמו. תיק דוטרו גרם לכזאת מהומה בקרב תושבי בלגיה, שזה קידם את אחת ההפגנות הגדולות ביותר בזמן שלום מאז מלה"ע ה-2 וניער את הממשלה הבלגית, וגרם למהומה בקרב התושבים שהתכנסו להפגנה המונית, הגדולה ביותר בזמן שלום מאז ימי מלה"ע ה-2 שגרמה לזעזוע בקרב הממשל הבלגי והתפטרותם של פרלמנטרים בלגיים.

אב ל-3 ועובד על הנישואים השניים שלו, לדוטרו לא הייתה בעיה לכלכל את משפחתו. למרות שהיה חשמלאי מובטל שחיי על הבטחת הכנסה מהממשלה, הוא שכר ברכבים גנובים בפולין וסלובקיה ובילדות קטנות ברחבי אירופה כולה למטרת זנות ופורנוגרפיה פדופילית. בבעלותו של דוטרו היו 7 בתים פרטיים ברחבי בלגיה שרובם היו ריקים מלבד לבתים בהם החזיק בבנות שהוא חטף, שלאחר מכן שמשו כסחורה לזנות ופורנוגרפיה.

דוטרו הורשע עוד ב-1989 בכך שאנס והתעלל ב-5 ילדות ונידון למאסר. באותו זמן, שר המשפטים וואת'לט הרשה את שחרורם של עברייני מין רבים ברחבי בלגיה ולכן דוטרו שנידון ל-13 שנות מאסר, שוחרר ב-1992, אחרי ששהה רק 3 שנים בבית-סוהר, על התנהגות טובה. יעברו רק 4 שנים מאז כדי שקבינט הבלגי יהדק שוב את החוקים בנוגע לעברייני מין שיקשו על עברייני מין להשתחרר ממאסר.

1_2_Marc_Dutroux_headshot.jpg

מארק דוטרו, צילום ארכיון של המשטרה הבלגית

זמן קצר אחרי שחרורו של דוטרו, ילדות ונערות צעירות החלו להיעלם מהשכונות בקרבת מקום לבתים שהיו בבעלותו של דוטרו. המשטרה ערכה חיפוש, פעמיים, באחד הבתים בבעלותו של דוטרו, אך כשלה בחיפושים המעמיקים. במרתף סודי בבית, היו כלואות 2 ילדות שקיוו להימצא. לאחר כמה שנים CNN דיווחו כי שבזמן חקירת העלמות הבנות, עובדות חשובות הוסתרו מן המשטרה בנוגע לחקירה. יתרה מכך, שופט שלום (כמו במשפט השלום) שעבד על התיק "שכח" ליידע את מחליפו על כוח שהיו בכלל ילדים נעדרים.

הערכות כוזבות נוספות של המשטרה אירעו בין 1993 ל-1996. המשטרה התעלמה מ"טיפ" של מלשין של דוטרו ב-1993, שבו נאמר שהנאשם (דוטרו) הציע לו בין 3000$ ל-5000$ בשביל שיחטוף בשבילו ילדות. ב-1995 אפילו אימו של דוטרו עצמו כתבה לטובע המשטרתי שידוע לה על כך שבנה מחזיק, באחד מהבתים הלא מיושבים שלו, ילדות בניגוד לרצונן. יותר מאוחר באותה שנה, המלשין דיווח כי נודע לו על כך שדוטרו מתקין באחד מהבתים שלו צינוק שבו הוא מתכוון להחזיק בילדות שחטף בשביל למכור אותן לזנות יותר מאוחר. ובשנית החליטו הגורמים המטפלים להתעלם מהרמזים החיוניים הללו לגבי היעלמויות הבנות. תעבור עוד שנה עד שהמשטרה עד שהמשטרה סוף סוף תתחיל להתייחס לרמזים שפוזרו לה עד כה. כל אותו זמן שלא ננקט שום אמצעי נגד דוטרו, ילדות המשיכו להיעלם.

2_1_Laetitia_Delhez_victim.jpg

לאטיטיה דלהז, קורבן

לסבוף היתה פריצת דרך בנושא הילדות הנעדרות באוגוסט 1996. בזמן שנערכו חיפושים באחת השכונות בהן המשטרה העריכה שנעלמו ילדות, אזרח העיד כי ראה חשוד ליד ביתו של קשור בפרט. העד יכל אף להיזכר בחלק מן המספרים על לוחית הרישוי של הרכב שלבסוף הובילו למארק דוטרו.

