עבור לתוכן

דיון על תעשיית התוכנה והתמחור

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

קודם כל תאמינו לי שמי ששומע מוזיקה על רמה קונה דיסקים בלב שקט, למרות ש-70 80 שקל זה מחירי שחיטה, אבל מי שיודע להנות ממוזיקה כמו שצריך ימצא תמורה ל-50 שקל וזה בדוק.

לגבי משחקים חס וחלילה לא להוריד את המחירים ל-40 שקל, כי אז החברות יקרסו. מה שאני מציע זה פשוט לתמחר את המשחקים במחירים שמתאימים להם! דוגמא, המשחק דום 3 שווה הרבה יותר מ-220 שקל, אבל המשחק WOLVERINES REVENGE, לא שווה אגורה מה-180 שהוא עולה, וזה מה שאני מתכוון טמטום וחוסר היגיון.

  • תגובות 46
  • צפיות 3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

קודם כל תאמינו לי שמי ששומע מוזיקה על רמה קונה דיסקים בלב שקט, למרות ש-70 80 שקל זה מחירי שחיטה, אבל מי שיודע להנות ממוזיקה כמו שצריך ימצא תמורה ל-50 שקל וזה בדוק.

לגבי משחקים חס וחלילה לא להוריד את המחירים ל-40 שקל, כי אז החברות יקרסו. מה שאני מציע זה פשוט לתמחר את המשחקים במחירים שמתאימים להם! דוגמא, המשחק דום 3 שווה הרבה יותר מ-220 שקל, אבל המשחק WOLVERINES REVENGE, לא שווה אגורה מה-180 שהוא עולה, וזה מה שאני מתכוון טמטום וחוסר היגיון.

WOLVERINES REVENGE הוא בכלל משחק שהם צריכים לשלם לי עליו.

אתה אשכרה מרגיש שאתה ה"בטא טסטר" של המשחק הזה.

מלא באגים,ואי אפשר לשלוט ב"וולברין" בצורה נורמלית.

פורסם

למי ששומע דיסקים במחשב דרך הCDROM אין הבדל באיכות של הקובץ המורד, בהנחה שהוא יודע איזה להוריד, אז גם במוסיקה המחיר לא מצדיק את עצמו למשתמשי המחשב.

פורסם

לגבי משחקים חס וחלילה לא להוריד את המחירים ל-40 שקל, כי אז החברות יקרסו.

בולשיט.

לחברות הרציניות יש, לפי דעתי, מספיק עתודות כדי להרים מבצע כזה. הן לא יקרסו, אלא יחוו ירידה (אולי דרסטית, אבל עדיין) ברווחים.

וגם זה יהיה זמני.

ואם אין להן, אז שיכינו עתודות כאלה. כי אין שום סיכוי שבעולם שהן יצליחו לשכנע אנשים לקנות משחקים בצורה אחרת.

הרי לכל אמצעי שלהן יש אמצעי נגד שמפתחים תוך יומיים.

אז במקום להשקיע ים כסף בלוחמה בפירטים, שישקיעו את זה כדי לבוא לקראת הצרכן, שלדעתי יגיב בהתאם.

פורסם

מה פתאום. 40 זה משו שאני צרכן פיראטי מוכן לשלם בשמחה ע'פ הקצב שבו יוצאים משחקים חדשים. והחברות כן יכולות להרשות זאת לעצמן

והכלכלנים שיושבים שם חבורה של מפגרים. תראו איך הם מתלהבים מזה שמשחק עובר תמיליון עותקים. איזה צעקות פרסומות. מה זה מיליון כשיש מאות מיליוני משתמשים. עושים 50 מיליון דולר עם מוכרים לפי 50 דולר משחק שעובר מיליון עותקים. עם 40 שח הם יצאו מורווחים

פי כמה מה 50 מיליון ! אבל יש להם כלכלנים מה זה חכמים ומתוחכמים. 50 שח בשבילי זה כבר הרבה למשחק.

מתי המפגרים האלה יבינו שזה משתלם. אבל מצד שני כמה אנשים מתחשבים כמוני כבר חיים בעולם ,, שאלה קשה

לא יקרסו לשום מקום ~!

פורסם

אפילו שחלק ממחירי המשחקים\תוכנות שווים את הכסף , אני בקושי יכול לעמוד בדרישות התקציב של החומרה כדי שהמשחק שאני "קונה"

יוכל לפעול בצורה נורמלית על המחשב שלי .

