בזק, בזב"ל, "השוק הסיטונאי" והביזיון שביניהם - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בזק, בזב"ל, "השוק הסיטונאי" והביזיון שביניהם


xc1te

Recommended Posts

אז ככה, הצטרפתי לתכנית של בזב"ל של ספק+תשתית במסגרת השוק הסיטונאי לפני כחצי שנה. על פניו, מקבלים תשתית של לכל דבר, וספק של בזב"ל כמובן, כל זה במחיר יחסית משתלם (80 או 85 ש"ח ל-40 מגה נדמה לי, כולל ראוטר). לפני כן הייתי בחבילה של ובזב"ל נפרדות, באותה מהירות.

 

עד לפני כחודשיים, החבילה החדשה הרגישה זהה לחבילה הקודמת של בזק+בזב"ל בנפרד. ואז(!), התחילו לי בעיות נוראיות באינטרנט של ניתוקים פתאומיים של הקו, כלומר החיבור היה פשוט קורס. זה קרה המוני פעמים ביום (ואני סטודנט בתקופת מבחנים שצריך לפחות תעבורה מינימלית לשרתים של האוניברסיטה), וברנדומליות מוחלטת. כלקוח מאוד ותיק (אף פעם לא הייתי לקוח של , אז לקוח של כל החיים), החזקתי בדעה שבזק ובזב"ל הן חברות מאוד אמינות ואף פעם לא נתקלתי בבעיות עם שירות הלקוחות שלהם - מצוין, אתקשר אליהם והם יסדרו לי את הבעיה בהקדם ובמקצועיות.

 

אז התקשרתי. יש לציין שבחבילת שוק סיטונאי בזב"ל אחראים על שירות טכני של התשתית (למרות שהם כביכול רק ספקית). בפעם הראשונה חשבו שזה כלום, ניסו לעשות עליי כמה שטיקים כמו עדכון גרסא לראוטר ובדיקת קו טלפון, ואמרו לי שזה יעבור. בסדר.

לא עבר. התקשרתי שוב וקבעו לי טכנאי (מזלם שאני חצי מהשבוע לא בבית של ההורים בו התקלה נמצאת, אחרת ההמתנה גם הייתה מייגעת). בא טכנאי של בזב"ל, בדק הכל ואיכשהו הגיע למסקנה שהכל בסדר, אז הלך ומילמל בדרך החוצה שאם זה לא עובר כנראה שצריכים לעשות לי "פילטר מרכזי". בסדר, הייתה בי תקווה.

לא עבר. התקשרתי שוב וקבעו לי עוד(!) טכנאי. שוב, בא, עשה סיבוב, החליף פילטר בשקע של חדר אחר בבית וטען שהוא גרם לבעיות. הביא לי ראוטר חדש (אמנם דומה, אבל גרסא אולי חדשה יותר?) ואמר לי שיהיה בסדר. סיפרתי לו על הטכנאי הקודם והפילטר המרכזי שהציע, ושוב האמנתי כשהלך.

לא עבר. התקשרתי שוב וקבעו לי טכנאי משולב (!!!!!!!!!) של ובזב"ל ביחד. באו ביחד, הטכנאי של רק שיחק בארון תקשורת של הבניין כמה דקות וסימן לטכנאי השני שהוא הולך. הטכנאי של בזב"ל נכנס הביתה, בדק, הביא איתו כלים לעשות לי פילטר מרכזי כמו שאמרתי לו שהטכנאי הקודם-קודם סיפר לי, וזהו. הפעם לקח קצת יותר זמן מהרגיל וראיתי עבודה שנעשית בעיניים במשך יותר מ-2 דקות, אז האמנתי... חחחח.

לא עבר. התקשרתי לבזב"ל בייאוש שיא וביקשתי פתרון והחזר כספי על החודש האחרון שכמעט ולא קיבלתי בו את השירות שעליו שילמתי. היה נראה לי מוצדק.