2_2_Sabine_Dardenne_victim.jpg

סבינה דרדנה, קורבן

ב-15 באוגוסט 1996, פשטה המשטרה על אחד הבתים של דוטרו כשהיא גילתה צינוק בטון אטום קול במרתף. הצינוק היה אותו אחד שהמלשין העיד עליו שנה לפני-כן. בצינוק הם מצאו 2 ילדות שהיו בחיים אך עברו התעללות מינית. הילדות היו לאטיטה דלהז, 12, וסבינה דרדנה, 14. שני הילדות העידו כי הותקפו מינית וצולמו פורנוגראפית ע"י דוטרו. המשטרה מצאה עדויות נוספות וביניהן כ-300 קלטות של פורנוגראפית ילדים. הצעירה שבילדות, דלהז, נחטפה ב-9 באוגוסט (רק שבוע לפני שנמצאה!), אחרי שנגררה מהרחוב לתוך המכונית של דוטרו וסוממה. הנערה הבוגרת יותר, דרדנה, הוחזקה באותו צינוק אך נחטפה לפני כן ועברה מסכת התעללות שנמשכה חודשיים וחצי.

2_3_Julie_Lejeunes_victim.jpg

ג'ולי לאוג'ין, קורבן

כמה ימים לאחר שמצאו את 2 הילדות דרדן ודלהז, השוטרים הוציאו מהאדמה את גופותיהן של 2 ילדות אחרות שלא היה להן את המזל לשרוד במרתף האימתני של דוטרו. ג'ולי לאוג'ין ו-מליסה רוסו, 2 חברות בנות 8 שנעלמו יחד ביוני 1995, נמצאו קבורות בחצר האחורית של אחד הבתים בבעלותו של דוטרו ב-סארס-לא-בוויסיר.

2_4_Melissa_Russo_vjpgictim.

מליסה רוסו, קורבן

דוטרו טען שהילדות גוועו ברעב בין פברואר למרץ בזמן שהוא שהה במאסר על גניבת . בנוסף הוא טען ששותפו לשעבר לעסקים, ברנרד וויינשטיין, היה האשם במותן, קודם כל בגלל שנכשל בלהאכיל אותן בזמן שהוא (דוטרו) נעדר. בנוסף נטען כי הוא זה שחטף את הילדות למטרת חליפין עם דוטרו. כשגילה דוטרו על מותן של הילדות, התעצבן, ונתן לוויינשטיין את מנת חלקו וקבר אותו חיי לצד הילדות, שם גופתו נתגלתה.

2_7_Bernard_Weinstein_victim.jpg

ברנרד וויינשטיין, שותף וקורבן

מליסה וג'ולי נקברו זמן קצר לאחר שנמצאו, זו לצד זו, בארונות קבורה לבנים ובטקס פרטי. אלפים באו לחלוק להן כבוד אחרון לילדות שחיו ומתו יחדיו.

2_5_Eefje_Lambreks_An_Marchal.jpg

אפי למברקס ואנני מרשל, קורבנות

בהיותם בחזקת המשטרה, הודו דוטרו ומישל לליברה בחטיפתן של 2 ילדות נוספות שנעלמו שנה קודם לכן מטיול מחנאות ב-אוסטאנד, אתר נופש בלגי. אן, 19, ואפי, 17, נמצאו בביתו של רוסו מספר שבועות אחרי שנתגלו גופותיהן של מליסה וג'ולי. הן נמצאו קבורות תחת שכבת בטון בצריף שסמוך לביתו של דוטרו. המשטרה גילתה גם ששותפו ברנרד וויינשטיין התגורר בבית במשך 3 שנים.

2_6_Michel_Lelievre_headshot.jpg

אחרים שהורשעו או נעצרו בפרשת דוטרו ובהתארגנות פדופילית כללו את, אשתו השניה של דוטרו - מישל מרטין וז'אן-מישל ניאול, איש עסקים שהודה שאירגן אורגיית מין פדופילית בצ'טאו שבבלגיה, שבה נכחו חברי פרלמנט, קציני משטרה, וחבר וועדה לשעבר של האיחוד האירופי. מישל ליוורה שהיה שוטף לחטיפתן של אפי ואן גם כן נעצר. ב-1996 כ-9 קציני משטרה בצ'רלרוי נעצרו ונחקרו בנוגע לרישול בטיפול בחקירה ואפשרות למעורבות בפרשה. באותו חודש נעצר גם מרלן דה-קוקרי באשמת לקיחת חלק בהתארגנות הפשע של דוטרו. דה-קוקרי תואר בפי המשטרה כמעניינו ועיקרו של ז'אן-מישל ניאול. שבעה אנשים אחרים נעצרו על אשמת שיטוף פעולה בארגון הפשע הפדופילי של דוטרו.