אם לא יכולתי להוריד משחקים\תוכנות לא היתי קונה מחשב בכלל , אחרת היתי צריך להשקיע כל שנה הרבה מאוד כסף שאין לי

מה גם שרוב המשחקים שאני מוריד לא שווים את המקום בארד-דיסק ולא מחזיקים שתי דקות עד שאני מוחק אותם

לפי דעתי תעשיית המשחקים צריכה להשקיע במולטי טוב שיאפשר עוד זמן משחק רב וכך יצדיק עוד יותר את ההשקעה

פורסם

למה כולכם חושבים שאתם יודעים יותר טוב מהאנשים שזאת העבודה שלהם?

אני מבטיח לכם שהם חשבו על זה עוד לפני שאנחנו ידענו להפעיל את האינטרנט. חברות המשחקים לא משקיעות בלרדוף אחרי אנשים שמורידים את זה עושה RIAA ועוד כמה אירגונים ממשלתיים שמקבלים קצת עזרה מחברות המשחקים\מוזיקה\סרטים.

אם ההורדות באמת היו מפריעות כל כך לחברות הם היו עושות משהוא בנידו כמו שכל אחד שפוי היה עושה, אבל הם לא וכנראה שיש לזה סיבה.

אם יורידו היום את המחיר לרבע כמו שאנחנו רוצים המכירות יצטרכו לעלות פי 4 (!!) אני יודע שאני לא יתחיל לקנות, כולנו כבר התרגלנו להוריד, זה זמין יותר, זה זול יותר, היום זה אפילו מקובל יותר ואם אתה לא אוהב אתה מוחק. אני מוריד לפחות (לפחות, וזה לא כולל מוזיקה)

2 משחקים בחודש זה אומר 80~ שקל כל חודש * 12 =1000~ ש"ח , למי יש כל כך הרבה כסף להוציא על משחקים כל שנה, במחיר כזה אני מעדיף לשדרג את המחשב.

מסכנה- אין סיכו שהמחירות יעלו פי 4, לא בדור שלנו.

אני לא מבין למה לא מיצרים משחקים שצריך להשתמש בCDKEY שלהם ולאמת אותו עם החברה דרך האינטרנט לפני ההתקנה? כמו שעושים כשמתחברים למשחק מולטי? את זה אי אפשר לפרוץ.

פורסם

הפתרון שלי ממזמן הוא לקנות טכנולוגיה פאזה אחת או שתיים אחורה.

מכירים את הסלסלות האלה בחנויות מחשבים, שזרוקים בהן המון משחקים לא חדשים במיוחד? יש שם דברים מצויינים לפעמים. המשחקים האלה עלו פעם 200 שקל אם לא יותר, ועכשיו הם נעים בין שלושים לשמונים שקלים.

נכון, הגרפיקה "מביישת" את כרטיסי המסך החדשים (שגם אותם, אגב, לא חייבים לקנות ביום שהם יוצאים). הנפח של המשחק לא עולה על ג'יגה. אף גיימר להוט עם כיס עמוק לא נגע בו כבר כמה חודשים\שנים. אז מה?

השאטגאן יורה? יורה, כאילו שימנו אותו עכשיו.

משגר הטילים מתפקד? מתפקד פיצוץ.

רובה הצלפים מדייק? מאופס על המילימטר.

האוייבים מחזירים אש? חושבים? מהווים אתגר? בטח, והם גם נהרגים מצויין.

המשחק כיפי? בהחלט.

וזו הרי המטרה - להינות.

לא סביר שמחירי המשחקים החדישים יירדו. לא כשיש מספיק ילדים שההורים שלהם יעשו הכל בשביל לשמח אותם, לא כשבהלת הקניות בארה"ב לפני חג המולד נותנת פוש כלכך חזק לחברות המשחקים. אם אני רוצה לקנות משחק חדש יחסית - באיביי אפשר לשבור כל מונופול, ולמצוא דברים במחירים מעולים. זה גם נכון לגבי קונסולות, ובאיביי אפשר למצוא משחקי פליסטיישן, שבארץ עולים 400 שקל, בפחות מ-150.

ברור, זה לא המצב האידיאלי, והיה יכול להיות הרבה יותר טוב אם משחק חדש היה עולה 50 שקלים והייתי יכול להרשות לעצמי כמה כאלה בכיף. אבל בשביל זה צריך לשנות חצי עולם, וזה *קצת* גדול עליי.

