B150 VS H170 VS Z170 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

B150 VS H170 VS Z170


Yoni_Maist

Recommended Posts

קודם כל - אתה אמור להשוות בין לוחות אם ולא בין ערכות שבבים משתי סיבות עיקריות:

א. ההשפעה של ערכת השבבים על הביצועים היא דיי זניחה במחשבים מודרניים.

ב. היצרן יכול לבחור שלא לממש בלוח האם את כל האפשרויות שמציעה ערכת השבבים או לחילופין - להוסיף בקרים נוספים ללוח האם בכדי להוסיף תכונות נוספות ללוח האם שערכת השבבים לא מספקת.

מכאן שלא כל לוחות האם המבוססים על אותה ערכת השבבים הם שקולים ולכן יש להסתכל על כל מקרה לגופו.

 

הנה השוואה בין תכונות ערכות השבבים B150, H170 ו Z170 מהאתר של אינטל:

http://ark.intel.com/compare/90592,90595,90591

חוץ מהמחיר, שכמובן משפיע על מחיר לוח האם, ישנם מספר הבדלים עיקריים המבדילים בין ערכות השבבים:

א. מספר ערוצי ה 3.0 PCI Express שמציעה כל ערכת שבבים - ה B150 מציעה 8 ערוצים, ה H170 מציעה 16 ערוצים וה-Z170 מציעה 20 ערוצים. השימוש באותם ערוצי PCI Express תלוי ביצרן הלוח, אבל בעיקרון ככל שיש יותר ערוצים ניתן לממש יותר חריצי הרחבה לכרטיסים, יותר חיבורי M.2 וכד'.

הערה: בנוסף לערוצי ה PCI Express האלו ישנם עוד ערוצי PCI Express הנובעים מהמעבד עצמו.

 

ב. תמיכה במערך RAID - ערכות השבבים H170 ו Z170 תומכות במערך RAID בעוד שערכת השבבים B150 (וגם ה H110) אינן מאפשרות בניית מערך RAID.

 

ג. אופן חלוקת ערוצי PCI Express - ערכות השבבים B150 ו H170 אינן מאפשרות לפצל את ערוצי ה PCI Express הנובעים מהמעבד ומחייבות שכל 16 הערוצים האלו יעבדו כיחידה אחת (תצורה של 1X16) והם בד"כ מחוברים לחריץ ההרחבה המיועד לכרטיס גרפי, אולם ערכת השבבים Z170 מאפשרת ל-16 ערוצי ה PCI Express האלו לעבוד בתצורות של 1X16, כלומר כל ה-16 ביחד, בתצורה של 2X8, כלומר 2 "יחידות" שכל אחת מהן מקבלת 8 ערוצי PCI Express או בתצורה שת 1X8 + 2X4, כלומר 3 "יחידות" כאשר הראשונה מקבלת 8 ערוצים והשתיים האחרות 4 ערוצים כל אחת. באופן מעשי זה אומר שאם אתה רוצה מערך של כרטיסי מסך, ובמיוחד אם מדובר על מערך של כרטיסי מסך של (מערך SLI), אתה תהיה חייב להשתמש בלוח אם המבוסס על ערכת השבבים Z170.

הערות:

1.אני מניח שטכנית היצרן יכול לבנות לוח אם המבוסס על ערכת שבבים שאינה Z170 שבה 16 ערוצי ה PCI Express מהמעבד יוקצו לכרטיס המסך הראשון ועוד 8 ערוצי PCI Express מלוח האם יוקצו לכרטיס המסך השני כך שהלוח יאפשר בניית מערך כרטיסי מסך מסוג , אך הדבר כנראה יגרום לכך ששאר התכונות והחיבורים שלוח אם כזה יציע יהיו מוגבלים.

2. מערך דורש שכל כרטיס מסך יקבל 8 ערוצי PCI Express לפחות. מערך CrossFire דורש שכל כרטיס מסך יקבל לפחות 4 ערוצים, כך שניתן למצוא לוחות אם המבוססים על ערכות שבבים שאינן Z170 המציעים תמיכה במערך CrossFire. יש לציין כי בכדי לקבל ביצועים סבירים מכרטיס המסך רצוי שהוא יחובר ל-8 ערוצי PCI Express לפחות.

3. לא כל לוח אם בעל ערכת השבבים Z170 תומך במערך SLI, שכן התמיכה הוז דורשת מהיצרן תשלום ל , דבר שמייקר את הלוח (התמיכה ב CrossFire היא בחינם).

 

ד. תמיכה בהמהרה - באופן רישמי רק ערכת השבבים Z170 תומכת בהמהרה.

הערה: ייתכן וישנם לוחות אם שבהם הביוס מאפשר לבצע גם אם ערכת השבבים היא אינה Z170.

 

ה. מספר חיבורי ה SATA וה (גם מסוג 2.0 וגם מסוג 3.0) שכל ערכת שבבים מאפשרת לחבר אליה הוא שונה.

הערה: היצרן לא חייב לממש את כל חיבורי ה או ה SATA שמציעה ערכת השבבים ומצד שני הוא יכול להוסיף בקרים נוספים בכדי להציע יותר חיבורי USB ו SATA מאשר ערכת השבבים מאפשרת.

 

בקיצור, צריך להשוות בין לוחות אם ולא בין ערכות שבבים. במקרה שלך, אם לא מתוכנן מערך של כרטיסי מסך ומכיוון שלא מתוכננת , סביר להניח שתוכל להסתפק בלוח אם המבוסס על ערכת השבבים H170 או אפילו B150, אבל שוב - יש לבדוק ולוודא שלוח האם עומד בכל הדרישות שלך (מספר יציאות וחיבורים מכל הסוגים שאתה מעוניין בהם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...