התלבטות לגבי שדרוג - מחשב מתכנת עם הרבה VM - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות לגבי שדרוג - מחשב מתכנת עם הרבה VM


Os.Master

Recommended Posts

שלום לכם,

 

ברשותי כרגע המערכת הזו:

cpu: I2500K

Motherboard :Gigabyte z68

memory : 16GB ram 

HDD: 2 Tera

ssd : 128

Chasis : Fracal Design Xl

Power Supply : Enermax mode 625W

 

יש לי בעיה שאין לי מספיק ראם וכנראה גם כח עיבוד כי המעבד רץ על 100 אחוז ברוב הזמן. 

האם הייתם משדרגים את הזיכרון ל 32 או שכדאי להחליף + מעבד + וזכרונות ?

 

תודה . 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רק ה CPU עובד רוב הזמן על המקסימום. מריץ 4 VM ביחד.
 גם ה RAM לא מספיק. השאלה היא האם במעבר ל I7 וזיכרונות 4 ישפר משמעותית את הביצועים או שכדאי פשוט להוסיף זיכרון וזהו?

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע למעבד - כמו ש @Knopix כתב - אם המעבד נמצא בעומס של 100% רוב הזמן אז ברור שהוא צוואר הבקבוק במערכת. שידרוג למעבד חזק יותר כמעט בוודאות יעזור, אך קח בחשבון שייתכן שגם בו כל ליבות העיבוד יהיו בעומס של 100% והמחשב עדיין ירגיש "תקוע" (אבל לזמן קצר יותר). במקרה שלך אתה כנראה יכול לבצע גם ולקבל תוספת ביצועים, שכן יש לך מעבד בעל מכפלה פתוחה.

 

בנוגע לזיכרון - כאשר מריצים מכונות וירטואליות צריך להקצות לכל מכונה כזו, שכמובן בא על חשבון הזיכרון ה"אמיתי" שלך. השאלה היא כמה אתה מקצה לכל מכונה כזו - אם אתה מפעיל 4 מכונות וירטואליות בו זמנית ומקצה לכל אחת 4GB של , אז ברור שלא ישאר לך פיזי. בכל מקרה מומלץ לבדוק האם באמת יש מחסור בזיכרון לפני שאתה מוסיף זיכרון נוסף, שכן הוספת זיכרון במקרה שבו אין מחסור בזיכרון פיזי לא ממש תעזור לך.

 

בסופו של דבר השאלה היא עד כמה המחשב הזה חשוב לך לעבודה וכמה אתה מוכן להשקיע בו. לדעתי האפשרויות שלך הן:

1. להישאר עם המחשב הנוכחי - במקרה כזה אתה כנראה תרצה להחליף את המעבד (כנראה למעבד i7 מהדור השלישי, שזה המעבד הכי חזק שמתאים למחשב הנוכחי), ואם יש מחסור בזיכרון אז גם להוסיף זיכרון (אתה צריך זיכרון DDR3).

הערות:

א.  מבחינת המעבד - אולי תצליח למצוא מעבד משומש שמתאים למחשב שלך במקום לקנות אחד חדש (ואני לא בטוח כלל שתצליח למצוא מעבד חדש שמתאים למחשב שלך)

ב. מבחינת הזיכרון - וודא שלוח האם שלך תומך בנפח זיכרון כולל של 32GB ושיש לך חריצי הרחבה לזיכרון פנויים. בכל מקרה עליך לדאוג שהזיכרון שאתה מוסיף יתאים לזיכרון הקיים מבחינת המתח (בד"כ 1.5V, אבל יש לבדוק את זה במקרה שלך). כמובן שיש לקחת בחשבון שתמיד יש אפשרות שתהיה בעיית תאימות בין הזיכרון החדש לזיכרון הקיים או ללוח האם.

 

2. לקנות שילוש (לוח אם, מעבד וזיכרון) חדש המבוסס על הדור השישי (ה Skylake) לתושבת 1151 - במקרה כזה אתה כנראה תרצה מעבד i7 (שיהיה חזק מכל מעבד i7 שמתאים למחשב הנוכחי), כאשר היתרון העיקרי של מחשב כזה הוא בכך שתוכל להתקין בו זיכרון בנפח מקסימלי של 64GB. זו אפשרות שיש לשקול אם יש צורך בהרבה זיכרון.

הערה: מחשב כזה עושה שימוש בזיכרון DDR4, מה שאומר שהזיכרון הקיים לא יתאים לו (יש לך כרגע DDR3). יש אפשרות לקנות לוח אם שמתאים לזיכרון , אבל בכך תאבד את האפשרות להתקין 64GB ותהיה מוגבל לנפח מקסימלי של 32GB "בלבד".

 

3. לקנות שילוש חדש המיועד לשוק ה High End בעל תושבת 2011-3 - למחשב כזה יש 2 יתרונות עיקריים מבחינתך:

א. הוא תומך במעבדים בעלי יותר ליבות עיבוד (ה i7-5820K, שהוא המעבד הזול ביותר לתושבת זו, הוא בעל 6 ליבות עיבוד פיזיות המוצגות כ-12 ליבות וירטואליות), דבר שיכול לסייע לך להתמודד עם העומס.

ב. הוא תומך בנפח זיכרון מקסימלי של 128GB (בהנחה שאתה קונה בעל 8 חריצי הרחבה לזיכרון), אך ייתרון זה יבוא לידי ביטוי רק אם דרישת הזיכרון שלך היא ממש גבוהה.

יש לשים לב כי סביר להניח שמחשב כזה יהיה יקר יותר לעומס מחדש מודרני ביתי "רגיל" פשוט כי מחירי המעבד ולוח האם גבוהים יותר.

 

אם אתה ממש רוצה ויש לך תקציב לכך, אתה יכול לבחור במעבד בעל מספר רב של ליבות עיבוד (ויש כאלו גם עם יותר מ-20 ליבות עיבוד), אבל כאן כבר מדובר על הוצאה ממש גדולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...