בעיות ביצועים במשחקים - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיות ביצועים במשחקים


Judah93

Recommended Posts

חג שמח לכולם,

בזמן האחרון שמתי לב להבדל ביצועים גראפיים בין מחשב שאמור להיות כביכול חלש יותר משלי:

i5 דור שני + GTX 560 + 8 GB 3 1600

לעומת המחשב שלי:

i7 2600 + GTX 970 + 16 GB 3 1333

 

הבדלי הביצועים מסתכמים בריצת המשחק בצורה לא "חלקה" אף כי כמות ה FPS המצויינת אצלי במשחק גבוהה יותר מאשר המחשב השני,

 

שנינו עובדים עם עבור מ"ה ו 7200k עבור המשחקים, עשיתי Benchmarking לכרטיס המסך והוא נראה תקין, נראה לי שחשוב לציין בנוסף שב Benchmark, לקח לכרטיס המסך חצי דקה בה עבד בצורה נוראית ולאחר מכן משהו השתנה פתאום והוא התאים לתוצאות המצופות ממנו.

 

שכחתי לציין, מערכות ההפעלה זהות, Win 10 64bit

 

אשמח מאוד לעזרתכם, תודה רבה והמשך יום טוב :)

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של David_K

זה קורא בכל המשחקים או בכמה כותרים ספציפיים, אתה יכול בזמן משחק גם לבדוק את ה-GPU Load עם תוכנה חיצונית. 

 

כמה FPS אתה מקבל בזמן שאתה רואה את ה"תקיעות האלו" . 

זה באופן כללי, אני מרגיש שאני מקבל ביצועים הרבה פחות איכותיים ממה שאני אמור לקבל,

בכל משחק תלת-מימד שיצא לאחרונה, כולל MMORPG-ים חדשים,

כמות ה- FPS משתנה ממשחק למשחק, 

אני ממש מנסה למצוא מה ה- Bottle neck, יש לך מושג איפה להתחיל לחפש ?

אני שוקל לשדרג Motherboard ו ולקוות שזאת הבעיה... כי כל השאר עונה לדרישות...

(הספק כוח יותר ממתאים, ה-GPU לא עמוס מדי והוא חזק יחסית, ה- CPU בסדר)

 

אני משתמש ב- GA-Z68A-D3H-B3 -

התכוונתי בתום דיון כאן לפתוח אחד לשם שדרוג הלוח והזכרון כי ממש איבדתי כל כיוון...

 

דרך אגב, לא אמרתי את זה, אבל אני מודה לך מאוד על הסיוע עד כה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@Judah93

1. לא סביר שמדובר במחסור בזיכרון שכן יש לך 16GB של .

2. גם לא סביר שהבעיה נובעת מלוח האם שכן ההשפעה של במחשבים מהדורות האחרונים (כולל מעבד מהדור השני כמו שלך) היא דיי זניחה.

3. אני לא חושב שכרטיס מסך GTX 970 מהווה צוואר בקבוק למערכת מחשב כמו שלך - סביר יותר להניח שמה שמגביל אותך הוא דווקא המעבד.

4. לטענתך הטמפרטורות, גם של המעבד וגם של כרטיס המסך, תקינות אז לא מדובר בבעיית התחממות.

5. לא ציינת את דגם ספק הכח שלך ואת גילו, אבל לטענתך הוא לא הגורם. למרות שכנראה לא מדובר בבעיה בספק הכח (אחרת סביר להניח שהיית רואה קריסות), היה עדיף אם היית בודק ספק כח אחר בכדי לשלול בוודאות את ספק הכח שלך כגורם.

6. בכדי לאתר את צוואר הבקבוק במערכת אתה צריך לנטר את מצב הזיכרון, העומס על המעבד והעומס על כרטיס המסך בזמן מאמץ (ובמקרה הזה - בזמן שבו המשחק מציג את הבעיה). את מצב הזיכרון ואת העומס על המעבד ניתן לנטר בעזרת מנהל המשימות המובנה במערכת ההפעלה. ניתן להשתמש גם ב Afterburner בכדי לנטר את הפרמטרים הנ"ל ופרמטרים נוספים (כמו הטמפרטורות) או ב Process Explorer. במידה ואתה רואה שלא נותר פיזי פנוי (וזה לא סביר במקרה שלך), אז יש לך מחסור בזיכרון. אם אתה רואה שהעומס על המעבד הוא קרוב ל-100 אחוז רוב הזמן, אז המעבד הוא צוואר הבקבוק במערכת ואם אתה רואה שהליבה הגרפית נמצאת בעומס הקרוב ל-100 אחוז רוב הזמן, אז כרטיס המסך הוא צוואר הבקבוק

7. באופן כללי אני מציע לך לבדוק את מערכת ההפעלה - סגור תוכנות שרצות ברקע שאתה לא צריך ובצע סריקות נגד תוכנות זדוניות ונגד - אולי יתגלה שתוכנה זדונית כלשהי "אוכלת" לך את המשאבים. כמו כן וודא שכל הדרייברים שלך מעודכנים לגירסה האחרונה (במיוחד של כרטיס המסך). אתה גם יכול לנסות אחרת (אפשר live או לבצע התקנה נקייה של מערכת ההפעלה על התקן איחסון אחר) בכדי לבדוק האם הבעיה חוזרת - אם כן, כנראה מדובר בבעיית חומרה אבל אם לא - כנראה מדובר בבעיה במערכת ההפעלה הנוכחית שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שזה הזכרון האיטי בצורה מחרידה שיש לך... היום הרבה מהמשחקים מזרימים אלמנטים לזיכרון של כרטיס המסך באופן רציף במקום לטעון את הכל בבת אחת (היום זה לא תמיד אפשרי), יכול להיות שעם הזיכרון האיטי המידע לא מוזרם מספיק מהר וזה מה שמוריד לך את הביצועים, גם ה2600 מבחינת כל מה שלא מנצל HT יהיה חלש מ i5 מודרני, כנראה שזאת הסיבה לביצועים הירודים שאתה חווה. 

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-is-it-finally-time-to-upgrade-your-core-i5-2500k

 

אתה יכול לקורא קצת פה, יש שם גם כמה טבלאות עם 3770 שחזק במקצת מהמעבד שלך. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@David K

שים לב למה שהוא כתב:

ציטוט של Judah93

בזמן האחרון שמתי לב להבדל ביצועים גראפיים בין מחשב שאמור להיות כביכול חלש יותר משלי:

i5 דור שני + GTX 560 + 8 GB 3 1600

לעומת המחשב שלי:

i7 2600 + GTX 970 + 16 GB 3 1333

כאן יש השוואה בין 2 מחשבים בעלי מעבד מהדור השני ולא השוואה בין מחשב עם מעבד מהדור השני ומעבד מהדור הנוכחי (השישי). במקרה הזה יש לו מעבד עדיף, כרטיס מסך עדיף ויותר . הדבר היחיד ש"משחק" לטובת המחשב השני הוא שהזיכרון שלו עובד ב 1600MHz לעומת הזיכרון שלו שעובד ב 1333MHz. היות ומבחני ביצועים מראים שברוב המקרים אין ממש הבדל בין עבודה בתדר של 1333MHz לתדר של 1600MHz אני לא חושב שזה הגורם לבעיה.

הערה: באופן רישמי מעבדי הדור השני מסדרת ה של אינטל עובדים עם זיכרון בתדר של עד 1333MHz. כך שאם המחשב השני אכן עובד עם זיכרון בתדר של 1600MHz יכול להיות שהוא עבר של תדר הבסיס שלו וזה אולי יכול להסביר את הביצועים העדיפים.

 

בנוגע למאמר שקישרת אליו - צריך להבין שאי אפשר לומר שמה שמשפיע על הביצועים הוא תדר הזיכרון כאשר בנוסף לשינוי תדר הזיכרון גם מבצעים המהרה למעבד. יותר מזה - השוואה בין מעבד מהדור השני או השלישי למעבד מהדור השישי צריכה להילקח בעירבון מוגבל, שכן מדובר על מעבדים בעלי ארכיטרטורה שונה (Sandy Bridge או לעומת Skylake) העובדים עם זיכרונות שונים (DDR3 לעומת DDR4). לכן אי אפשר לייחס להבדל בתדר בלבד את ההפרש בביצועים אלא יש לקחת בחשבון גם את הארכיטקטורה של המעבד (ששופרה בכל דור) ואת העובדה שמשתמשים בזיכרונות שונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...