רפורמה חדשה במערכת החינוך או הפלצה נוספת מפי אנשים שאכזבו אותנו בעבר? - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רפורמה חדשה במערכת החינוך או הפלצה נוספת מפי אנשים שאכזבו אותנו בעבר?


Merrymoon

Recommended Posts

  • תגובות 44
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

... או לפחות שלא ישימו אותו כקריטריון לקבלה לאוניברסיטה.

וגם, אתה עצמך אמרת עכשיו ש"כל אחד צרייך ללמוד על המורשת שלו". צר לי להודיע, אבל ישנם אנשים שזאת לא

המורשת שלהם ספציפית, והם לא מיעוט כ"כ קטן, זה לא רק אני, עצמי ואנוכי, יש המון תלמידים שאינם קשורים או

אינם מרגישים קשורים למסורת היהודית ויש לפחות להציע להם אלטרנטיבה.... מה הקטע עם כל הפרושים האלו של רש"י ושל הרב-יצא-משליטה?

זה מה שהם חושבים - שישאירו את המחשבות שלהם לעצמם אבל שלא יטחנו אותן לתוך תודעה של קטינים ויתנו להם

את זכות הבחירה. תודו שאם זה היה מקצוע בחירה, אף אחד לא היה לומד אותו, בטח שלא עם המתכונת הדפוקה ש-

-משרד החינוך מציע לנו...

אחותי, באיזה בית ספר למדת??? כשאני למדתי בתיכון (זה רק נשמע כאילו לפני הרבה זמן... זה היה בשנה שעברה ;D) המורה (אחת המגרועות שהיו לי...) הביאה לנו פירושים של כמה פרשנים והינו עושים השוואות בינהם וכאלה, אף פעם לא הכריחו אותי להאמין במשהו.

וחבל מאוד שיש אנשים (יהודים...) שלא מרגישים קשר אל המסורת היהודית, כי בלי הקשר הזה הם לא היו כאן. העם היהודי שרד 2000 שנים בגולה, מפוזר בכל העולם ומוקף באנשים עם אמונות שונות, רק בזכות הקשר הזה.

אני לא חושב שמישהו צריך להאמין במשהו בגלל שמישהו אמר, אבל אני כן חושב שכל יהודי צריך לדעת שהוא יהודי וכל מה שנובע מזה (הוא צריך לדעת על המינהגים וכו...)

ואני גם חושב שתנ"ך צריך להישאר מקצוע חובה, במתכונת אחרת (כמו שכתבתי, אני חושב שצריך לשנות את כל המערכת...)

אגב, ממתי תנ"ך הוא קריטריון קבלה לאוניברסיטה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דריה, לא התכוונתי שהתנך הגן על סבא שלך כמו שאני לא מאמין שבזכות זה שמשה הרים את הידים בני ניצחות את עמלק במדבר (ולא בגלל שהם היו מעל 100000 איש והעמלקים כנראה היו רק איזה פטרול מסכן חחחח).

התכוונתי שהעובדה שהייתה מסורת לעם, שהיה ספר כתוב ומנהגים גרמו לזה שסבא שלך וסבא שלי וסבסב שלי לא התבוללו לגמרי ולא נבלעו בתוך שאר האומות. בלי התנך לא היה היום עם יהודי. וזאת כן עובדה.

ובקשר לזה שמיעוטים נאלצים ללמוד מקצועות שלא קשורים אליהם - גם אני לא מבין את זה. לפני כשנה כשריאיינתי 10 בני נוער ערביים מישראל וגיליתי שהנוצרים שבהם צריכים ללמוד תנך, ושהם כולם צריכים ללמוד בספרות יצירות על יהודים בגולה, לא הבנתי את זה, ואני עדיין לא מבין. אבל זאת המערכת חינוך שלנו - הרבה דברים לא הגיוניים....

ונחזור לנושא,

בוא נשכח את הדיון על מקום תנך בבית הספר, אפשר לפתוך על זה דיון אחר בפורום כללי

נשכח את הויקוחים בין הלאומים בישראל

הנושא הוא תוכנית הרפורמה בחינוך.

ובקשר לתוכנית הזאת, אני שוב אומר, שלדעתי (המלומדת יש לומר) היא צעד ענק בכיוון הנכון. כן היא סוטה לפעמים לצדדים. כן יש בא המון חורים שנובעים בין השאר מחוסר כסף. אבל בכללי היא טובה מאוד. שורשיה בניצול נכון של משאבי המערכת והחזרתם לשטח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז רגע, את מסכימה או לא?  ???

