חיל-הים יקלוט במהלך חודש יולי ספינות סיור חדשות. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חיל-הים יקלוט במהלך חודש יולי ספינות סיור חדשות.


R0ck

Recommended Posts

במהלך חודש יולי הקרוב יחל חיל הים בתהליך הצטיידות בספינות סיור מסוג "שלדג", האמורות, יחד עם ספינות "דבורה" להחליף את ספינות ה"דבור". התהליך יושלם בתוך כמה שנים.

יותר מ-30 שנה סיירו ספינות הדבור של חיל הים לאורך חופי המדינה. משימתן העיקרית היתה למנוע כניסה של ספינות מחבלים לשטח ישראל, אבל הן הופעלו גם כספינות מלחמה, ופעלו במפרץ סואץ נגד תחנות חוף מצריות בזמנו.

במהלך השנים רכש חיל הים ספינות סיור מסוג דבורה, המיוצרות, כמו הדבור בתעשייה האווירית. אלה החליפו את הדבורים, והספינות האלה עסקו בעיקר במניעת הברחות של כלי נשק דרך הים לרצועת ע זה, וכן אבטחת גבולה הימי הדרומי של ישראל.

במסגרת החלפת הדבור רכש צה"ל לאחרונה מספר ספינות מסוג שלדג המיוצרות במספנות ישראל, וספינות דבורה נוספות.

השלדג נחשבת לאחת מספינות הסיור המתקדמות בעולם. כבר ב-1989 הציעו אותן מספנות ישראל לחיל הים, אבל אז הוחלט בצה"ל כי אין בהן צורך.

כעת, 15 שנה אחרי, ואחרי שמספנות ישראל מכרו ספינות כאלה לחילות הים של סרי-לנקה וקפריסין, החליטו גם בצה"ל להצטייד בספינות הישראליות, אחרי שהכניסו בהן כמה שיפורים על-פי דרישות חיל הים.

מהירותה של השלדג מגיעה ל-50 קשר, כ-90 קמ"ש בתנאי ים קשים. הדבור, לעומתה מגיעה ל-25 קשר בלבד. בנוסף למהירות הגדולה, המאפשרת לה להשיג כל כלי שיט מהיר, נחשבת השלדג לספינה נוחה ביותר לתפעול, והמבנה המיוחד שלה חוסך מאנשיה את הסכנה של מחלת ים: התחתית השטוחה מאפשרת לה להפליג קרוב מאוד לחוף.

הבדל נוסף בין שתי הספינות: בניגוד לדבור המצויידת בשני תותחי נ"מ מסוג 20 מ"מ, לשלדג תותח טייפון בקוטר 25 מ"מ הנחשב למתקדם מסוגו בעולם.

http://uploaded.fresh.co.il/2004/06/16/452296.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור אחת שמתעסקת טיפה ברכישות בחיל-הים, אני יכולה להבטיח לכם שנושאת מטוסים זה משהו שלא יהיה אצלינו עוד הרבה הרבה זמן. מח"י רוצה פלטפורמה (תחנה כזאת גדולה) בים, אז רוצה, אבל אין תקציב. נושאת מטוסים במדינה כ"כ קטנה זה לא דבר ריאלי כי נושאת מטוסים תהיה גדולה מדיי בשביל להיכנס פה לנמל, שלא לדבר על לתחזק אותה. אין לנו צורך בספינה כזאת אלא רק בשעות חירום (וגם אז, היא נורא מסורבלת) בעוד שהספינות שכאן עכשיו ניתנות לשימוש בזמן רגיעה בדיוק כמו בזמן מלחמה - לסיורים, ליווי ספינות שבאות מחו"ל, שמירה נגד הברחות נשק וכניסת מחבלים דרך הים.

נושאות מטוסים כמו שאתם רואים בארה"ב הן כלי ענק שאנחנו פשוט לא מסוגלים לתחזק. על ספינה כזאת יכולים לשרת עד 6000 (!) איש (ממקור מהימן) בעוד שבכל חיל הים ישנם רק 8000. לאומת זאת אנו מוכרים 2 ספינות מסוג סטי"ל למקסיקו (מסתובבים פה בבסיסים כאלו, בהתחלה חשבתי תאילנדים אבל יצא מקסיקנים) ומכאן התקציב לשלדגים. חוצמזה, המצב של חיל-הים דיי עצוב בכל מה שקשור לתקציב ומנהלי פריטים מתפשרים על ציוד זול ולא איכותי ולו רק לחסוך עוד שקל.

מה שכן, חיל הים הוא חוליה מאד חשובה במדינת ומי שזלזל, אסביר לו למה. מרבית מריכוזי האוכלוסיה (מלבד לירושליים ובאר-שבע) נמצאים בקו החוף ובמקרה של מלחמה כוללת הם נמצאים תחת סיכון גבוהה מאד של התקפה מן הים (ושלא תחשבו שלא מנסים להיכנס מחבלים דרך הים גם בזמן שלום. לכו למוזיאון ת"א ותראו שם אופנועי ים שעליהם הם ניסו לחדור לשטחינו. אחד הורד לא רחוק מחופי ת"א והוא נשא עליו הרבה חומר נפץ ונשק אוטומטי. כוונתו היתה לעשות פיגוע המוני נגד המתרחצים על החוף, ואח"כ לחטוף אוטובוס ולנסוע לעשות פיגוע בירושליים במטרה לפגוע באישיות בכירה). אם לא ידעתם, אז לא מייצרת הרבה כי אין לנו הרבה משאבים טבעיים (מסביר את המחירים לעומת אלו בחו"ל) ולכן יש צורך לייבא הכל ארצה - אם מדובר במזון, ביגוד, תעב"מ, תעב"ע, רכבים, מכשירי חשמל ועוד. בזמן מלחה"ע ה-1 וה-2 למשל, לא היה לנו חיל-ים ולא משהו שדומה לו והים היה משותק ולא הגיע כלל סיוע כדי לעזור לאנשים בארץ להתקיים וכן, היה רעב. 98.9% מכל היבוא מגיע אלינו מהים. נראה לכם שאפשרי באמת לייבא דברים ברכבת אוירית? פה זה לא דיוטי פרי - ספינות Cargo. כן, כן, המפלצות האלו שבאות לנמל חיפה ופורקות קונטיינרים שם. לעיטים יש התראות וצרייך ללוות את הספינות האלו ושגם ישנם שלא מוכנים לייבא לארץ כלום מחשש לפגיעה והם דורשים ספינת ליווי. הצוללות, חברי היקרים, הן הכלי הכי יקר בצה"ל (אם כי לא קנינו אותן, קיבלנו מתנה מגרמניה ושילמנו רק על חצי צוללת). אם תחשבו טוב טוב, אז זה כלי הלחימה האולטימטיבי, יותר ממטוס אפילו. צוללת ניתן לחמש בטילים שהמרחק שהם יכולים לעשות גדול יותר מאשר המרחק מהים לנקודה הכי רחוקה מן הים ביבשה, ומדובר גם בראשים גרעיניים. צוללת היא כלי מודיעיני מעולה בזמן מלחמה או בזמן שלום, כי היא כ"כ חשאית. רגע אחד היא כאן, לא הספקתם למצמץ והיא כבר לא... על השייטת 13 אני לא אפרט אבל אתם יכולים לנחש לבד מה הם עושים - הרי הם השתלטו על הקארין A. כשידעתם על הקארין A, זה היה רק אחרי שעצרו אותה. אצלינו ידעו עליה עוד חודשיים לפני שהיא הגיעה. איך? מכ"ם. שם יושבות הבנות שאומרים שהן הכי כוסיות בחיל הים - הבקש"יות (או במבה), מסתכלות על המכ"ם 3/6, כמו שמירה רק בלי פטרול וזה מוריד 2 נק' בראיה עד סוף השרות אבל זה שווה את זה כי זה המחיר שצרייך לשלם כדי למנוע הרבה חורבן, הרס וחלילה אובדן חיי אדם. בנוסף יש צוללני מים רדודים וצוללני ילת"ם שמחפשים מוקשים או מפגעים אחרים מתחת למים, כאלו שמסיירים בכניסה לנמלים כדי למנוע כניסה של מחבל-צוללן לשם. זה פחות או יותר העיקר, את השאר ניתן לראות באתר חיל הים וללמוד על זה. מי יודע, אולי תהיו מורעלים על חה"י עכשיו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

R0cKF0rD קצת קרדית לאתר שלקחתה ממנו את הידיעה לא היה מזיק, כי פשוט ההתקתה את הידיעה מילה במילה מאתר WWW.Fresh.co.il.

כמו כן הופיעה בפורום ידיעה של Ynet ובNRG, על שהאו"ם (שמו"ם) מזהיר את חברת קטרפילר על מכירה לא חוקית של דרפורים וציוד צמ"ה לצה"ל, בגלל שיש בהם שימוש שמפר את זכויות האדם של הפלסטינאים בשטחים הכבושים.

מומחה או"ם מזהיר חברה אמריקנית: מכירת ציוד לצה"ל - סיוע לדבר עבירה

מכירת דחפורים של חברת "קאטרפילר" לצה"ל עלולה להביא להפרת זכויות האדם של הפלסטינים. כך הזהיר חוקר זכויות אדם מטעם האו"ם את החברה האמריקנית.

במכתב ששלח להנהלת החברה ציין המומחה, ג'ין זיגלר, כי "ישראל משתמשת בדחפורים להריסת בתים, עקירת שדות יבול, מניעה מהפלסטינים אספקת אוכל והחמרת תנאי חייהם".

פעולותיה של "קאטרפילר" עלולות להיחשב סיוע לדבר עבירה או הסכמה להפרת זכויות אדם, נאמר במכתב.

http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-2933265_184,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עובדת עם "קטפילר" לעיטים, מנסיון קודם במחסן למדתי שמרבית הציוד שלנו הוא אמריקאי או גרמני, במיוחד של "קטפילר" והכוונה היא לא רק לדחפורים אלא לחלקי מנועים וכלי עבודה. מעניין שכל החברות הגרמניות שמוכרות לנו ציוד קבוע (או נותנות מתנה) אף פעם לא מקבלות פניות כאלו ואייומים בסנקציות... ומדובר בחברות גדולות כמו VW, Bosch, Klinger, עוד רבים וטובים. נדמה לי שזאת סתם תופעה כזאת שמנסה להציג את ארה"ב כשטן ואת כעוזרו הנאמן במזה"ת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...