2_8_Jean-Michel_Nihoul_mugshot.jpg

ג'אן-מישל ניאול

אין שום צל של ספק שאם דוטרו לא היה משוחרר כל כך מוקדם ממאסר (או טופל במהלך המאסר), ואם המשטרה לא הייתה מתעלמת מן הרמזים שפוזרו ממש תחת אפה, 4 ילדות היו היום בחיים ורבות אחרות לא היו עוברות התעללות או נמכרות לזנות ופורנוגרפיה.הידיעה הזאת זיעזעה והרתיחה את הציבור הרחב, בבלגיה וברחבי אירופה בכלל, שבא בדרישה לחקור את נושא הטיפול בחקירת דוטרו ותיק הילדות הנעדרות, שינוי החוק לגבי עברייני מין ושינויים רדיקאליים בנוגע למערכת החוק והמשפט והמערכת הפוליטית.

הציבור הזועם זעק דרישה לממשל הבלגי לחדש את עונש המוות שבוטל חודשים ספורים בלבד לפני שדוטרו ביצע את פשיו הראשונים עוד בשנות ה-80. בנוסף דרש הציבור להדק את הקריטריונים לשחרור על תנאי לאלו שהורשעו בפשעי מין, ופדופילים בכלל. כל זאת יושם לבסוף ב-1998.

סוף כל סוף, אחרי כל כך הרבה שנים וסבל בא הצדק למחוז זה בבלגיה ודוטרו הועמד לדין (פעם נוספת) והפעם בין סעיפי האישום נמצא גם רצח. לא הזנחה, לא הריגה ברשלנות אלא רצח. לא רק של שותפו אלא גם של ארבעת הבנות שהיו כלואות בצינוק שלו שבהן הוא התעלל ועל כך הוא הולך לשבת את שארית חייו בבית הסוהר. רבים נוספים נעצרו בעקבות הפרשה, ביניהם קציני משטרה, אנשי עסקים, חברי פרלמנט וקונגרסים שונים בדימוס ואפילו פעילים לזכויות האדם (כמה אירוני). כאן ראינו מה קורה כאשר גלגלי הצדק מסתובבים לאט מדיי וכמה אנשים סובלים בעקבות כך. תעלומות נוספות רבות בפרשה, ילדות רבות שנחטפו אך עדיין לא עלו על עקבותיהן והתארגנות בינלאומית של עברייני מין שעדיין פועלת ועקבותיהם עדיין חמים.

  לאחר קריאת פסק הדין נשמות הקורבנות יכולות לנוח על משכבן ותושבי בלגיה יוכלו סוף סוף לישון בשקט, או אולי רק לעצום עין אחת, שכן הפרשה שהתפוצצה בפני האומה ובפני ראשויות החוק מגלה מציאות עגומה שעופפת מעל ראשי האנשים כמו גרזן התליין. אולי, אבל רק אולי גם מערכת החוק שלנו תלמד להפיק לקחים ולהעניש ולטפל בעברייני מין, ובמיוחד פדופילים, בחומרה רבה יותר ממה שזה קורה עכשיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את רוצה להפוך את הדיון הזה למצב בארץ?

לא הייתי מזלזל כל כך במשטרה ובבתי המשפט שלנו מכיוון שדווקא בנושא הזה מחמירים ותופסים. קחי בחשבון כי בארץ המקרים החמורים הם של מעשי אונס/פדופיליה ולא רציחות והרבה יותר קשה לעלות על כך מכיוון שחלק רב מהקורבנות לא מדווחים/ות כלל ובמקרה כזה אין לשוטרים יותר מדי דברים לעשות שכן אינם קוראי מחשבות.

דוגמא נוספת לכך שהמשטרה ומערכת המשפט שלנו לא כל כך גרועים: בארה"ב, לא פעם ולא פעמיים רוצחים סדרתיים שוחררו לחופשי בגלל הליך לא חוקי/טעות בית משפט, שבו לרצוח ורק לאחר מכן נתפסו שוב. לא נהיה יותר אבסורדי מזה.