לגבי דיסקים של מוסיקה - אותם אני קונה (כמעט תמיד מהאינטרנט, חנויות דיסקים בארץ דיי שוחטות אותנו), וזה לא כלכך יקר, ומבחינתי השקעה משתלמת. אפשר להוריד מהאינטרנט, אבל לדיסק מקורי יש קסם משלו, ובניגוד לחברות תוכנה - האמנים באמת צריכים כל מכירה בשביל לשרוד והרבה מהם בכלל לא מתפרנסים מהמוסיקה כמקצוע עיקרי (לא בריטני ספירס וחברותיה, אמנים אמיתיים).

פורסם
אם ההורדות באמת היו מפריעות כל כך לחברות הם היו עושות משהוא בנידו כמו שכל אחד שפוי היה עושה, אבל הם לא וכנראה שיש לזה סיבה.

תהיה בטוח שהן לא נהנות מההורדות. יש בזה צדדים טובים כמו חשיפה לקהל רחב יותר דבר שמעלה בעקיפין את המכירות, אבל אם כל הורדה היתה מכירה מצבן היה טוב בהרבה. גם אם הורדה אחת מכל מאה היתה מכירה, מצבן היה טוב בהרבה. וגם אם הורדה אחת מכל מאה היתה הופכת למכירה מוזלת של 50 שקל, מצבן היה טוב בהרבה.

אני יודע שאני לא יתחיל לקנות, כולנו כבר התרגלנו להוריד, זה זמין יותר, זה זול יותר, היום זה אפילו מקובל יותר ואם אתה לא אוהב אתה מוחק.

אה כן, התרגלנו? זה מקובל? יופי.

כל דבר בעולם עוד עשוי להשתנות. אם תהיה בארץ אכיפה אמיתית, או נורמה של רכישה מתוך הבנה שככה זה צריך להיות והורדה היא פשע (גניבה\הפצה של קניין רוחני), המצב ייראה אחרת. אבל אצלנו כל עוד לא נענשת על משהו, זה בסדר. בארצות באירופה אתה יכול לעלות על הרכבת בלי לשלם ואף אחד לא ייתפוס אותך. אבל אנשים משלמים. למה? כי הם יודעים שככה זה צריך להיות. וכמובן, הישראלים שמגיעים לשם מייד חושבים שהמקומיים תמימים וטפשים. ובגלל הגישה הישראלית המחורבנת שיש לנו בארץ, אנחנו נמצאים באותה רשימה שחורה של מדינות רוויות עבירות קניין רוחני יחד עם מדינות עולם שלישי שאנחנו נהנים להצביע עליהן ולצחוק ולהרגיש שווים יותר.

ואני חלק מזה. כולנו, בלי יוצא מהכלל. פעם היה משפט כזה, שאנחנו "מדינה של דיסקט אחד" (אחד קונה כולם מעתיקים), שום דבר לא השתנה חוץ מהדיסקט שהפך לדיסק. וגם לי יש על המחשב כמה ג'יגהבייטים של mp3, ויש לי משחקים שהורדתי לצד המשחקים שקניתי, הכל. אין מה לעשות, המילים היפות והאידיאולוגיה קורסות כשהן נתקלות במציאות, ואי אפשר לנסות לחיות דעות שמקדימות את זמנן. אם אני ארצה לעשות הסבה למצב חוקי, גם אחרי קיצוץ של כל מה שלא לגמרי חשוב לי אני אאלץ לשלם סכום עתק. וזו אחת הסיבות שאין אכיפה אמיתית בעניין התוכנה בארץ - זו תהיה גזירה שהעם לא יוכל לעמוד בה עכשיו. בעיה, בעיה גדולה מאוד לעשות שינוי מהמצב שלנו עכשיו למצב בו תוכנות יימכרו בזול והעתקה תהפוך לפחות מקובלת (וזה כן יכול להתקיים). למישהו יש רעיון? ???

אני לא מבין למה לא מיצרים משחקים שצריך להשתמש בCDKEY שלהם ולאמת אותו עם החברה דרך האינטרנט לפני ההתקנה? כמו שעושים כשמתחברים למשחק מולטי? את זה אי אפשר לפרוץ.