 

ואז... הגיע הרגע הביזיוני מכולם. העבירו אותי לנציג מיוחד לכאורה של מחלקה מיוחדת לכאורה שנחשב למומחה על לכאורה. אחרי דקה של בחינת המצב, פשוט אמר את המשפט: "תקשיב, אני לא יודע אם אתה מודע לזה, אבל בשוק הסיטונאי יש המון בעיות וכל מה שקרה לך זה בגלל שבזק מחבלים במכוון בתשתית של לקוחות השוק הסיטונאי, כדי שהם יעזבו ויחזרו לחבילה רגילה אצלם. אני ממש מציע לך לעבור לחבילה רגילה אצלם כדי שהבעיות שלך יסתדרו, לא כדאי לך להשאר אצלנו." כן כן, אמר את זה במפורש, אולי לא במדויק אבל זה הרעיון. ממש עושים ניתוב שונה ללקוחות הספציפיים האלה, כדי לסמן אותם ולהתנכל אליהם - גאוני. הייתי (טיפה) בשוק ואמרתי טוב... נעבור, העיקר שיחזירו לי כבר את האינטרנט יש לי מבחנים ללמוד אליהם. ירד האסימון והבנתי מה קורה פה.

 

התקשרתי לבזק כדי שיציעו לי חבילה, 94 ש"ח ל-40 מגה עם ספק אקספון (על הפנים - נגיע לזה בהמשך). ההתרוצצות לבזק סטור בשביל לקחת ראוטר פשוט מייגעת, אז לפחות משלוח עד הבית הביאו... בסדר, רק שיחזירו לי את האינטרנט! 10 שקל לפה, 20 לשם, רק תביאו אינטרנט!

 

בזב"ל מתקשרים אחרי יומיים כמובן, כדי לנסות לשכנע לחזור לפחות לספק שלהם... עוד 20 ש"ח בשבילם, פחחחח (למרות שאין בעיות בשירותי הספק שלהם, רק בתשתית שהם כביכול נותנים מבזק).

 

בקיצור, הייתי צריך להוציא את זה החוצה. המון תסכול, עצבים, כעסים והסיפור נראה לי מספיק ביזיוני כדי שלאחרים יהיה קצת אכפת לשמוע. אולי הביזיוניות הנ"ל כבר הייתה ידוע, אבל אותי זה קצת הפתיע. מצטער אם יצאתי Cpt Obvious.

 

אה ואקספון... בקצרה: הגבלת מהירות גלישה לאתרים הכי פופולריים (פייסבוק - מורגש עד מאוד!! סרטונים לא זזים, תמונות לא עולות וכו', ...), והמון המון (אבל המון) פאקט לוס נוראי ביותר.

מחליף אותו ממש בימים הקרובים.

 

זהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוט ובזק פושעים בחסות משרד התקשורת.

"רפורמת האינטרנט" ו"השוק הסיטונאי" הם פיקציה לצורך יחסי ציבור, רק כדי שמשרד התקשורת יוכל לומר "הוזלנו את האינטרנט ויצרנו תחרות".

בפועל ההוזלה מביאה איתה ים של צרות והתנכלויות.

ותחרות לא יכולה להתקיים, כי החבילות הם אותם קווים מוגבלים שבזק והוט קובעים מה יהיו.

 

כל זה קורה כי ובזק שייכות לבעלים וחברות להם אחזקות בחברות נוספות שמתבססות על מודל מסויים בו התעבורה היוצאת מוגבלת וכל תוספת עולה משקל זהב.

אם הם יאבדו שליטה על התעבורה היוצאת הם יאבדו שליטה על רווחיות של שאר החברות שלהם, ולא יוכלו למנוע מחברות אחרות להתחרות בחברות הנוספות שלהם.

אימפריה החונקת את הציבור והשוק העסקי וכל תחומי התקשורת, אך ורק כדי לשמר מודל נצלני ומדכא בעזרתו הם משיגים שליטה.

 

משרד התקשורת המושחת משתף איתם פעולה באופן מלא, וממציא אשליות כדי לאפשר לניצול להימשך בחסות מראית עין של מגמת שינוי.

וכך נוצרה "רפורמת האינטרנט" ו"מהפיכת השוק הסיטונאי" ו"פרויקט הסיבים האופטים של UNLIMITED בשיתוף חברת חשמל".

כולם סוג של מבוי סתום שמטרתו לא ליצור שינוי, אלה למנוע שינוי ולשמר את הניצול במתכונתו הקיימת.