הבעיה של המשטרה ובתי המשפט במדינה היא תאונות הדרכים והשחיתות וב-2 הנושאים הללו לא קל לטפל שכן מנטליות בלתי אפשרי לשנות ואנשים בעלי השפעה קשה להפליל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו שלא מטפלים כ"כ טוב גם במקרים המדווחים. כמה עברייני מין קיבלו עונשים מגוכחים היום? לא מטפלים בהם במהלך תקופת המאסר (במידה ויש כזאת בכלל) והמחזירים מפלצות לרחוב מבתי-הסוהר שרק רעבות לנקום בחברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שיש עברייני מין שיוצאים עם עונשים מגוכחים אך שימי לב כי בשנה האחרונה הייתה ירידה בכך ומחמירים עם הזמן יותר ויותר. מסיבה לא ברורה בשנים האחרונות יש עלייה תלולה בעבירות המין בארץ ולמערכת המשפט לוקח זמן להסתגל, ככה זה בכל העולם. אנחנו לא יוצאי דופן.

בנוגע למפלצות שמחזירים לחברה, גם בנושא הזה החוק מוגבל ואינו יכול לעזור תמיד. אם המפלצת הנוראית ביותר ריצתה את עונשה המלא (ללא הקלות/קיצורים) לא ניתן להמשיך להחזיקה בכלא. מתן תרופות מדכאות הוא לא הפתרון שכן העלות היא עצומה ולא ניתן לאכוף זאת לאורך זמן. שוב, זה קורה בכל העולם, אין סיבה להיטפל אלינו ספציפית. במקומות רבים המפלצות הללו פשוט מוצאות להורג, אך אצלנו העונש הזה לא קיים ולכן אנחנו נאלצים להתמודד איתן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקומות מסויימים ניתנות לעבריינים סדנאות וטיפולים (לאו דווקא תרופתיים) שהוכחו כפועלים ברוב המקרים. כשלוקחים עבריין מין ומכניסים אותו לכלא, זה כמו לשים אותו לאינקובטור. הוא לא יצא משם אדם אחר, רוב הסיכויים שהוא יצא יותר גרוע ויחפש לנקום בחברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה עם סדנאות וטיפולים היא חוסר ההרתעה שלהם. אנשים פשוטים (וסוטים) יראו שאם הם יבצעו אונס/מעשה סדום הם בסך הכל יכנסו לאיזה סדנא לחצי שנה-שנה וימשיכו עם חייהם. כיום הפושעים הבוגרים עושים זאת עקב דחף לא נשלט ואילו יבוטל הכלא, יתחילו לבצע זאת גם אנשים שפוחדים מהחוק אך חצי שפויים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה עם סדנאות וטיפולים היא חוסר ההרתעה שלהם. אנשים פשוטים (וסוטים) יראו שאם הם יבצעו אונס/מעשה סדום הם בסך הכל יכנסו לאיזה סדנא לחצי שנה-שנה וימשיכו עם חייהם. כיום הפושעים הבוגרים עושים זאת עקב דחף לא נשלט ואילו יבוטל הכלא, יתחילו לבצע זאת גם אנשים שפוחדים מהחוק אך חצי שפויים.

אתה תועה. הסדנאות האלו מופעלות בתוך בתי הסוהר, למשך כל תקופת המאסר שהיא כמה שנים. הסדנא היא מעין שטיפת מוח וחינוך לשנאה עצמית.

איך המקרה בבלגיה מתקשר אלינו? אז ככה, כפי שאתם יודעים, עבריינות המין נמצאת בעליה חדה (על רובה אנו אף לא יודעים כי היא לא מדווחת כלל). מה שכן, הקורבנות בארץ (חלילה) לא מקבלים את אותו ה"טיפול" שהם מקבלים בחו"ל אבל האם המצב עתיד להישאר כך? לא, זה יחמיר אם משהו לא יעשה. דוטרו, שוחרר אחרי תקופת שהות מגוככת מהכלא על "התנהגות טובה" וישר חזר לעסקיו הקודמים. אם לא היו מקצרים את מאסרו והיו מכניסים אותו לטיפול, הילדות היו היום בחיים ורבות אחרות היה נחסך מהן הסבל וההשפלה. אם לא הבנתם, אז ריחו של דוטרו נודף מעוד מקרים רבים של היעלמויות של ילדות ברחבי בלגיה, שמעולם לא פוענחו והחדש עולה כי הוא מכר אותן לסוחרי נשים/ילדים בחו"ל. אם לא שמתם לב, אבל בתי המשפט בבלגיה הם מאד סלחנים ורחמנים. זה לאן הובילה הרחמנות שלהם. אסור שאנחנו נרחם ככה על הרקוב שבחברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...