אם תמציא באופן תיאורטי קווים כלליים למערכת בלתי פריצה, תהיה אדם מאוד עשיר, אני מבטיח לך. אבל לפני שאתה מחליט מה אפשר לפרוץ ומה לא, אולי כדאי שתדע עובדה קטנה מעולם אבטחת המידע: אי אפשר לבנות מערכת שתמנע העתקות ותהיה חסינה <כל עוד משתמשים בחומרה לא מאובטחת>. זה עניין מוכח, מתמטית, ועם מתמטיקה אי אפשר להתווכח. אתה יכול לערום הגנות על גבי הגנות, מליון ואחת בדיקות, ועדיין תתקע עם אותה עובדה - המערכת פרוצה מיסודה, ורק מחכה שמישהו יעשה את העבודה השחורה למען שאר העולם. מספיק שאחד יירכוש את התוכנה ויתקין אותה, בשביל לפרוץ את המערכת. המאבק של חברות התוכנה בהעתקות לא יסתיים בפתרון טכני, הן רק יכולות להקשות את העניין ובכך להרוויח עוד כמה קונים.

פורסם

בארצות באירופה אתה יכול לעלות על הרכבת בלי לשלם ואף אחד לא ייתפוס אותך. אבל אנשים משלמים. למה? כי הם יודעים שככה זה צריך להיות.

ממש ממש לא. זה כי הם יודעים שאם תופסים אותם הם משלמים פי מאות אחוזים ממחיר הכרטיס. לדוגמה במטרו של פריס-כרטיס עולה כמה יורו. אבל אם תופסים אותך נוסע בלי כרטיס, אתה מקבל קנס של עשרות יורו. (מעל 30, אני לא זוכר את המספר המדויק).

וחוץ מזה, גם שם אתה תראה הרבה מאוד אנשים שלא משלמים וקופצים מעל המחסומים. אולי לא הרוב, אבל עדיין יש כאלה.

ואני מסכים עם הטענה שאי אפשר ליצור מערכת חסינת שגיאות. קודם כל, מייקרוסופט ניסו את מה ש-overload אמר, וזה לא עבד. חוצמזה, החברה הרי לא תשב ותרשום עשרות ומאות אלפי KEYS. היא תפתח אלגוריתם מסוים. ואת האלגוריתם הזה לא רק שאפשר לגלות באמצעים "ביתיים", אלא תמיד יהיה גם איזה עובד ממורמר של חברת המשחקים/תוכנה שיפרסם את האלגוריתם, או משהו בסיגנון.

**לבקשת spoonbender, הדברים הבאים מתייחסים ל-overload (מה שדרך אגב ניתן היה להבין כי התחלתי לדבר עליו בפיסקה הקודמת):

וחוץ מזה אמרת שחברות המשחקים/מוזיקה לא רודפות אחרי משתמשים אלא ה-RIAA. אז קודם כל ה-RIAA מורכב מראשי חברות המוזיקה, ככה שזה אותו דבר. ודבר שני, גם חברות עצמאיות רודםות אחרי משתמשים, לדוגמה כלמיני תאגידי מוזיקה למיניהם בארה"ב.

תראו, כל עוד המחירים לא ירדו, לא יפסקו ההורדות הפירטיות. וזה ממש לא קשור למנטליות ישראלית (שנרמזה כאן) ודברים כאלה. כי בכל העולם יש פירטיות, ובכל העולם זה תופס נתח שוק גדול מאוד ביחס למה שנמכר.

הרי אם החברות לא יורידו מחירים, יהיו כמה מצבים אפשריים:

או שהחברות ימצאו דרך לקודד/להגן על משחקים, ואז פשוט אנשים רבים לא יקנו או כי הם לא יכולים להרשות לעצמם או כי יש להם דברים יותר טובים לעשות עם הכסף, ובסופו של דבר גם מחירות ירדו.

אם זה לא יקרה, אז או שהמחירים יעלו, ואז המעט שקונים יפסיקו גם כן, או שהמחירים ישארו זהים, והמצב ישאר כמו שהוא היום, שלא נראה לי שהחברות אוהבות יותר מדי.

***ד"א, גם ההערה על על האלגוריתם היתה מופנית ל-overload.

פורסם

ברור שאם אתה נתפס אתה משלם קנס חייבים להשאיר למערכת קצת שיניים, אבל זה עדיין עניין של מנטליות. האכיפה שם הרבה פחות רצינית, ואני מכיר אנשים שחרשו ערים באירופה ושילמו לרכבת בדיוק פעם אחת כל הטיול. ואני לא רומז, אני אומר בפירוש - לדעתי אם בעיית ההעתקות בארץ תיפתר, זה יהיה מתוך פחד של האנשים ולא מתוך הבנה והסכמה.

לגבי מערכת מניעת העתקות - תבין שגם אם כל דיסק יהיה מוצפן באלגוריתם של 128 ביט ובמפתח ייחודי לו, וכל בנאדם ייצטרך להתקשר אל החברה בשביל לקבל את הקוד שיאפשר לו להתקין את התוכנה מהדיסק שלו, עדיין מספיק בנאדם אחד שירכוש עותק לגיטימי אחד, והתוכנה כבר חשופה להעתקה. נציג את זה אחרת - כל קוד שהמחשב שלך יכול להריץ, אתה יכול להעתיק. וזו לא טענה, זו עובדה.

ולא אני דיברתי על RIAA. כדאי שתערוך ותשים התייחסות לבנאדם שכתב את זה.

פורסם

Spoonbender, למקרה שלא הבנת, אני חושב בדיוק כמוך לגבי ה"מערכת למניעת העתקות".

וד"א, ערכתי את ההודעה הקודמת.

פורסם

אני יודע שאתה מסכים איתי, רק רציתי לחזק את הנקודה ולהבהיר שזה פשוט לא ישים באופן עקרוני.

וכן היה מקום להתבלבל ולחשוב שאתה מדבר אליי.

ועכשיו אני אפסיק להיות קטנוני: תודה.

פורסם

בשני צעדים פשוטים אפשר להיפטר מ 95% מהפירטיות:

1)הפחתת מחירים משמעותית. היום אני לא יכול לקנות לחבר משחק מחשב ליום ההולדת שלו, אבל אם משחק יעלה 50-80 ש"ח אז אין שום בעיה.

2)מכירה דרך האינטרנט. אחד הדברים שעולים הכי הרבה, אם לא הדבר הכי יקר זה שכפול והפצה. החל ביצרית עותקים, חוברות וקופסאות עד משלוח לכל החנויות ברחבי העולם. הרבה יותר זול לתת לאנשים לשלם בכרטיס אשראי ולהוריד את המשחק משרתים מהירים. זה פותר לצרכן גם את בעיית המחיר וגם את בעיית המאמץ. כשיותר מהר להוריד מאשר למצוא זמן ליסוע לחנות, יש בעיה. ואני לא אתחיל אפילו לדבר על משחקים שאין בארץ. להוריד דיסק מאי-מיול מקונפג היטב (לא פרוץ) לוקח 24 שעות גם אם מורידים הרבה במקביל, על שרת מהיר יכול לקחת פחות מ 4, ובמחיר טוב אנשים יעשו את זה. בעיקר אלו שעוד לא למדו שיש דרכים יותר טובות מקאזה ומקללים אותה כל פעם שיש קובץ פגום.

פורסם

בשני צעדים פשוטים אפשר להיפטר מ 95% מהפירטיות:

1)הפחתת מחירים משמעותית. היום אני לא יכול לקנות לחבר משחק מחשב ליום ההולדת שלו, אבל אם משחק יעלה 50-80 ש"ח אז אין שום בעיה.

הם לא יעשו את זה בקרוב

2)מכירה דרך האינטרנט. אחד הדברים שעולים הכי הרבה, אם לא הדבר הכי יקר זה שכפול והפצה. החל ביצרית עותקים, חוברות וקופסאות עד משלוח לכל החנויות ברחבי העולם. הרבה יותר זול לתת לאנשים לשלם בכרטיס אשראי ולהוריד את המשחק משרתים מהירים. זה פותר לצרכן גם את בעיית המחיר וגם את בעיית המאמץ. כשיותר מהר להוריד מאשר למצוא זמן ליסוע לחנות, יש בעיה. ואני לא אתחיל אפילו לדבר על משחקים שאין בארץ. להוריד דיסק מאי-מיול מקונפג היטב (לא פרוץ) לוקח 24 שעות גם אם מורידים הרבה במקביל, על שרת מהיר יכול לקחת פחות מ 4, ובמחיר טוב אנשים יעשו את זה. בעיקר אלו שעוד לא למדו שיש דרכים יותר טובות מקאזה ומקללים אותה כל פעם שיש קובץ פגום.

באי-מיול,אנשים יעתיקו את הכתובת של ההורדה וגם הם יורידו :-\

אם זה יהיה http אנשים ימצאו כל מיני דרכים להוריד גם הם מהכתובת,אני סבור בכך

משפט חכם שפעם אמרו לי "לכל טכנולוגייה יש אנטי-טכנולוגיה"

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים