עבור לתוכן

כונן SSD מחודש. מסוכן או לא? (עידכון בעמוד השני)

Featured Replies

פורסם

היי. 

בחודש מרץ קניתי ssd corsair force le 240. 

הכונן נהרס ולא זוהה על ידי המערכת. 

על הכונן היתה מותקנת רק מערכת ההפעלה והוא היה ריק חוץ מזה. 

 

האם זה הגיוני שהרשת שקניתי ממנה את הכונן נותנת לי במקומו כונן מחודש?

 

 

זה לא נשמע לי הגיוני שמתקנים כוננים ומחזירים מחודשים ללקוח, ציפיתי לקבל כונן חדש. 

 

אשמח להתיחסות. 

 

תודה. 

פורסם

ברור שהיה עדיף שהרשת תיתן לך כונן חדש, אבל דווקא כן מותר לה לתת לך כונן מחודש.

 

מה הרשת הייתה צריכה לעשות? לקחת את הכונן המקורי שלך, לתקן אותו, ולהחזיר אותו אליך. כך למעשה, עדיין היית מקבל כונן "מחודש".

זה נתון להחלטת החנות.

 

במקרה שלך - כונן בן פחות מחודשיים - היה ראוי שתקבל כונן חדש. לי היו 2 כרטיסי מסך בני 4 חודשים שעשו בעיות, וTMS החליפו אותם בכרטיסים חדשים מהקופסא. כך צריך לנהוג.

 

יורשה לי לשאול - באיזה חנות מדובר?

פורסם

היי, בעניין הזה אין הבדל לדעתי בין כונני SSD למיקסר יד או טלויזיה.

 

אם מדובר במוצר חדש שלא השתמשת בו, יש לך טיעון מוצדק לקבלת מוצר חדש באריזה במקומו - "לא קניתי מוצר פגום או מתוקן, קניתי חדש ואני רוצה לקבל חדש". לעומת זאת, אם הוא נהרס אחרי שעבדת איתו אפילו חודש, לא חייבים לך כונן חדש - זה כבר עניין של כמה טוב השירות. תחשוב גם על זה שהמוכר שמכר לך את הכונן צריך לממש את האחריות מול הספק שלו, ואם הוא לא יקבל ממנו חדש הוא יצטרך לממן לך חדש בעצמו... לא הוגן כלפיו.

 

שירות טוב אומר שאתה צריך לצאת מרוצה, אבל אין חובה לתת חדש (לדעתי זה אמור להופיע גם בתעודת האחריות או על הקבלה).

פורסם
  • מחבר
ציטוט של אור כהן

ברור שהיה עדיף שהרשת תיתן לך כונן חדש, אבל דווקא כן מותר לה לתת לך כונן מחודש.

 

מה הרשת הייתה צריכה לעשות? לקחת את הכונן המקורי שלך, לתקן אותו, ולהחזיר אותו אליך. כך למעשה, עדיין היית מקבל כונן "מחודש".

זה נתון להחלטת החנות.

 

במקרה שלך - כונן בן פחות מחודשיים - היה ראוי שתקבל כונן חדש. לי היו 2 כרטיסי מסך בני 4 חודשים שעשו בעיות, וTMS החליפו אותם בכרטיסים חדשים מהקופסא. כך צריך לנהוג.

 

יורשה לי לשאול - באיזה חנות מדובר?

 

פשוט זה ממש מטריד אותי שהכונן שלי בן חודשיים ואני מקבל כונן מחודש במקומו. זה ניראה לי לא סביר. ובכללי לפי מה שאני זוכר מתקופת עבודתי בתחום בכלל לא מתקנים כוננים אלא מחליפים אותם. 

פורסם
  • מחבר
ציטוט של E71

היי, בעניין הזה אין הבדל לדעתי בין כונני SSD למיקסר יד או טלויזיה.

 

אם מדובר במוצר חדש שלא השתמשת בו, יש לך טיעון מוצדק לקבלת מוצר חדש באריזה במקומו - "לא קניתי מוצר פגום או מתוקן, קניתי חדש ואני רוצה לקבל חדש". לעומת זאת, אם הוא נהרס אחרי שעבדת איתו אפילו חודש, לא חייבים לך כונן חדש - זה כבר עניין של כמה טוב השירות. תחשוב גם על זה שהמוכר שמכר לך את הכונן צריך לממש את האחריות מול הספק שלו, ואם הוא לא יקבל ממנו חדש הוא יצטרך לממן לך חדש בעצמו... לא הוגן כלפיו.