 

השר צחי הנגבי עכשיו נלחם נגד רפורמה שנועדה לאפשר הנחת תשתיות בצינורות של , מה שיכול להוביל לשחרור איזורים מרכזיים מההגבלות הקיימות בתשתיות והוט, דבר שיכול להוביל לאיבוד שליטה כללי על המודל הארצי שלהם.

ביבי וצחי הנגבי ועוד הרבה אחרים בממשלת הליכוד הם מושחתים שדואגים לאינטרס הנצלני של טייקונים, ומונעים מהציבור קידמה ושגשוג.

 

בזק והוט הם חברות מושחתות ועברייניות(בכל קנה מידה חוקי) שמשחקות מלוכלך ומוכנות לעשות הכל כולל חבלות זדוניות והתנכלויות ברמת התשתית.

גם בזב"ל וספקיות אחרות מתנכלות ברמת תשתית בלקוחות מכל מיני סיבות.

אחת הדוגמאות היא שילוב קו 100 מגה של תשתית עם ספקית האינטרנט בזב"ל, שם נראה שבזב"ל(חברת בת של בזק) מפלות לרעה את לקוחות ויוצרות להם במכוון חוויה גרועה.

גם ספקיות אחרות עושות כל מיני פעולות ברמת ההגדרות כדי להגדיל את הרווחים שלהם על חשבון הלקוחות בדרכים שאפשר להגדיר כהתנכלויות של ממש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה, ו.. אם זה לא היה ברור מספיק: כשעברתי לבזק שאלתי ספציפית על שינוי ניתוב התשתית שלי כלקוח רגיל של . אמרו לי שכבר למחרת בבוקר זה יעשה וכך קרה. מהבוקר למחרת, מבלי להחליף שום ציוד, ואפילו מבלי להחליף ספק (למרות שזה נבדק מיליון פעמים והיו לי כמה יוזרים של כמה ספקים שונים - לבעיות שהיו לי אין שום קשר לספק), אפילו לא ניתוק אחד מאז. מדהים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול לספר לך סיפור קצת דומה על תשתית .

אתה יודע מה, אני אדלג על הסיפורים והמדע מאחורי ואקפוץ ישר למסקנות.

נראה שהוט, אולי רק באיזורים קצת עמוסים, מפעילים מנגנון דירדור איכות קוים באיזור כדי להגדיל את הPOOL האיזורי הזמין להם, בשביל שלא יצטרכו לשדרג את הצומת או משהו.

 

וכך לקוחות מוצאים את עצמם מדורדרים אוטומטית לביצועים פחות ופחות טובים, לפעמים גרועים במידה שדופקת להם את החוויה משמעותית.

חלקם לא מרגישים זאת.

חלקם כן מרגישים אבל לא יודעים מה וגם לא עושים שום דבר.

חלקם מרגישים ולא יודעים מה ומתקשרים להתלונן ולא קורה עם זה כלום כי לכאורה הכל "תקין".

חלקם מרגישים ובודקים ויודעים שהתשתית מזייפת ומתקשרים להתלונן ומורחים אותם עד צאת נשמתם בלי לתקן את זה.

ולחלקם נמאס עד שהם מתקשרים לשירות לבקש להתנתק ובאורח פלא! העניין מסתדר באותו היום.

ולאלה שיש מזל "מסדרים" את זה בלי להוציא את הנשמה ובלי לשלוח טכנאי.

 

כשיש לך מאות אלפי לקוחות כל שינוי באחוזים מוביל לרווח גדול.

וכדי שהדבר לא יזיק להם הם מפתחים מנגנוני TRAFFIC SHAPING דינאמים הפועלים באופן רנדומלי על בסיס סטטיסטי.

 

כמו לעשות גביית יתר מ10% מהלקוחות מתוך נקודת הנחה(מגובה בעובדות התוצאה) שחצי מהם לא ישימו לב.

 

מה ש"יפה" בשיטה המכוערת! הזאת, זה שאם חלק מאותם 10% יתלוננו, 90% יאמרו: "אני לא יודע על מה אתה מדבר, אתה פרנואיד".

 

זה קצת כמו לחלות בשפעת עונתית, רק שזו לא עוברת בלי אנטיביוטיקה.

ומרגע שלקחת אנטיביוטיקה אתה בדרך כלל מוגן עד השינוי הבא אצל שיאפס לך את כל התהליך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...