כשאמרתי שאני מסכימה איתך אז זה היה הודעה לפני (עד שפרסמתי את זאתי, השניה עלתה... בלבול.).

באיזה בי"ס למדתי? אחד הגרועים, אם אפשר לציין. היו לנו 2 מורות דוסיות דפוקות לגמרי על כל הראש. האחת היתה יורדת עלינו ומקללת אותנו בארמית אבל תלמיד אחד שהבין פירש לנו הכל. היא גם קיללה בעברית, קיללה תלמידה עם קביים שאיחרה לכיתה כי היא לא הצליחה לרוץ לאוטובוס. פשוט כשהמורה היתה רואה את התלמידה הזאת בדרך לכיתה, היא היתה טסה בטיל עד לקומה ה-3, ומחכה לה בכניסה ואומרת:"למה את מגיעה אחרי???" ואח"כ היתה מטיחה בה קללות ועלבונות. רציתי להחזיר לה עין תחת עין ולעשות לה נידסטאנג (Nidstang) אבל לא היה לי מושג מאיפה אני אמצע גולגולת של סוס... היה לי דיי זמן לחשוב על לשנה הבאה כי פיטרו את המורה ההיא והביאו מכשפה אחרת, אפילו יותר גרועה, אז פשוט ציירתי דיוקן שלה בזמן שהיא הילכה מצד לצד בכיתה והיללה את "הקדוש ברוך הוא" והעיפה בי מבטים מלאי שנאה, אבל לא ציירתי אותה סתם, ציירתי אותה במדי אס.אס. והעברתי בכיתה בזמן שיעור אמנות. המורה ההיפי תפס את הציור אבל למרבה הפלא הוא לא כעס, אפילו הצדיק את יצירת האמנות המרדנית שלי.

לסיכום...

לא רוצה! מה תעשו לי?!

6.gif

ותאמינו לי שאם היתה לי בחירה, כן וכן הייתי לומדת מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ושאר ירקות... אבל לא תנ"ך ולא חנ"ג, לפחות לא חנ"ג כמו שזה עכשיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר ללהשאר בבי"ס עד 4, תסתכל על ארה"ב או אירופה למשל וראה כיצד שם תלמידים נשארים אפילו על 5 ו-6 ולא נראים סובלים במיוחד. יש להם מגוון רחב יותר של מקצועות, בין היתר מקצועות הספורט. כאן מקצוע החנ"ג מסתכם באולם מלוכלך עם מזרנים מעופשים וכמה כדורים. שאר הציוד אף פעם לא יוצא משטח המחסן והתלמידים לרוב מבלים את השיעור במתיחות וריצות, לכל היותר נותנים להם לשחק מחניים/חיי שרה/כדורסל/כדורגל אבל אפילו הכדורסל והכדורגל לא מגיעים לקרסוליים של הרמה והרצינות בה לוקחים את הספורט הזה בחו"ל. נכון שרוב הדברים האלו נובעים מבעיות תקציב, אבל מרבית בעיות התקציב נובעות מכך שלא משקיעים את הכסף בצורה נכונה ויעילה והוא בטח הולך לו לאיבוד בין הכיסים של פקידי האוצר. בחו"ל אתה גם לא נתקע כל הזמן עם אותה הכיתה אלא מתערבב עם שאר הכיתות כי כולם לומדים עם כולם, יש שעה של מתמטיקה או ספרות או כלכלת בית, ובכל שיעור אתה רואה אנשים אחרים, מה שעוזר גם לרכוש יותר חברים וללמוד להסתדר עם מגוון רחב יותר של אנשים ומצבים. ישנם הרבה מקצועות בחירה שעומדים לרשותך, בניגוד למקצועות המגמה כאן, ומהם אתה יכול לבחור אילו נושאים שמעניינים אותך יותר. בנוסף, אתה יכול לבחור מתי אתה לומד מה. בתור אחת שהיא לא טיפוס של בוקר, אני בחיים לא הייתי שמה מתמטיקה בשעת אפס אלא יותר שעה שניה עד חמישית, ותמיד שעתיים ברצף ולא שעות בודדות מפוזרות. כאן משום מה, במקום לקחת את הדברים הטובים מנסיונם של אחרים, משרד החינוך מחפש כל מיני דרכים נסיוניות דפוקות לדחוף לתלמידים, והבדידים ו"שפה כמכלול" הם הדוגמאות הכי טובות לכשלון שלהם בכך, כי בצורה הזאת הם לא הקנו לתלמידים כישורים מתמטיים בסיסיים (ולכן עכשיו ילדים בכיתה ג' משתמשים במחשבון) ובנוסף לכך, סקרים מגלים שלתלמידים יש קשיי קריאה עד גיל מאוחר כמו כיתה ט'! תארו לכם, ילד בן 14-15 שאינו יכול לקראו קריאה מהירה ושוטפת של טקסט! מערכת החינוך היא עמוק בקקי, sad but true.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דריה, אני לא יודע באיזה בית ספר למדת, אבל לפי התיאור שלך זה בית ספר קצת יותר דפוק מכל מה שאני מכיר.

אני למדתי בבית ספר שהוא ממש לא מושלם, אבל הוא יותר מסביר. הייתה לנו אפשרות בחירה של 8-9 מגמות טכנולוגיות (ברמה גבוהה מאוד כולל הגברה של 15-20 יח למי שרצה ויכל לעמוד בעומס) או מסלול עיוני שבוא צריך לבחור שני מקצועות מבין 15-16 מקצועות. התנאים לא היו כלכך גרועים והיו אמצעים. אולמות הספורט היו מאובזרים (יכל להיות יותלר טוב כמובן אבל היה ציוד), ונבחרות הספורט (בתור אחד שהשתתף בהם) היו ברמה גבוהה מאוד ודווקא לשם הוזרמו כספים גדולים. דרך אגב, בנוגע לספורט. בתור אחד שהיה בשתי משלחות חילופי נוער, גם בגרמניה וגם בארה"ב, אני יכול להגיד לך שלספורט העממי כן יש כאן תקציבים. ליגות העל של התיכונים בארץ הן ברמה גבוהה מאוד (גם בכדורסל, גם בכדוריד וגם בקטרגל (בנים ובנות)) יחסית ואם אתה ספורטאי טוב בתי ספר יתחרו עליך שתבוא ללמוד אצלהם.

בגלל שאני מכיר מערכת שכזאת שיש לה את התנאים הפיזים ללמד (כולל קפיטריה שהוקמה בלחץ מועצת התלמידים אצלנו שהיא סבירה +) אני רואה את זה שהבעיה הגדולה היא במורים ובשיטות ההוראה...

מה שכן, כל הטיפול בבבעיות משמעת ובתלמידים שלא רוצים ללמוד (פשוט לא רוצים ללמוד) צריך להיות שונה. וזה כבר דיון אחר. אבל יש אנשים במערכת שדוחפים לשינוי גם בכיוון הזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דריה - התלמידים בארה"ב לא מתלוננים וסובלים כי הם רגילים מגיל צעיר למצב הזה ולא מכיר דרך אחרת.

אני עוסק אחרי הצהריים בפעילויות משלי (אומנויות לחימה), ובבית ספר בחיים לא יכניסו את זה.

גם ככה לפעמים כל ההספק שלי בימים מסויימים זה לקום בבוקר כמו איזה תרנגול ב6:30 להתארגן וללכת לבית ספר, חוזר מבית ספר ב2, אוכל טיפה וישן שעתיים במקרה הטוב והולך להתאמן עד הערב, חוזר מותש הביתה אוכל קצת ונכנס למיטה.

שיעורים? אין זמן, חברים? כל אלה שלא מתאמנים איתי אני אומר להם ככה: היום אני באימון, נדבר מחר.

מה יעשה בן אדם כמוני, שהתחביב שלו (אם אתם רוצים לקרוא לזה ככה, בשבילי זה דרך חיים לא תחביב) דורש הרבה שעות והרבה מאמץ פיזי?

אני צריך לוותר על החיים החברתיים שלי ועל התחביבים שלי מעכשיו כי גברת לימור רוצה לעשות עליי כל מיני ניסויים? אני לא עכבר מעבדה, ואני מת כבר לצאת מהמערכת הדפוקה הזאת, שמצליחה למצוא לפעמים דרכים מדהימות כל שנה לדפוק את כל האנשים שמעורבים בה (מורים ותלמידים), אה סליחה, בעצם לא כל האנשים שמעורבים בה, יש את המפקחים והפקידים המיותרים שגוזלים את כספנו ולא עושים כלום כל היום... ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למדתי בפתח-תיקוה, ומאז היסודי לא היה ולא נברא שם דבר כזה - נבחרת כדורסל/כדורגל בית ספרית. שיעורי הספורט הסתכמו בכך שהבנים שיחקו כדורגל/כדורסל (והלכו מכות כאילו הם ב"טדי") בזמן שהמורה היה מתחפף לחדר המורים לכוס קפה והבנות... לבנות היתה עוד מורה נאצית (תאמינו או לא) ג'ינג'ית ומרשעת כזאת שכל היום רק נתנה לעשות מתיחות, שכיבות שמיכה, כפיפות בטן... בטירונות שלי לא עשיתי כ"כ הרבה מד"ס! והדובדבן שבקצפת מכל השיעורים האלו, היה מעין תרגיל בחינה שקראו לו "אלמנטים אטלטיים בשילוב ריקוד ומוזיקה". זה חרטא כזה שהבנות עושות מכיתה ט' בחט"ב וממשיכות עימו כל התיכון ובגלל זה בגיל הזה מפרידים בין הבנות לבנים בשיעורים, לא בגלל ההבדלים הפיזיאולוגים הבאים עם גיל ההתבגרות... אז מה הן עושות? את כל התרגילים האטלטיים המוזרים שכוללים שפגט, גלגלון, עמידת ידיים, עמידת נר, ירידה ל"גשר", ועוד דברים אחרים שבשבילם צרייך גמישות של מתעמלת קרקע מנבחרת רומניה, וכל זה צרייך להיעשות בשילוב מחול תחת צלילי שיר שניתן לבחירה והתרגיל לרוב נעשה בזוגות. אז מה קורה בעצם? פאדיחה אחת גדולה. בגלל זה גם אין בנים צופים במתרחש, אחרת כל הבנות היו עוברות לגור במנזרים ואני לא אפרט כאן למה, מעבר לכך שכל פעם שניסינו לעשות עמידת ידיים (ולא לבשנו חולצה שצמודה כמו קונדום), החולצה היתה גולשת מטה-מטה וכל ה-gear שלנו היה בחוץ. מזל שלבשנו חזיות אחרת ממש פאדיחה. יותר מפחיד היה כשהחולצה כיסתה על הפרצוף ואתה לא רואה מה אתה עושה ונופל ושובר את הגב (והבי"ס דואג להתחמק מאחריות...). אז מה בעצם קורה בשיעורים דוחים שכאלו? אז ככה. יש טייפ אחד אחד חורק, למעלה מ-20 בנות, עם קרוב ל-15 קלטות (בהנחה שלא כולן עושות את התרגיל בזוגות). התרגיל גם צרייך להיות משולב עם איזשהו חפץ כמו כדור, חישוק, חבל קפיצה, סרט משי (כזה שעושים איתו ניפנופים באויר ויוצא נורא יפה), וכיו"ב. בתור בנאדם שלא ישן מספיק בלילה, יש לי את התכונות של העצלן בעל שלושת האצבעות מיער הגשם באמאזונאס. תלו אותי על איזה ענף ואני בסדר. אז החלטתי להיות מקורית והחלטתי שאם אני אעשה את הדבר המביש הזה, אני אעשה אותו על טבעות! היו 2 זוגות של טבעות, אחד היה שבור. חשבתי, מושלם. לפחות יהיה לי דיי ציוד להתאמן איתו כשכולם תפסו את שאר הדרעק. יהיה לי גם מרחב כי בד"כ מה שקורה זה שהבנות מתחילות קרב שכולל סריטות, סטירות, משיכות שיער וצווחות בינן על הציוד (בין היתר על הטייפ שבסוף מעלה עשן). אבל מה קרה... פוסטמה אחת (אחת ממש ממש מטומטמת שמחקה כל התנהגות מקורית אך לא ביזארית יותר מדי), החליטה לנטוש את החישוק שלה אחרי שהיא התאמנה עימו במשך מספר חודשים (אתם מבינים, כל התיכון אנחנו עושות את זה בשביל הבגרות...) והכריזה שגם היא רוצה לעשות את התרגיל על טבעות! אז מה קרה? אני הייתי צריכה להתחלק איתה! טוב, מילא, השיעור נמשך משהו כמו חצי שעה (אחרי שמורידים את המתיחות והריצות סביב לאולם 3 על 4.5 מטר), רבע שעה אני, רבע שעה היא. בסדר. (נדמה לכם שרבע שעה בשבוע, פעמיים בשבוע זה מספיק בשביל לעבוד על כזה דבר???). אבל מה, לכל דג חקיין יש להקה של בני מינו שעושים בדיוק מה שהוא עושה ואחריה באו עוד איזה 5 בנות איתן הייתי צריכה לחלוק את הטבעות המחורבנות הללו. 30 דקות לחלק ל-7 בנות... לא נראה לי. אז החלטתי לנצל את הזמן הזה יותר טוב - בקריאת ספרים שקיבלתי בדואר מחו"ל ובכך לשפר את האנגלית שלי. כשהמורה העירה לי, עניתי לה בתנועה מגונה ובכך זה נגמר.

בקיצור, למרבית בתי הספר אין תקציב בכלל להעביר תכנית נורמאלית לילדים וכך המצב נראה בשטח. ישנם בתי ספר ששם זה לא כך, אבל זה הרחק מלהיות הרוב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והנה גררנו את הדיון הזה לדיון על שיעורי של בנות (איזה בית ספר היית בפת דרך אגב?). כשאני הייתי במועצת תלמידים בתיכון אחת התלמידות ארגנה עצומה של כמה בנות כדי שהן יעשו את הבגרות בספורט רגיל ולא עם הריקוד המטומטם הזה... זה עבד, אבל אני לא חושב שהן היו כלכך מרוצות לרוץ 2000 במקום (חחח).

עמרי, אני ממש לא מסכים איתך. א. לא לימור הגתה את התוכנית הזאת - אז תפסיקו לתת ליצור חסר המוח הזה קרדיט על דברים שהוא בחיים לא יבין כי לא מעורבים בזה חברי מרכז ליכוד.

וב. בלאו הכי אם אתה מגביר מספיק דברים (כמוני :( ) אז אתה נשאר כבר היום עד 4 בצהריים בכיתות הגבוהות ללמוד. ואז לא נשאר לך זמן לנוער לנוער ולבקר בגבעתיים אצל עובד :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז החנונים נשארים בבית ספר עד 4 ;D ואנשים עם חיים מחוץ לבית ספר, כמוני, רוצים לעשות עוד פעילויות.

ולא יודע מה אתה תופס מהזקן המסריח הזה עם החצילים ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להישאר עד 4??? זה לא קצת מוקדם לצאת מהב"ס? הי"ב הינו חוזרים הבייתה ב7 ולפעמים גם ב8... הייה פעם יום שישי שחזרתי הבייתה ב6... כשהייה אור בחוץ ;D, אבל זה בגלל שהייתי חייב לעבוד על פרוייקט גמר במחשבים והייה לי מורה עם רצון טוב, שמאוד רצה לעזור לכולם (כולל לחלק מה"מורים") ועיקב אנשים עד השעות האלה רק כדי להגיד "נו, טוב, אוליט מחר"... אבל אני לא מתלונן (יותר מידי), הוא הייה אחלה מורה...

ועכשו ברצינות: הכיתה י"א הייתה לי מערכת של איזה 60 שעות שבועיות, כל יום מ7 עד 3 (בממוצע.. היו ימים שהינו מסימים ב2 והיו ימים שב4... אין חיים :'(...) ואחרי 3 שעות מתמטיקה, שעה תנ"ך, שעתיים ספרות ועוד קצת לשון, רצינו (רוב הכיתה) למות כשהודיעו שאנחנו נשארים עוד שעה- תיגבור במשהו (קרוב לוודא מתמטיקה...)

רוב המיקצועות שלומדים בארץ משעממים רצח (לשון- ספרות- תנ"ך...) וגורמים לאיבוד מיידי כמעט של ריכוז. אם מישהו חושב שהמורים, שתקועים בבית הספר 30 שנה ישנו את שיטת הלימוד המשעממת והלא יעילה שלהם, רק בגלל שמישהו במישרד החינוך החליט, הוא טועה ובגדול! אולי הם ישנו קצת את החומר ותוכנית הלימודים, אבל לא את השיטה- שלפי דעתי, היא אחת הבעיות המרכזיות של כישלון מערכצ החינוך בארץ!

איש חכם (אחד המיוונים... שכחתי מה השם שלו...) אמר פעם משהו בסיגנון (... אחר שעתיים חדו"א... למי יש כוח לחשוב על מישפטים של יוונים חכמים...) של "צריך ללמד בצורה מעניינת, שתעורר חשק אצל התלמיד ללמוד ולהתעניין בחומר הנילמד, ורק ככה התלמיד ישכיל..."

כנראה שמשרד החינוך לא לומד לקחים מהעבר, ולא מאמין במישפטים של יוונים חכמים (אני מופתע שמישפט פיטגורס נכלל בחומר הלימוד ;D)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...