 

שירות טוב אומר שאתה צריך לצאת מרוצה, אבל אין חובה לתת חדש (לדעתי זה אמור להופיע גם בתעודת האחריות או על הקבלה).

עבדתי בעבר ברשת באג כשנתיים. אני יודע בוודאות שמה שאתה אומר לא בדיוק נכון. אני יודע בוודאות שלא מתקנים כוננים קשיחים והיבואן מחזיר את התקולים. לא שמעתי מעולם על פתיחה ותיקון של כוננים קשיחים. תמיד היינו שולחים את הכונן התקול ליבואן ותך כמה ימים מקבלים אישור החלפה. 

פורסם

כונן "מחודש" יכול גם להיות כונן שהוחזר כי לקוח התחרט, לא חייב להיות מתוקן. בד"כ אי אפשר לדעת.

פורסם
  • מחבר
ציטוט של E71

כונן "מחודש" יכול גם להיות כונן שהוחזר כי לקוח התחרט, לא חייב להיות מתוקן. בד"כ אי אפשר לדעת.

אם אני לא טועה כאשר מבוצע תיקון כל שהוא ברכיב אלקטרוני המבצע מחוייב לצרף טופס עם התיקונים שבוצעו באותו רכיב. בגלל זה אני דווקא כן אמור לדעת. 

פורסם

המבצע מחוייב לצרף טופס עם התיקונים שבוצעו?

זה ממש חדש לי, לא מכיר את זה... הלוואי, אבל אני לא נתקלתי בטופס הזה עד היום.

 

בכל מקרה - אני עבדתי בחנות PC ממש ממש מזמן (20 שנה..), ובזמנו הבוס שלי היה מספר ללקוחות פשוט מה שהשתלם לו להגיד. לא נעים, אבל זאת האמת... אני מניח שבמקומות מסודרים כמו באג זה יותר טוב, אולי, אבל עדיין - בכל תעודת אחריות נורמלית יש אותיות קטנות וסעיפים שיאפשרו לסוחר להתחמק מהחלפה בחדש לגמרי.

 

מן הסתם הם גם מביאים בחשבון שכשאתה מקבל מחודש במקום חדש והמוצר עולה רק כמה מאות שקלים אתה לא תתבע אף אחד, כך שזה שוב חוזר לתחום של טיב השירות והמוניטין של העסק (ולא לתחום המשפטי-פורמלי).

פורסם
  • מחבר

תודה לכולם על התשובות. 

בקיצור מה שאני מבין זה שאין לי בתכלס מה לעשות עם הכונן. אין לי טעם להתווכח איתם או להתלונן לשירות לקוחות ופשוט ללכת לאסוף את הכונן המחודש שלצערי אני אפילו לא יכול לדעת מה עשו איתו ואם הרכיבים בפנים מקוריים בכלל.

 

וזאת למרות התחושה הלא נעימה שלי שכונן בן חודשיים מת ואיתו הלך לי גם המון חומר חשוב ושבועה שלא עבדתי. 

בקיצור זה לא נעים. 

פורסם

החוק אומר שעל בית העסק לתקן את המוצר שלך, להחליף לך בחדש או להחזיר לך את כספך.

 

מוצרים מחודשים לרוב היצרן/ספק דוחף לחנויות כסגירת חוב וכדומה. מאחר ולא ניתן למכור את המוצר כחדש, הוא משמש להחלפות בשיטת מצליח. אם המוצר שלך בן חודשיים, מן הראוי שכשירות טוב תקבל חדש, מאחר ולא מתקנים מוצרים כאלו בארץ. פשוט תגיד שאתה לא מוכן לאסוף את המוצר ותאיים בתביעה. תעשה לעצמך טובה ותבקש זיכוי כספי ותוסיף כסף לכונן של אינטל/סמסונג. כונן במחשב ראשי שיושבת עליו מערכת ההפעלה צריך להיות אמין, ומה שקנית זה לא פחות מזבל.

 

בהצלחה

 

 

פורסם

אוקי.. מצאתי את הציטוט

http://www.benchmark.co.il/law-info/article-display.php?articleno=399

 

" היצרן חייב לתקן כל קלקול שנתגלה במהלך תקופת האחריות, לרבות החלפת רכיבים, וזאת ללא כל תמורה. על הרכיבים המחליפים להיות מקוריים וחדשים. כאשר בוצע תיקון על היצרן אישור בכתב אודות מהות התיקון.

יצרן שלא עמד בחובתו לתקן את הפגם במוצר בתקופת האחריות ו/או לא החליף רכיבים מקוריים וחדשים חייב לספק לצרכן מוצר חדש זהה או מוצר מסוג ואיכות דומים ושווי ערך או להשיב את התמורה ששילם הצרכן, לפי בחירת היצרן. "

 

על פי כך, ניתן לומר שהרכיבים שניתנו לך אינם חדשים, אלא "מחודשים". היבואן לא החליף לך חלקים בכונן, אלא נתן לך כונן אחר, שאינו חדש.

אם יש לך כוח לזה, תוכל ואתה רשאי לדרוש כונן חדש.

פורסם
ציטוט של אור כהן

..."חייב לספק לצרכן מוצר חדש זהה או מוצר מסוג ואיכות דומים ושווי ערך"

 

לך תשכור עורך דין שיתווכח עם עורך הדין השני על מה זה "מוצר מסוג ואיכות דומים ושווי ערך".

זה לא משתלם ללקוח, והצד השני (שחי מהעסק שלו) מבין את זה ולכן הוא מרשה לעצמו את שיטת המצליח הזו.

 

עוד שתי אפשרויות -

1. בימ"ש לתביעות קטנות. אם מדובר במישהו שנמצא בין עבודות וממילא אין לו מה לעשות עם הזמן שלו זה יכול להיות רעיון טוב להעביר את הזמן. לשרוף איזה יומיים שלושה על הסידורים וההכנות, ולזה לא צריך עו"ד. הבעיה - אין בד"כ החזר הוצאות ורובנו כן עובדים (או לומדים, או משהו).

2. ללכת לחנות, להתיישב מול כל הקונים ולהגיד שיש בעיה, ואתה לא מוכן לסידור שהוצע לך, וזהו. קצת ללחוץ (לא יותר מדי כמובן, אבל באסרטיביות). אולי זה ישכנע אותו להחליף.

 

 

ובכל מקרה, אם כל זה לא יצליח או שזה סתם לא שווה את המאמץ..

 

אז האמת שזה לא מאוד נורא, ודי סביר לדעתי שהכונן המחודש יצא בסדר. בחלקים אלקטרוניים כאלה, רוב התקלות צפות בחודשים הראשונים. אם הם שורדים שנה הם ישרדו 5.

ולגבי המקוריות, קשה לי להאמין שמישהו יתעסק עם רכיבים זערוריים של כונני SSD ויתן לו משהו לא מקורי (גם ככה זה לא פשוט, צריך לזייף גם את החתימות האלקטרוניות של מנהל ההתקנים והכל)...

 

 

פורסם
  • מחבר

תודה לכולם על התגובות. בסופו של דבר הגעתי לחנות והוציאו לי כונן מאותו הדגם עטוף בפצפצים. מאוד התרגזתי ולא הסכמתי לקבל את הכונן. לאחר ויכוח ושיחה עם המנהל הבהרתי לו שאני לא מוכן לוותר ולא אסתפק בכונן מחודש ללא ניירת תואמת ובלי לדעת מי היבואן (כן כן הוא אפילו לא ידע מי היבואן של הכונן ואיזה מעבדה טיפלה בכונן או שהעדיף להסתיר את המידע) אמרתי לו שאני אפרסם להם תלונה בעמוד הפייסבוק עם כל הסיפור הוא בדק ושאל בכאילו מישהו במייל ואז הוא שמח לספר לי שהוא קיבל אישור מיוחד להביא לי כונן חדש. ברגע שקיבלתי את הכונן החדש התעקשתי להחליף את הכונן לדגם אחר. לקחתי Samsung evo v-hand 850 במקום הכונן שלי. הוספתי את ההפרש שהיה כ70 שקלים ועכשיו אני יכול להגיד לכם שאני מאוד מרוצה מהסמסונג ומהדרייברים שלו (לקורסייר פורס אין אפילו תוכנה תוכנה כמו הסמסונג מג'ישן)   

 

אז תודה רבה לכולם עשינו את זה!

פורסם

שמח לשמוע שלא ויתרת להם :)

 

במיוחד במקרה שלך, כשמדובר בכונן חדש שהתקלקל מהר.

הכונן ששידרגת אליו הינו מצויין, ואני בטוח שתהנה ממנו.

 

מה לעשות. במדינתנו לפעמים צריך לעשות קצת רעש כדי לקבל שירות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים